Volgende week ga ik met een cursus voor Ableton beginnen.
En ik denk er ook over om helemaal van FL-studio op Ableton over te gaan.
FL-studio vind ik wel een fijn programma, maar het is nogal pattern-based (voor mijn gevoel dan).
En ik heb het gevoel ook dat ik er lastig echt songs mee kan maken en vaak blijf ik teveel met loops doorklooien etc.
Nou ligt mijn interesse wat betreft het maken van songs niet echt richting pop-/rock (qua melodiën, opbouw, structuur), maar meer richting filmmuziek, world, electro, soundscapes etc.
Maar zou Albeton geschikter zijn voor het maken van songs (ongeacht genre) dan FL-studio?
Of zou het ook goed samen kunnen gaan?
En ik denk er ook over om helemaal van FL-studio op Ableton over te gaan.
FL-studio vind ik wel een fijn programma, maar het is nogal pattern-based (voor mijn gevoel dan).
En ik heb het gevoel ook dat ik er lastig echt songs mee kan maken en vaak blijf ik teveel met loops doorklooien etc.
Nou ligt mijn interesse wat betreft het maken van songs niet echt richting pop-/rock (qua melodiën, opbouw, structuur), maar meer richting filmmuziek, world, electro, soundscapes etc.
Maar zou Albeton geschikter zijn voor het maken van songs (ongeacht genre) dan FL-studio?
Of zou het ook goed samen kunnen gaan?
zal wel vloeken in de kerk.gheghe omdat ik dat toch inventiever vind werken... maar neemt niet weg dat ik soms tracks weer los render en in ableton knal.. (versie 6 weliswaar) omdat je daar weer wat meer audio knip en plak vrijheid hebt imho.