Detroit sound

hij had ooit analoge synths maar omdat zijn huisbaas het vertikte omzijn dak te repareren
inmiddels niet meer ;)

staan wel wat dingen op het net .. geen lijsten zover ik weet

en anders vraagje het jamie .. die schijnt met mike te mailen

mail

mail

Jamie mailt met iedereen...dat heet spam;)

En wanneer komen al die gasten nou eindelijk eens naar Alphen aan den Rijn om hier een workshop te geven dan:mexico:

HAHAAAA ik weet dat ik in iedergeval geen keyboardles van Carl Craig hoef,, hahahahaa jezus hee die gast kan echt niet spelen.:dubbel:

Maargoed zo zie je maar weer dat producen en composen wat anders is dan goed kunnen spelen

Laatst gewijzigd:
Bas, ik kan misschen regelen dat ze een workshop geven in het de kantine van FC Ter Aar. is dat ook goed?
Of wordt de reistijd dan te lang?

15000 platen in 6 maanden tijd in detroit!! met 3 platenzaken! zelfs als iedereen 2 copies tegelijk koopt verkoop je er dan 7500 ..... jeez...lopen er zoveel DJ's rond in detroit?

Origineel geplaatst door olafmol
15000 platen in 6 maanden tijd in detroit!!

Volgens mij bedoelt ie 1500stuks. Is idd niet helemaal duidelijk.

Trouwens om effe een ontopic post te maken. Volgens mij is er een element dat ik nog niet heb horen noemen hier, en dat volgens mij het meest essentieel is aan de detroit sound. En dat is dat de detroit producers allemaal gigantische idealisten waren/zijn. Het zijn mensen met een missie om de wereld te verbeteren, en muziek is hun wapen ( niet hun doel), en die bevlogenheid maakt detroit volgens mij zo krachtig. Productietechnieken en apparatuur zijn hieraan ondergeschikt in detroit techno volgens mij.

Origineel geplaatst door bobaphat
En wanneer komen al die gasten nou eindelijk eens naar Alphen aan den Rijn om hier een workshop te geven dan:mexico:

HAHAAAA ik weet dat ik in iedergeval geen keyboardles van Carl Craig hoef,, hahahahaa jezus hee die gast kan echt niet spelen.:dubbel:

Maargoed zo zie je maar weer dat producen en composen wat anders is dan goed kunnen spelen

die baslijn duurt wel lang voordat ie die heeft
1 ding viel me wel op
en dat was dat het wel vet is wat ie daar deed

mooie basslicks .....

Tof filmpje!

leuk om te zien hoe de pro's dat doen. (en dat ze dus ook niet kunnen spelen ;))
Als ik op die opleiding had gezeten, had ik meteen die logic file mee gejat om thuis te kunnen analyseren. :)

Origineel geplaatst door MadR
die baslijn duurt wel lang voordat ie die heeft
1 ding viel me wel op
en dat was dat het wel vet is wat ie daar deed
mooie basslicks .....

Das toch enorm simpel wat ie daar deed(ok, het moest dan ook wel heel snel klaar zijn).
Zo loop ik elke dag te klooien. Alleen gebruik ik dan geen stemsamples of swing. Maar in principe kan
iedereen hier op dit forum wel zoiets in elkaar flansen.

Origineel geplaatst door the red eye
Volgens mij bedoelt ie 1500stuks. Is idd niet helemaal duidelijk.

Trouwens om effe een ontopic post te maken. Volgens mij is er een element dat ik nog niet heb horen noemen hier, en dat volgens mij het meest essentieel is aan de detroit sound. En dat is dat de detroit producers allemaal gigantische idealisten waren/zijn. Het zijn mensen met een missie om de wereld te verbeteren, en muziek is hun wapen ( niet hun doel), en die bevlogenheid maakt detroit volgens mij zo krachtig. Productietechnieken en apparatuur zijn hieraan ondergeschikt in detroit techno volgens mij.

idd:detroit de dode stad,weinig industry alles kapot
ze moesten wel iets om te vluchten uit hun sombere toekomstloze omgeving
waarom denk je anders dat j.atkins een buitenaards tripje maakt(cybotron)

Vind het een heel sterk punt van je dat je aansnijd,mensen zien productie technieken en knowledge tegenwoordig als de key om muziek te maken,maar vergeten de echte inspiratie.

Origineel geplaatst door sander
Das toch enorm simpel wat ie daar deed(ok, het moest dan ook wel heel snel klaar zijn).
Zo loop ik elke dag te klooien. Alleen gebruik ik dan geen stemsamples of swing. Maar in principe kan
iedereen hier op dit forum wel zoiets in elkaar flansen.

tuurlijk kan dat .. alleen er zijn niet veel mensen die deze style spelen

maar ik heb wel meer commentaar over dit filmpje gehoord
en iedereen kon het beter .. terwijl hier juist de basis functies worden uitgelegd en hoe simpel die zijn.

maar boeit niet ...
mensen moeten alleen niet carl dissen ... dan krijg je met mij te maken

:duivels:

Carl was altijd een van de alleraardigste mensen die ik ken. De laatste jaren heb ik hem niet meer ontmoet.
Iemand die wel helemaal los gaat op het technische vlak in Detroit is Kenny Larkin. Ze noemen hem daar de professor. Hij heeft altijd het nieuwste van het nieuwste en weet ook nog hoe hij ermee moet omgaan.

Dit boek: van Chris Kempster (ik heb het)
Staat alles in, zo'n beetje. De mensen, hun spullen, hun manier van werken, enz....

Attachments

• 186074134.jpg
    186074134.jpg
    59 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door bob303vs909
Ik heb een potje basketbal gespeeld met mad mike....en een rondleiding gehad door detroit en submerge...

Vet, heb je drexcya daar ook ontmoet?

Origineel geplaatst door mikanik
Carl was altijd een van de alleraardigste mensen die ik ken. De laatste jaren heb ik hem niet meer ontmoet.
Iemand die wel helemaal los gaat op het technische vlak in Detroit is Kenny Larkin. Ze noemen hem daar de professor. Hij heeft altijd het nieuwste van het nieuwste en weet ook nog hoe hij ermee moet omgaan.

tja kenny rules echt bigtime .. wat die gast met synths e.d. doet is te bizar

maar mag ook wel als ex f16 ingeneur (of wat voor hightech jager dat het was)

ik vind het de meest vooruit strevende producer van detroit

die archnaphobia remix was top .. en ook die Xirtam remix (matrix om gedraaid) was erg oke

de man zou iet smet comedie willen gaan doen maar is nugeloof ik weer bezig met muziek
jammer genoeg komt er haasts niets meer van de man uit

Origineel geplaatst door mikanik

is wel nie van Detroit maar van over de rivier windsor
ik ken nog zone professor namelijk Richie Hawtin hij is ook altijd met nieuwere technologien bezig
en dat niet alleen voor zijn producties, maar ook als DJ zijne setup bestaat namelijk uit;
-2 laptops (één voor zijn finalscratch en één voor ableton live)
-Allen&Heath Xone 62 CTRL edition (er is er maar één van gemaakt, meet midi
uitgang waarmee hij Ableton live kan aansturen)
-Redsound C-loops (samplertje)
-effecte
en uiteraard 2 turntables

Origineel geplaatst door Mostatic
Vet, heb je drexcya daar ook ontmoet?

nee, maar heb wel in de studio mogen kijken terwijl aux88 aan het produceren was. heb wel dan bell ontmoet bij 7th city en ben op het transmat hoofdkwartier geweest. en mad mike heeft ons een toer door detroit gegeven....

Back