Welke analoge mixer voor 800 Euro?

volgens mij zijn de tips van raphie behoorlijk goed. Ik zou ook niet gaan kutten met een soundcraft spirit.....

Kijk als je gaat voor analoog oversturen ofzo kan het wel handig zijn. Dat gelul over "puur" werken met nieuw canvas is geheel voor je zelf, als jij dat prima vind en goed voor je werkt dan moet je zeker niet ITB gaan werken....

Over 10/15 jaar is analoog trouwens niet hoorbaar beter meer.... Misschien dat heel bijzondere apparaten dan nog analoog zijn.....

Digitaal en analoog kan je op de manier die rahpie beschrijft juist perfect combineren, het ene sluit het andere toch niet uit?

tis natuurlijk geen feit, maar persoonlijk verwacht ik toch wel dat de technologische vooruitgang dit wel kan bereiken.
Nu komen sommige VST al behoorlijk in de buurt.

Waarom neem jij geen analoge tafel Raphie? Dan kan je eens leren op je oren te mixen ipv naar een waveform te staren met een frequency-calculator ernaast.

meest nuttige watk vandaag hoorde opt rontruimen van t kpn gebouw na :D[/QUOTE]

ook 3 zaken voor jou R-ond:
- Leer eens spellen, heb geen idee wat hier boven staat, maar je quote RSB, dus het zal wel over mij gaan.
- Niet ieder draadje is een Raphie afzeik draadje
- leer eens spellen. :okdan:

ff serieus, ergens in een draadje ff proberen grappig/gevat te reageren is prima. maar op iedere post van mij inhaken zonder enige onderbouwing om mij proberen in de zeik te zetten is ronduit vervelend.

Niet zo zeer voor mij, (want het is gewoon aftellen, je kruipt als een vlieg op stront achter mij aan) maar vooral voor alle andere members die thread na thread zien ontsporen met jouw persoonlijke Raphie hetze.... Ik schijt toch ook niet over ieder topic van jou heen om je tokkietaal.

Start anders een groot Raphie afzeik topic of zo, zal mij aan m'n reet roesten, maar dan hebben we die debiele onstporingen van jou i.g.g. niet in ieder topic waar ik probeer iets bij te dragen.

dus laten we het gewoon wederzijds gezellig houden ok?!?

Ik begrijp helemaal dat total-recall ideaal is voor als je meerdere producties tergelijk draait, maar dat werkt dan ook alleen maar als je ook total-ITB werkt. 1 hardware-compressor ertussen en het gaat eigenlijk al niet meer op. mits het een digitaal compressortje is met presets. Maar daar wil ik het niet over hebben :) Maar ik heb die total-recall helemaal niet nodig, integendeel, ik begin juist graag met een schoon canvas ipv de oude over te schilderen, tuurlijk zit er een leidraad in het geheel, en heb ik bepaalde fx-instellingen in mijn hoofd, of settings van mijn synths die goed werken. Daar heb ik geen pc voor nodig, en ik vind het uitdagender en een minder vast gegeven om op deze manier te werken. Ik denk meer in een band sfeer denk ik...

Duidelijk, heldere uiteenzetting waar jij een analoge tafel prefereert.
Het blijft toch een persoonlijke voorkeur voorbij alle pro’s en con’s afgewogen worden aan de hand van de voor jouw meest praktische manier van werken.

Als TS zich nu kan vinden in één van de aangedragen oplossingen/benaderingen van,
dan is deze geholpen in het maken van zijn keuze en kan hij overgaan op aankoop :)

ook 3 zaken voor jou R-ond:
- Leer eens spellen, heb geen idee wat hier boven staat, maar je quote RSB, dus het zal wel over mij gaan.
- Niet ieder draadje is een Raphie afzeik draadje
- leer eens spellen. :okdan:

ff serieus, ergens in een draadje ff proberen grappig/gevat te reageren is prima. maar op iedere post van mij inhaken zonder enige onderbouwing om mij proberen in de zeik te zetten is ronduit vervelend.

Niet zo zeer voor mij, (want het is gewoon aftellen, je kruipt als een vlieg op stront achter mij aan) maar vooral voor alle andere members die thread na thread zien ontsporen met jouw persoonlijke Raphie hetze.... Ik schijt toch ook niet over ieder topic van jou heen om je tokkietaal.

Start anders een groot Raphie afzeik topic of zo, zal mij aan m'n reet roesten, maar dan hebben we die debiele onstporingen van jou i.g.g. niet in ieder topic waar ik probeer iets bij te dragen.

dus laten we het gewoon wederzijds gezellig houden ok?!?

Wat een toon sla je aan zeg (voor zover ik dat goed interpreteer).., iedereen weet toch inmiddels hoe R-ond communiceert via het forum.. Heel erg flauw misschien en een inkoppertje maar als jij het gevoel hebt dat iemand als een strontvlieg achter je aanzit moet je je misschien afvragen waar een strontvlieg normaliter op af komt :D

Overigens kan je ook gewoon op de ignoreknop drukken als je iemand vervelend vind. Daar issie volgens mij voor uitgevonden pik.

Ben 't met R-ond eens.. de TS vraagt niet hoe hij zou moeten werken, hij vraagt om een analoge mixer in de range 700-900 om z'n externe FX mee te kunnen routeren.

Tuurlijk mag je iemand erop wijzen, op de mogelijkheden van ITB werken en de zgn zaligheden ervan (verwijs naar een ITB topic bijv), maar wees eerlijk en vertel er ook de nadelen bij die je kan ondervinden met ITB box.. geloof me, die zijn er. Daarnaast, als ITB werken zo'n zaligheid is.. waarom barst het dan nog van de mengtafel koop/verkoop overal.

Zeker als je nog een hele analoge setup hebt, is nogal een omschakeling imo.

Ik heb het serieus 3 maanden ofzo volgehouden, zonder mixer.. heb het écht geprobeerd, oprecht. Vond het vreselijk, voelde me ontheemd ofzo. Ff een geluidje door externe FX spelen leverde al het 1e probleem op >> latency + lastige routering maken in je DAW = afleiding = idee kwijt = ongemak = k*t = verlangen naar een simpele mixer.

En routeren via externe FX is nu precies wat de TS van plan is te gaan doen :)
Waarom wil nog een mixer? ik zou voor 800 euro een FW interface kopen en een ADAT expander (8 pre amps) dan heb je 16 inputs + 8 outputs en kan je ALLES 1:1 mappen en mixen in je DAW met latency correctie
Volgens mij, als je realtime aan het tweaken slaat en je wilt de audio van je synth door externe FX routeren heb je gewoon latency van je soundcard (synth > audio in | send out > FX | FX > return in | synth + FX >> audio out)

Heb nu een Ghost staan, als die er ooit mee kapt dan ga ik er nog eens overdenken.. tegen die tijd zal ITB ongetwijfeld verder doorontwikkeld zijn, en zal er wel externe hardware zijn die nog beter en naadloos aansluit op ITB.. dán kan ik over, dán ga ik over wellicht.

denk dat het er aan ligt of je wel of niet met een daw wil werken
wil je wel met een daw werken, dan heeft een mixer geen functie aangezien de toegevoegde waarde van je DAW zit in de 1:1 berwerking (o.a. voor FX en totall recall) ipv van een hoop instrumenten alleen maar op je mixer te summen en de bussen of main out daarvan in je DAW terug te laten komen.

ik heb bijv m'n ART Pro VLA II, distressors, SPL Tube vitalizer, MOOG, Prophet08 en 2 mics gemapped naar 16 inputs (vroeger had ik daar ook nog machinedrum, Jomox 999, little phatty en Blofeld opzitten. ALLEMAAL stuk voor stuk 1:1 gemapped als external instruments en FX welke daardoor volledig kunnen worden ingezet, net zo flexibel als een VST(i) met VOLLEDIGE LATENCY compensatie.

Natuurlijk als je NIET met een DAW wilt werken, niet VST FX over je instrumenten wilt gooien, of external FX over je VSTi's d,m,v, drag & drop EN total recall ZONDER PATCHBAY! met meer dan 2 sends of inserts per kanaal, tja, volg dan m'n advies niet op.

Maar als je je bestaande OUTBOARD OPTIMAAL wil inzetten in een DAW omgeving, dan is 1:1 mapping op je interface the way2go!

wil je dan de feel van een tafel, kan je altijd nog een faderpack ergens aanschaffen(Mackie, Novation etc)

Als je een Soundcraft haalt, dan een Ghost, dikke mixert is dat..

Ik weet niet wat jou manier van werken is, maar als je alles op je pc doet, zou ik het daar houden. Misschien wat analoge shizzle om je opname wat meer kleur te geven.

ohw ja, nog even vergeten noem me een mixert nu onder de 800 euro waar de faders of pots niet kraken....

Een tijdje geleden een Soundcraft Series 500 (24 kanaals , 8 bus) aangeschaft. Ook geen kraakjes en shit.
Heb er 490 euro voor neergelegd...

denk dat het er aan ligt of je wel of niet met een daw wil werken
wil je wel met een daw werken, dan heeft een mixer geen functie aangezien de toegevoegde waarde van je DAW zit in de 1:1 berwerking (o.a. voor FX en totall recall) ipv van een hoop instrumenten alleen maar op je mixer te summen en de bussen of main out daarvan in je DAW terug te laten komen.

Deze manier van werken is voor jou persoonlijk ideaal, maar ik vind je nu wat al te kort door de bocht............

Je kunt niet zomaar roepen: werk je met DAW, heb je geen mixer nodig....
Je ziet dan toch een aantal zaken over het hoofd. Iemand zou bijvoorbeeld muziek willen kunnen spelen zonder de PC aan........gewoon een beetje jammen. Dat kan in jouw situatie niet! Tevens dynamics: hoe doe jij compressie en limiting voordat je op de AD converter binnenkomt om zeker te zijn dat je max opneemt zonder te oversturen? Nope dus!

Er leiden vele wegen naar Rome, en er is er geen een heilig! Zoals vaker gezegd: de enige regel is dat er geen regels zijn! Je kunt dus zeker jouw werkwijze aan de hand doen, maar niet als enig juiste!

P.S. Op mijn Soundtracs Topaz (24ch+MB) kraakt helemaal niets!!!!!!!!!!!!! Was ook onder € 800....:P
Nieuw heb je trouwens ook aardige binnen budget: http://www.thomann.de/nl/soundcraftspirit_m12.htm

tuurlijk zullen er mensen zijn waar de pots (nog) niet kraken, maar de meeste Mackies bijv blijven niet langer dan een jaartje of 8 kraakvrij

aangaande compressie, dat pas je toch gewoon realtime op een insert toe? je regelt gewoon 1x je converters goed af op unity gain en klaar ben je. daarnaast zijn er ook oplossing zoals bijv de Presonus OctoPre dynamic waar al compressie in de expander zit.

Jammen zonder PC is geen probleem, ALLE moderne interfaces hebben keurig een volledige mixer aanboord, zelfs met verschillende presets waardoor ze ook prima standalone ZONDER pc kunnen worden gebruikt.

de PCI stereo of breakoutbox interfaces (a'la EVENT /LYNX etc) zijn ZOOOOOOOOOOOO outdated.......

ook voor outboard/summing/karakter hoe je het niet te doen, daar doen dit soort mixers meer kwaad dan goed. daar heb je veel betere budget oplossingen voor, zoals bijv een tube compressor
voor mij heeft de lowend mixert echt afgedaan, zou ik iets kopen specifiek voor summing, of channelstrip kleuring dan komt dat toch echt wel in de categorie SSl, NEVE, API

Of wellicht een SoundTracs (niet te verwarren met..) tafel.. schijnen erg fijn te zijn in gebruik, redelijk betaalbaar -komt in jouw budget range- en ook nog neutraal.. voor 900eu kan je er zeker 1 met een fijne meterbrug kopen, ze komen alleen minder vaak voorbij dan de Soundcraftjes heb ik gemerkt; geduld is een schone zaak.

En neutraal klinkend lijkt me in jouw straatje passen gezien hetgeen je ermee wil doen.. puur routeren zonder al teveel kleuring.

ps: laat je niet afleiden door die discussie, als jij lekker met een analoge mengert wil werken > gewoon doen

topza mega model zouk graag willen 700+moet lukken

Wie heeft het over Mackie?

Compressie realtime op insert? Dan ben je echt je AD converter al voorbij. Distorted op AD is distorted in je DAW, doe je niets meer aan.

Alle interfaces standalone? No way! =). Dat is gewoon niet zo.

Alle interfaces zijn via PCI (Express) of USB of FireWire. Dat heet ook breakout. Breakout staat eigenlijk voor alles wat niet enkel in de PC kast zelf zit gemonteerd (zoals de geluidskaarten vroeger, 15 jaar geleden). En waarom zou dat outdated zijn? Zoals een MOTU 24 I/O, is die outdated wil je zeggen? Daar is de verbinding met de computer ook via een PCIe kaart.

En hoe vervang je een (zoals TS vraagt een 8 kanaals) mixer door 1 tube compressor? En als je geen compressie wilt, maar andere kleuring zoekt? Lijkt me niet veel met elkaar van doen te hebben........?

Dat voor jou mixers hebben afgedaan is prima, maar dat is en blijft persoonlijk.
Ja, en met die apparatuur die jij noemt, dat je € 100K per jaar doet (en dus het dure spul zou kopen), had je al gemeld in een andere topic :D

Weet je, als je nu met ouder spul zit en geen 1.000 euro beschikbaar wil/kan maken voor wat upgrades dan kan je prima op jouw manier blijven werken. je clipping verhaal is echt onzin want een clip is een clip, of dit nu van 1 kanaal, of van een sum afkomt, of van een onbewerkte input of een input met een limiter. Op het moment dat je converter input gain niet goed staat ben je altijd de Sjaak, ABSOLUUT NIET RELEVANT dus.

Maar krijg een beetje het gevoel dat de personen die nog in bovenstaande situatie zitten en geen budget willen/kunnen uitgeven, gewoon niet willen toegeven dat het wel beter is.

Of je er het budget voor over/beschikbaar hebt is een totaal andere vraag.

en breakout is voor mij oude legacy meuk wat nog via een db9 of db25 in het pentium tijdperkt werdt verkocht (creamware, Event, Lynx etc) op zich niks mis mee, maar mist dus wel functionaliteit die moderne gear wel weer heeft.

Weet je, als je nu met ouder spul zit en geen 1.000 euro beschikbaar wil/kan maken voor wat upgrades dan kan je prima op jouw manier blijven werken. je clipping verhaal is echt onzin want een clip is een clip, of dit nu van 1 kanaal, of van een sum afkomt, of van een onbewerkte input of een input met een limiter. Op het moment dat je converter input gain niet goed staat ben je altijd de Sjaak, ABSOLUUT NIET RELEVANT dus.

ABSOLUUT WEL DUS!
Misschien ben je er niet mee bekend dat veel interfaces niet over een input gain beschikken? En met een input gain heb je nog steeds geen controle over je pieken trouwens, met een compr/lim heb je dat veel meer. Jij gaat volledig uit van jouw situatie en hebt moeite om je in die van een ander te verplaatsen, krijg ik het idee.

En nogmaals: er leiden vele wegen naar Rome, en geen is er heilig. De mijne niet, maar de jouwe ook niet. Het is altijd een compromis van wat iemand fijn vind werken, en het budget wat hij eraan te besteden heeft.

Maar we hoeven hier niet verder over te discussiëren, want daar helpen we de TS niet mee. Dus laat ik het rusten, want ik heb verder geen tips op dit moment voor TS, die niet al gegeven zijn (waaronder ook die van jou).

Back