Detroit sound

Ja, velen zaten bij Ron Murphy die helaas een tijdje geleden overleden is. Zeker voor een deel verantwoordelijk voor een deel van de sound maar om nu te gaan beweren dat dit bepaalt wat detroit techno is, neen.

Inderdaad, Ron Murphy was volgens de mannen uit Detroit van groot belang. En verder is er wel meer wat meetelt, van gebruikte apparatuur tot aan vagere zaken als zeitgeist.

Dat Chicago platen zo klinken, lag ook aan bijvoorbeeld het Trax label, die doodleuk op gerecycled vinyl perste. En Marshall Jefferson bijvoorbeeld, zegt dat hij nooit compressie heeft gebruikt.

Met name deze van deze E.P. blijft geniaal.

Net als je je opeens beseft dat je al drie minuten op EXACT het zelfe loopje hebt zitten flippen word je beloond met een of twee andere geluiden er bij.

Wooow....dat klinkt wel erg lekker :okdan:

Ik heb eigenlijk alleen maar From The Far Future op vinyl van TD, maar ik ga absoluut eens meer van hem scoren.

Overigens Terennce Dixons nieuwe plaat is wel zo fucking brilljant Detroit...helemaal raar offbeat bijna, scheef ofzo en magische bliepjes

mp3 snippjes staan hier
http://www.clone.nl/item11739.html

bijna raar offbeat :erm: die 3e snippet gaat gewoon nergens over. Lijkt wel iemand die voor 't eerst met wat gear iets in elkaar heeft gezet en nog nooit van "syncen" heeft gehoord.

Als ik dit op zou zetten op een feestje, volgens mij is het zo leeg dat meen ik echt.

En T.D. verdient ook werkelijk knaken met nummers zoals van die 3e snippet ??

bijna raar offbeat :erm: die 3e snippet gaat gewoon nergens over. Lijkt wel iemand die voor 't eerst met wat gear iets in elkaar heeft gezet en nog nooit van "syncen" heeft gehoord.

Als ik dit op zou zetten op een feestje, volgens mij is het zo leeg dat meen ik echt.

Tsja, 't is geen easy listening inderdaad en ook niet echt dansbaar. Toch vind ik het wel wat hebben; lijkt wel bijna jazz :D(en daar hou ik ook van).

Hier trouwens nog een Detroit achtige track van eigen hand :)

Zo dan! dat klinkt helemaal niet verkeerd :P hou wel van die spacey geluidjes, dit kan volgens mij zo bij e.o.a. computer-spelletje.
spannende strings net voor de helft van het nummer.

bijna raar offbeat die 3e snippet gaat gewoon neord.
rgens over. Lijkt wel iemand die voor 't eerst met wat gear iets in elkaar heeft gezet en nog nooit van "syncen" heeft geho

En T.D. verdient ook werkelijk knaken met nummers zoals van die 3e snippet ??

Ja het is geen muziek voor boeretrancelullen, dit is techno met een grote t....en geloof maar dat iedereen uit zijn dak gaat met dat nummer, uh natuurlijk niet in jongerecentrum-disco de boerehoeve e.a....maar daar heb je jumpstyle voor.

Ik vind het juist supergaaf dat die sync zo raar is, het is helemaal diep en jazzy, lekker melancholisch randje eraan ook..het heeft wat 99% van de meeste techno nummers niet hebben...ZIEL

Wat zijn jullie top-3 beste detroit techno tracks aller tijden?

smackos?

Drie? Maar?

Niet vrij van seizoensinvloeden:

Omar S - I Hate
Kenny Larkin - Clavia's North
Carl Craig - Einbahn

Schandalig dat ik niets eens Terrence Dixon of Drexciya genoemd heb. En waarschijnlijk zijn er nog tig vettere tracks te vinden die me nu niet te binnen schieten :(

Mijn nummer 1 is nog steeds en zal blijven Kevin Saunderson - Force Field

Kan iemand mij helpen

Deze plaat moet ik nog in men collectie maar weet de track title niet enkel dat het Ken Ishi + Atkins is (zou zijn) rond 93-94

Attachments

• artist - Track 29.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 108
Back