Detroit sound

Hay

Mr Mike

zou het te maken kunnen hebben dat moog en arp in dat land
gemaakt zijn en daar veelgebruikt?
die hebben toch een apart karakter,
samen met een goede kok maak je een lekker detroit snackie

Greetz Turtel8D

Origineel geplaatst door NoxGenus
hehehe wat een draad

denken jullie nou echt dat je al die hardware nodig hebt om die muziek te maken?
Kevin Saunderson bijv. gebruikte Casio's van Bart Smit om trax mee te maken die wij nu klassiekers noemen.

Das niet helemaal waar, als het Casio's geweest zijn, dan zijn dat Casio synthesizesizers die best goed waren.
En hij zal ook zeker een sampler hebben gehad, waarmee je geluiden uitgebreid kan bewerken.

dus of je nu een hele kamer vol met analoge zooi hebt en de bijbehorende energierekening, of een oude laptop met Fruity loops....het maakt echt geen ene fuck uit

Das ook niet waar. Je kan beter zeggen dat je met beide leuke dingen kan maken, maar het zal zeker niet hetzelfde klinken. Fruiteloop en samples. Ja dan moet je wel samples hebben!.

zelfs ik heb nu een laptop! (met orion) en ik kan muziek maken in de trein...normaal kon ik dat alleen maar met een 606 en een 303 en een zwik batterijen, maar eh? welke mongool gebruikt ie nog? hehe

o wacht ik zie nu pas dat je de boel gewoon loopt te dollen. 8o)

en btw, de MC202 sequencer sux, zelfs op de cv gate ingangen zit delay...fukding

Die kan je modificeren zodat de vertraging weg is.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Vraag ik me af of het mike nog gelukt is om de detroit sound te bereiken ..

hehhehe op zich wel ja, de setup die ik nu gebruik bevalt me prima eigenlijk.

drums: machinedrum

synths: dx7, sh-101, k2000, microkorg, poly800, sy1

sequencer: ableton

effecten: weinig, die paar die in me mixer zitten (ddx 3216, prima ding)

monitors: V8

Vooral de k2000 druipt de detroit uit, maar ik vindt nog steeds dat persingen uit de usa een andere sound hebben
dan die uit europa.

Origineel geplaatst door mike nolan
hehhehe op zich wel ja, de setup die ik nu gebruik bevalt me prima eigenlijk.

drums: machinedrum

synths: dx7, sh-101, k2000, microkorg, poly800, sy1

sequencer: ableton

effecten: weinig, die paar die in me mixer zitten (ddx 3216, prima ding)

monitors: V8

Vooral de k2000 druipt de detroit uit, maar ik vindt nog steeds dat persingen uit de usa een andere sound hebben
dan die uit europa.

Ze gebruiken een masteraar in Detroit die echt het uiterste volume uit een plaat kan persen, en ook bereid is dat te doen met het risico dat bepaalde apparatuur tijdens dat proces het begeeft.

Origineel geplaatst door bikkel
Ze gebruiken een masteraar in Detroit die echt het uiterste volume uit een plaat kan persen, en ook bereid is dat te doen met het risico dat bepaalde apparatuur tijdens dat proces het begeeft.

volgens mij is het enige wat daarbij kapot kan gaan de acetate plaat of hoe die ook heet ..
bij maximaal volume is de kans namelijk aanwezig dat de snijkop uit de groove schiet .. en je een plaat heb die overspringt ofzoiets
volgens mij kan er voor de rest niet veel kapot ! en het enige wat dan te doen staat is net iets minder hard in het vinyl ofzo snijden

maar nsc klinkt wel erg oke ! zal misschien ook met de soort snijtafel te maken hebben ... dacht dat zij de amerikaanse scully hadden !

Origineel geplaatst door MadR
volgens mij is het enige wat daarbij kapot kan gaan de acetate plaat of hoe die ook heet ..
bij maximaal volume is de kans namelijk aanwezig dat de snijkop uit de groove schiet .. en je een plaat heb die overspringt ofzoiets

Volgens mij is dat als de mix uit fase is.

Origineel geplaatst door trash
Volgens mij is dat als de mix uit fase is.

zou ook kunnen .. het heeft iig effect op hoe hard je een plaat kan snijden

denk dat ik de oude detroit met de nieuwe verwissel , mischien de oude funk van de jaren 80 85.
vette import was er toen ,rond die tijd, de vetste shit .
oei, als ik aan die bassies denk gaan me teentjes weer klapperen:{

Origineel geplaatst door turtel
denk dat ik de oude detroit met de nieuwe verwissel , mischien de oude funk van de jaren 80 85.
vette import was er toen ,rond die tijd, de vetste shit .
oei, als ik aan die bassies denk gaan me teentjes weer klapperen:{

noem eens wat ! ben wel beneiuwd ! van die dikke neger electro funk ?

ben slecht in namen onthouden , iniedergeval elektro funkachtig.

Origineel geplaatst door turtel
ben slecht in namen onthouden , iniedergeval elektro funkachtig.

*knikt op de beat met het hoofdje*

"So ruff, so tuff, tryiiiiiiiin"

Origineel geplaatst door MadR
noem eens wat ! ben wel beneiuwd ! van die dikke neger electro funk ?
'

Vergis je niet, de hele P-Funk school komt ook uit detroit. Mad Mike was zelfs gitarist bij George Clinton in de 80's

Origineel geplaatst door bobaphat
'

Vergis je niet, de hele P-Funk school komt ook uit detroit. Mad Mike was zelfs gitarist bij George Clinton in de 80's

George Clinton had de oude Motown studio overgenomen inclusief alle apparatuur. Die stond tenmidden van een compleet kaalgeslagen landschap ergens in het centrum.

Aldus de Anthony Kiedis biografie die ik op een verveeld moment open geslagen heb.

Back