Detroit sound

Ja inderdaad ik ken Valium zen werk
mijlen voor zen tijd..stond eventjes op i love techno tussen jeff mills
en dj hell ooit...de man die de link tussen detroit en de commodore generation
geeft gelegd en helemaal op zen eentje ...je kan innovatief house ,electro,italo techno jawel,minimal en tribal,national geograpics in zijn muziek terug vinden....hij geeft zelf een i depot voor een nieuwe stijl namelijk dark baroque techno die door peter greenaway graag gezien is

Dj Hell is 't wel een beetje kwijt hoor. Netzoals Dave Clarke. En zo bijzonder was hell niet. Hij deed gewoon wat Carl Craig ook deed en dat was in de geschiedenis van je stad duiken en daarvan samplen. Maar nu kan ie echt draken van sets neerleggen netzoals Dave.

En wat de Tx81z betreft zou je eens opzoek kunnen gaan naar de Latronic Notron Sequencer. Dan komt die TX pas echt tot leven. :{

Wat Dave aangaat is het wellicht een zwabberaar, maar die Edit Select op Ostgut Ton is erg prettig en on topic. En Hell is een draak maar Totmacher is wel allejezus goed hoor. Voor al het zuurs iets zoets :)

Die Latronic is een dure grap meen ik? Is er een fijne template oid voor de TX?

Wat Dave aangaat is het wellicht een zwabberaar, maar die Edit Select op Ostgut Ton is erg prettig en on topic. En Hell is een draak maar Totmacher is wel allejezus goed hoor. Voor al het zuurs iets zoets :)

Die Latronic is een dure grap meen ik? Is er een fijne template oid voor de TX?
Die munich machine 'remix' was ook niet slecht. En de remixen van James pennington maken van Totmacher een echte klapper. Maar die zijn al weer 10 jaar oud.

Edit Select is Percy X toch. Is toch geen Dave Clarke?

En ja de hardware variant van de Latronic is prijzig omdat er maar weinig van zijn en niet meer wordt gebouwd. Echter je zou kirk degiorgio kunnen vragen of hij een kopieetje heeft van de ook inmiddels gestopt software variant van Latronic.

Ik ga die gekke Kirk eens een mailtje doen, of is het enkel Windows?

editselect had als contact-adres dave's mail dacht ik, erg grappig. Stelletje mystifiers...

Ik ga die gekke Kirk eens een mailtje doen, of is het enkel Windows?

editselect had als contact-adres dave's mail dacht ik, erg grappig. Stelletje mystifiers...

Mmm heb me vergist zie ik nu. Er komt zelf een 2.0 versie aan van die Latronic voor $99.

Zie http://www.dspaudio.com/ Kan je ook een demo downloaden. Kirk heeft ooit zijn tx81z er aan gehangen.

En ik kan niets vinden op de hoes van Edit Select. Volgens discogs is 't toch echt Percy X. Maart boeit niet.

Vind de demo en alle mp3tjes niet echt opschieten.
Hoeveel lijkt dit op de originele notron hardware sequencer?

Ik had eregisteren nog even met de V50 gespeeld op deze manier.
Stuurde de interne drumpattern sequences naar het synth gedeelte in perfomance mode.
Met alternate voice toewijzing, verschillende geluiden in de performance, performance effect op delay. En dan nog effecten erop uit de V50.
Echt niet normaal. Door het aantal te veranderen van gereserveerde voices per voice in de performance en sommige voices leeg te laten in de performance kunt je ritme controleren (icm met het onverwachte effect wat de performance delay geeft want die triggert ook dezelfde alternating voices)
Van niet standaard 4/4 (dus 35/48 bijv) ritmes die toch perfect uitkomen uiteindelijk (ala latere autechre), tot oude aphex twin hardcore.
Echt heel effectieve polyfone sequencing zo, drumtracks maken goeie triggers voor zoiets en hebben ook nog verlocity informatie.
Als ze dit ooit in software kunnen namaken wordt het een hit :)

Oja en toonhoogte komt ook gedeeltelijk uit de drumtrack en kun je aanpassen via note shift per track (en in de performance delay met nogeens een extra note shift per delay)

Kunt met een DX11 volgens mij een heel eind komen en als je er een hebt zou ik zeker keer uitproberen :)

Vind de demo en alle mp3tjes niet echt opschieten.
Hoeveel lijkt dit op de originele notron hardware sequencer?

Ik had eregisteren nog even met de V50 gespeeld op deze manier.
Stuurde de interne drumpattern sequences naar het synth gedeelte in perfomance mode.
Met alternate voice toewijzing, verschillende geluiden in de performance, performance effect op delay. En dan nog effecten erop uit de V50.
Echt niet normaal. Door het aantal te veranderen van gereserveerde voices per voice in de performance en sommige voices leeg te laten in de performance kunt je ritme controleren (icm met het onverwachte effect wat de performance delay geeft want die triggert ook dezelfde alternating voices)
Van niet standaard 4/4 (dus 35/48 bijv) ritmes die toch perfect uitkomen uiteindelijk (ala latere autechre), tot oude aphex twin hardcore.
Echt heel effectieve polyfone sequencing zo, drumtracks maken goeie triggers voor zoiets en hebben ook nog verlocity informatie.
Als ze dit ooit in software kunnen namaken wordt het een hit :)

Volgens mij is v1.2 gewoon een uitgebreide software versie van de hardware versie.

En wat is een V50?

Yamaha V50 = toetsenversie van de yamaha tx81z incl sequencer en fx. Beide klassieke fxbakken die veel in detroit (techno) worden gebruikt :)

Goede tip van die Seqencer BTW. Heb hem niet (meer) maar ga eens kijken of ik hem weer kan vinden.

Nee is niet zomaar toetsenversie van tx81z.
De DX11 is toetsenversie van tx81z alleen dan met envelope voor pitch erbij (belangrijk) en nog wat verbeteringen.
Vandaar o.a. dat DX11 voor stuk meer gaat dan tx81z.
Beiden zijn gebaseerd op 12 bit OPZ FM chip van Yamaha.

Een V50 is OPZ2 FM chip, een generatie verder (de enige)
V50 is 16bit en klinkt stukken beter (niet zo slap als DX7II, het is een echt 4op), import alle geluiden van DX11 etc perfect, heeft dubbel de polyfonie (16), heeft ingebouwde pcm drums (gebaseerd op ry8) met apart sequencer gedeelte, ingebouwde sequencer voor synth (goed te gebruiken door dubbele polyfonie) en ingebouwde uitgebreid te editen goede effecten.
Verder heeft de V50 parameters die op geen andere 4op te vinden zijn, bijv de oscilators hebben extra setting "low" in fixed frequency mode waarin ze van 250hz tot 0hz gaan, met feedback en de juiste envelopes (gek genoeg langzame attack op de feedback operator) kun je er hele gave percussie/kicks mee maken (ala autechre, wel preciesie werk met envelopes etc), lukt me niet met welke andere fm bak.
V50 is Yamahas eerste echte workstation en echt uniek.

Maar ik heb bijbedoeling deze keer :)
Berichten hiervoor zijn uit enthausiasme maar dit uitgebreide bericht dat klinkt als een verkoop praatje is het ook haha (wel alles waar totop de letter hoor)
Heb gisteren eeeeeeeindelijk de synthesizer gevonden die ik al 15 jaar zocht!!
Ik kende een paar platen en was al 15 jaar op zoek naar welke synthesizers daarop worden gebruikt, het zijn de platen die me in eerste instantie echt wild maakten voor synthesizers.
Gisteren eindelijk erachter gekomen welke synthesizer (alle platen die ik zo gaaf vond van 2 verschillende artiesten blijkt 1 synthesizer te zijn).
Ik ga die synth natuurlijk halen en ga me daar helemaal op richten.
Ik doe mijn V50 en SY99 weg.
Hele gave synths allebei maar weet nu precies wat ik wil en zal ze niet meer gebruiken.
Dus V50 te koop advertentie van mij over weekje ofzo (moet nog nieuwe batterij en drive belt erin zetten, zijn onderweg)

En welke platen waren het? Nieuwsgierigheid is een prima eigenschap...

Welke heb je gevonden dan? ;)

Sorry maar zeg ik nog niet :p haha
Ik wil er eerst zelf 2 van hebben :D:D
En kan nog niet helemaal inschatten hoe vaak ze te koop komen.
Als ik de platen hier zeg en welke synth het is dan weet ik zeker dat meer mensen hier er naar opzoek gaan de handleiding lezen en denken damn wow en hem ook willen.
Wel weer ondergewaardeerde synth en niet te duur! (relatief dan)
Handleiding online gevonden en al zo goed als uit :)

Trouwens nog even voor de duidelijkheid.
Mijn berichtjes van hiervoor over de V50 waren zonder bijbedoelingen, ik was tot gisteravond op geen enkele manier van plan om de V50 of SY99 weg te doen.

Philips PMC100

Oeh bijna goed :D
Wel cool ding was hem nog niet eerder tegengekomen.

Hoeveel synthesizers zijn er eigenlijk wel niet gemaakt??
Kom de laatste tijd zoveel synths tegen die ik nog niet kende en dacht dat ik er toch al wel boel jaar aardig inzat.

Na zo'n verhaal ben je wel een beetje verplicht een tipje van de sluier op te lichten (titel en uitvoerende aub) :smeris:
Je hebt er zelf 15 jaar over gedaan om erachter te komen om welke synth het gaat dus je hebt 15 jaar voorsprong op ons. Tegen die tijd heb je waarschijnlijk wel een 2e gevonden :)

anders vrees ik dat dit de grote "raad de synth die alle andere synths overbodig maakt" thread wordt
ik zeg: Casio Rapman :dj:

Na zo'n verhaal ben je wel een beetje verplicht een tipje van de sluier op te lichten (titel en uitvoerende aub) :smeris:
Je hebt er zelf 15 jaar over gedaan om erachter te komen om welke synth het gaat dus je hebt 15 jaar voorsprong op ons. Tegen die tijd heb je waarschijnlijk wel een 2e gevonden :)

anders vrees ik dat dit de grote "raad de synth die alle andere synths overbodig maakt" thread wordt
ik zeg: Casio Rapman :dj:

Haha shit sorry was niet mijn bedoeling om jullie zo nieuwsgierig te maken.
Alleen als uitleg waarom ik ineens mijn synths wegdoe.
Maar wil het echt nog niet zeggen.
Zal het zeggen met uitleg als ik er 2 heb staan, dat is hopenlijk binnen een maand.
Maar is absoluut geen detroit techno synth hoor.
En de synth die alle andere synths overbodig maakt ben ik absoluut geen aanhanger van.
Ben wel aanhanger van als je een synth hebt die de moeite waard is om er dan zo diep in te duiken dat je hem beter kent dan de ontwerpers :) Daar vind je de interessante en echt goeie muziek denk ik.

Back