virus of jp8080

vind persoonlijk de virus ook veel interesanter,tis maar wat je vet vind.
ik zou zeggen probeer bij iemand de beide apparaten te beluisteren en laat je mening van je eigen oren afhangen.

Ik zou inderdaad voor de Virus gaan. Agressievere filters, en mooie analoogachtige sounds. De Virus klinkt 'analoger' dan de JP. Bovendien zijn er veel sounds online te vinden voor de Virus.

niet moeilijk.....de Virus !!!!

Het zijn allebei goede apparaten en zijn ook allebei breed inzetbaar, maar de virus heeft denk ik toch iets meer in huis voor de dance/techno muziek omdat hij toch wat aggressiever is.

Ik heb zelf ook een virus en er zitten veel bruikbare geluiden. Het nadeel is wel dat de virus wat complexer in elkaar zit. Dus als je begint is de JP misschien een betere aanrader. Of de Nordrack. Deze is ook zeer makkelijk te bedienen.

ik heb veel goede dingen gehoord over de virus, maar heb hem zelf niet
Ik heb een JP8080 en dat is ook echt een geweldig ding, je hebt hem snel door, hij klinkt goed en is aardig uitgebreid qua functies enzo
maarja als ik op meningen van andere mensen let komt de virus er vaak beter vanaf

De Nordrack is wel te vergelijken ja. Hij heeft alleen geen ingebouwde FX, in tegenstelling tot de JP en Virus, die dat wel gewoon onboard hebben. De Nord klinkt wel totaal anders als de JP of Virus.Tweedehands heb je al voor 500 euro een nordrack 2.

De Virus is het meest alround, de Nord is absoluut gaaf, maar als enige VA niet optie nummer 1.
De JP bekijk ik hetzelfde als de Nordrack, gaaf voor erbij, maar als enige VA niet super.

1:Virus
2:Nordrack 2
3:JP

Maar aangezien je naar VA's kijkt, zou je ook naar een OB-12, AN1X, Micro Q of MS2000 kunnen kijken.

Vallen allemaal een beetje in dezelfde klasse.

Origineel geplaatst door bounce
wat is lekkerder...
een appel of een peer?

Een APPLE;)

Maar ik zou zeker voor de virus gaan. Zelf heb ik een JP8080, maar de Virus staat op het verlanglijstje. Als ik nu zou moeten kiezen tussen die twee wordt het zeker de virus. En dat is geen appels met peren vergelijken, want er zit wel degelijk veel verschil in deze apparaatjes. Maar ga gewoon naar een winkel of iemand anders die ze beiden heeft staan en ga lekker zitten knoppendraaien. Dan hoor je het vanzelf wat het beste bij jouw stijl muziek past. Suc6 met je beslissing... (of koop ze allebei*D )

Zonder twijfel, de Virus.
Ik heb m'n JP-8080 er voor ingeruild en nog geen moment spijt van gehad. De JP-8080 klinkt goed, de Virus waanzinnig. Veel meer mogelijkheden/stemmen/parts etc. Kost natuurlijk ook een stuk meer. Ik praat trouwens wel over de C hè?

Oh, niet goed gelezen dus......jij hebt het over de A. Maar dan nog.......de Virus!

Virus, in alle opzichten veeeel krachtiger!

gr. Mario

Virus, in alle opzichten veeeel krachtiger!

Da's natuurlijk niet helemaal waar. Neem nu de supersaw. Dat geluid haal je bijv niet uit een virus. En het is maar net waar je naar op zoek bent. Er zijn vele hits gescoord met de JP en da's natuurlijk niet voor niets.

Helaas vindt ik de JP een beetje duur voor wat je krijgt i.v.m. de virus A. Maar mochten de prijzen van de JP ooit dalen, dan zal ik er zeker eentje aanschaffen.

Origineel geplaatst door BananaWorld
..Helaas vindt ik de JP een beetje duur voor wat je krijgt i.v.m. de virus A. Maar mochten de prijzen van de JP ooit dalen, dan zal ik er zeker eentje aanschaffen.
Mee eens!! De JP staat (nog) een beetje op m'n (eindeloze) lijst, maar dan moet ie ZEKER eerst goedkoper worden!!

M'n VirusC is nog STEEDS niet binnen.. :(

Back