De Voorman
Ouwe rot
.....
.....
....excuses voor de lange post> ik had het na de koffie moeten doen...
.....
....excuses voor de lange post> ik had het na de koffie moeten doen...
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
, en pak daaom even als voorbeeld het verschil in sound tussen bijv. nederlandse (dj) mixers, o.a. datec, en hun amerikaanse tegenhangers, alleen daaral zitten grote verschillen. Kwa warmte (datec klinkt super!, maar wel ijskoud). Dus ik dacht mischien is dit ook in de productie hoek het geval.
)Origineel geplaatst door mike nolan
Ik was al bang dat ik reply's in die hoek ging krijgen, natuurlijk is het maken van muziek 90% (mischien zelfs meer)
feeling, en inderdaad bijna alle grote masters zijn negers, maar dan zouden alle andere negers op deze aardkloot toch ook van die goddelijke muziek moeten kunnen maken. Wat natuurlijk niet het geval is, maar er zijn ook "blanke" producers die kwa sound diezelfde feeling hebben, maar die overige 10% daar gaat het mij in deze tread om.

Origineel geplaatst door equate
En die zijn er inderdaad ook ..zelfst binnen Nederland, denk bijvoorbeeld aan Duplex.
(tip hou Joris Voorn - zie mijn sign. - in de gaten, wat hij maakt is ook echt kaasje voor detroit fans !)
Heb je trouwens ook ergens muziek van jezelf online staan?
...oh en inderdaad: "War of the worlds" is een meesterlijke track![]()
Van de Voorman:
Koffie....
![]()
Ik wil meer van dit soort tips. Plaats ze mij part onder de "Productie geheimen thread", maar ik waardeer dit soort details die absoluut inspiratie geven en andere mensen tot meer expirimenteren aanzet! Heel relax 
Origineel geplaatst door C738
maar wat ik doe om nog wat feeling in de track te krijgen is zoveel mogelijk parts inspelen ipv 'tekenen' In grid edit / piano roll edit. Later kun je wel quantize dr over jagen, maar wat ik dus doe is alleen de start times quantizen, niet de nootlengten! -C-

PS
Die gasten uit Detroit die echt goeie muziek maken zitten volgens mij echt niet de hele dag op een of andere synthforum
. [/B]

Origineel geplaatst door bobaphat
Je moet niet vergeten dat van een undergroundje plaatje in de US al gauw 10000 verkoopt ongeacht de kwaliteit (stond een keer in de update

Origineel geplaatst door Shivah
(off topic)
sorry dat ik je moet verbeteren boba,maar zeker in die dagen was er absoluut geen afzetmarkt in amerika zelf,house en techno werd daar door het gross zwaar gedissed,hun afzetmarkt werd europa... en in het begin ook nog erg moeilijk.
ik herrinner me nog de eerste transmatjes die bij de lokale platen boer voor 2 piek in de uitverkoop gingen.