Behringer Tube Ultrafex

DJ S KIT

Virus
Ik heb geen threads kunnen vinden over dit onderwerp dus heb ik zelf maar 1tje geopend..

Ik heb gezien dat behringer een leuke buizen exciter heeft... Is dit wel iets?
Heeft er iemand ervaring meej?

:dj:

Re: Behringer Tube Ultrafex

Origineel geplaatst door DJ S KIT
Ik heb geen threads kunnen vinden over dit onderwerp dus heb ik zelf maar 1tje geopend..

Ik heb gezien dat behringer een leuke buizen exciter heeft... Is dit wel iets?
Heeft er iemand ervaring meej?

:dj:
Ik heb er eentje, de buizenversie en de gewone versie zonder buizen.
"t is een leuk apparaatje, zeker voor 't geld en klinkt goed, je moet alleen uitkijken dat je hem niet TE veel gebruikt, hij kan wel je mix om zeep helpen.
De buizen klinken ook wel lekker, voegt wel iets toe, klinkt frisser en directer, zoals het hoort met tubes, niet helemaal thuis te brengen.
Kom nou niet met z'n allen aanzetten dat het behringer is en dat het daarom niet klinkt, dat doet het dus wel en voor weinig geld.

leuk ding dus en lekkere lompe knoppen en coole VU meters (3 stuks)

Ja maar das van Behringer, dat kan nooit goed klinken!

:duivels:

sory, was een inkopper....

Om dan toch nog serieus van dienst te zijn. Ik heb een SPL Vitalizer MK2-T. Zitten ook 2 buizen in. Vooral de bottom end control en de stereowidth zijn erg goed. Je mix wordt er letterlijk transparanter van. Een de bass zal je de eerste 5 mixes wel teveel gebruiken omdat het gewoon zo lekker klinkt (deed ik ook!).
Is wel een stukje duurder dan de Behringer, maar 2e hands zijn ze wel voor 500 euro te krijgen denk ik.

Waarom denken de meeste nou dat Behringer slecht is?? Omdat het low Budget spul is?:confused:
Zelf heb ik twee Behringer mengpanelen.. 1tje voor studio gebruik en 1 voor Dj gebruik..

Die voor in de studio werkt fijn en klinkt goed... Nooit problemen mee gehad.. Maar de dj mengpaneel DX-1000 van behringer doe ik weg.. Nie omdat het slecht is of slecht klinkt.. Maar omdat het niet fijn is voor Dj gebruik.. Te kleine draaiknoppen ;{ ben van plan om Dateq Apollo of Xtc te gaan halen..:dj:

Maar ff terug op de Tube Ultrafex.. Dus het is wel een mooi ding neem ik aan..Ik ga hem morgen bestellen.. Dus volgende week komt ie wel binnen;)

is het eigenlijk mogelijk om hier een paar andere buizen in te stoppen zodat deze beter en interresant gaat klinken?

ps

De knoppen die er op zitten zijn niet van al te besten kwaliteit, vamiddag gechecked bij feedback utrecht. de ene knop draaid soepel terwijl een andere nog stug is. dat soort onzin.

wel trouwens een goede degelijkheids test voor elk apparaat aangezien er al 10-tallen "klanten" aan hebben zitten draaien en lopen trekken. dan werk je ook snel het verschil tussen de b en a merken :)

Een exiter is sowieso een apparaat dat nooit mijn voorkeur zal krijgen.

Dit soort apparaten rommelen nogal wat met fase en dat zijn zaken waar je echt vandaan wilt blijven als je bijvoorbeeld ooit van plan bent je muziek te laten masteren.

Ik heb zelf eens zo'n Behringer exiter gekocht om te testen en te kijken of ik er in reaktor wat van kon namaken. Mijn ervaringen waren alles behalve positief.

Dit is natuurlijk subjectief maar buiten een duidelijke boost in hoog (en mits geactiveerde laag boost) in het laag doet het apparaat niet veel meer dan je sound behoorlijk rommelig maken.

Klinkt in geen enkel geval als een Aural exiter ofzo iig!

Origineel geplaatst door Acidfever
Een exiter is sowieso een apparaat dat nooit mijn voorkeur zal krijgen.

Ik heb zelf eens zo'n Behringer exiter gekocht om te testen en te kijken of ik er in reaktor wat van kon namaken. Mijn ervaringen waren alles behalve positief.

vertel, ik ben benieuwd.

heb je die reaktor patch gepost in de NI user lib.?
gaat ik um ff downloaden 8)

Waarom denken de meeste nou dat Behringer slecht is?? Omdat het low Budget spul is?

Als het om dingen gaat waar karakter moet uitkomen dan is Behringer gewoon kut.
Die tube shit is gewoon fake.

Ze jatten gewoon andermans design, kopen een rechtszaak af met een geldbedrag en maken dan een inferieure kloon.

Berhinger moet gewoon optiefen.

Origineel geplaatst door smackos
Als het om dingen gaat waar karakter moet uitkomen dan is Behringer gewoon kut.
Die tube shit is gewoon fake.

Ze jatten gewoon andermans design, kopen een rechtszaak af met een geldbedrag en maken dan een inferieure kloon.

Berhinger moet gewoon optiefen.

dat geloof ik graag en degelijkheid is ook zwaar onder de maat!!

nee SYNTH forum :) doe es effe ontopic
edit: maar de kwaliteit dan? gebruikers die er meer concreet iets over kunnen zeggen?

iedereen moet maar kopen wat ie wil maar behringer heeft ook mooi spul> lees bruikbaar

ik heb heel veel behringer en das prima geen problemen mee gehad en nog steeds niet

je kunt voor het geld geen mackie bouwkwaliteit verwachten maar als je dat wil moet je mackie kopen...

das mijn mening en de een vind het bagger behringer maar ik vind het top

Ik heb die Behringer Tube shit in mijn studio gehad, werkelijk dat ding klinkt als een weggegooide sok langs de A12, echt helemaal niks TUBE. Het enige wat ik merkte was een beetje meer hoog. Alles wat anders is dan Behringer klinkt beter, luister eens een keertje naar een ander merk, een Digitech VCS 3 buizen compressor ofzo...dan zet je die Behringer bij het grof vuil.

Mackie is ook kut en saai, dat is hetzelfde als Behringer maar dan beter gebouwd.

Origineel geplaatst door smackos
Ik heb die Behringer Tube shit in mijn studio gehad, werkelijk dat ding klinkt als een weggegooide sok langs de A12, echt helemaal niks TUBE.

:D (te) gekke baard :D

oplichters

oplichters

Ik ken iemand die er 1 buis had uitgehaald en hoorde dus geen verschil. Behringer is nep, net zoals Vanish Oxi Action, alleen domme huisvrouwen trappen daar in. Zet is een apparaat van een normaal merk naast een stuk behringer en vergelijk. Geen hond die dan nog behringer moet hebben

Back