virus of jp8080

de jp braaf en moet aangedikt worden???
en de virus is minder in superstring sounds!

als je de virus gaat stacken in multy mode dan heb je echt wel een vette superstring.

als je de jp in dual mode gebruikt en 1 part min 12 transponneert de unison 50 detuned en een flinke
dosis chorus erover geloof me dan klinkt toch echt wel dik!

maar met de virus A kan je meer sounds maken puur omdat deze meer golfvormen heeft en mogelijkheden
ik zou dan toch voor de virus gaan.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Klopt wat je zelgt, maar als een bepaald budget hebt, dan wordt een ander verhaal toch?
En met de A kun je goed uit de voeten lijkt mij.

Ik zou best nog wel een A in met setup willen hebben voor ' erbij '

ja ik bedoelde dat ook niet dat hij een c moet hebben persé, maar dat die het wel weet, misschien heeft hij een c gehoord en dennkt dat dat wel niet zo erg zal schelen als de a... nou in die situatie kan dat flinkk tegenvallen ;)

Veel te veel mensen vergelijken de JP met de Virus C niet met de A...het gaat toch om de A? Ik zou persoonlijk voor de JP gaan als ik mocht kiezen, maar dat hangt natuurlijk van je smaak en je huidige set-up af. Het feit alleen al dat de JP zo belachelijk lang in productie is gebleven en zo verschrikkelijk waardevast is (in tegenstelling tot bijvoorbeeld veel Yamahaspul dat ik WEL heb) spreekt echt voor dat ding. Die JP stond en staat niet voor niks in heel veel set-ups.

Het enige wat bij de JP beperkt is zijn het aantal stemmen in vergelijking met de Virus A. Qu vol geluid, programmeerbaarheid is in mijn ogen de JP een top bak..wat ook wil helpen is om te kijken naar de setups van je 'favoriete artiesten'...niet dat je gelijk dezelfde set-uip moet kopen of dat hetzelfde spul je garandeert dat je even goed wordt, maar het stuurt je wel in de goede richting.

Ik ken de Virus B en C ook hoor ! Ik had al bijna een deal voor een Virus KB, waardoor ik mijn A alweer te koop had staan. Als ik een B langs zie komen voor een leuke prijs ga ik daar zeker voor.

Maar ff de moraal van mijn vorige post: Iedere synth is anders, voor een breed klankarsenaal zul je toch de sounds van verschillende synths moeten combineren. Of die nou hard of zacht zijn. Iedere synth heeft zijn eigen unieke sterke punt.

Origineel geplaatst door bouncemasters
wat zijn zieke gabber geluiden :duivels:

Om een simpel voorbeeld te geven, hier een stuk dat op de kick en de crash na helemaal met een jp-8080 is gemaakt.
Het is ff snel live in elkaar geflanst en heel erg simpel maar het is dan ook puur een demonstratie...

Je kan het beste opslaan als/save target as doen.

Tip: Zet hem lekker hard! :D

www.euronet.nl/users/ahotten/8080-gezellig.mp3

Laatst gewijzigd:
ok... ik zal mijn vooroordeel van de "goedkope trance" jp8080 eens aan de kans zetten en dit apparaat eens serieus onder de loep nemen als ik er de kans voor krijg... lijkt me wel de moeite waard zo te horen :)

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
waarom niet een vette PC/MAC met goede software...?

ik heb een vette mac (G4)
ik gebruik hem enkel om mijn audiosequencer op te draaien
(en de gebruikelijke shit zoals internet ed.)
ik ben zelfs van het iedee van een softwaresampler afgestapt omdat het toch vertraagd als je veel digitale effecten op je audiokanalen van je sequencer zet en tegeklijkertijd een softwaresampler draait.
ik heb 2x 450 mHz... mischien dat de nieuwe generatie G4's het wel aankunnen maar ik werk toch liever met hardware.
ik heb overwogen om over te stappen op een snellere mac
maar toch gekozen voor hardware synths en sampler

hardware is gewoon leuker om mee te werken
anders doe je alles op je beeldscherm

Tot nu toe heb ik alleen adviezen gelezen op basis van de klank. Nu is dit natuurlijk heel belangrijk voor een synth, maar ook subjectief.

Wat ook erg belangrijk is, zeker als je nog niet zoveel synths hebt, is de multitimbraliteit, aantal stemmen en het aantal outputs. Hiernaar gekeken scoort de virus verreweg het best.

Zelf heb ik zowel een virus C als een jp8080. Hoewel ik mijn jp niet snel weg zal doen heeft de virus toch mijn voorkeur.

Doe er je voordeel mee!

Origineel geplaatst door Laurens O
Om een simpel voorbeeld te geven, hier een stuk dat op de kick en de crash na helemaal met een jp-8080 is gemaakt.
Het is ff snel live in elkaar geflanst en heel erg simpel maar het is dan ook puur een demonstratie...

Je kan het beste opslaan als/save target as doen.

Tip: Zet hem lekker hard! :D

www.euronet.nl/users/ahotten/8080-gezellig.mp3

Maar geef toe, het is aardig gabberig of niet dan!?

Maar geef toe, het is aardig gabberig of niet dan!?

Ik kan niets anders dan je geluid geven. Klinkt behoorlijk 'bruut'!!!

Toen de JP op kwam is hij inderdaad veel gebruikt door hardcore producers. We kunnen er eeuwig over blijven praten, maar de 'beste synth' die bestaat niet. Het is toch veelal een combinatie van meerdere waar de echte kracht in ligt.

Ik heb zelf ook een virus, maar de JP staat nog steeds op mijn verlanglijstje en ooit komt hij er ook (=verre toekomst).

Back