geluid van radio

ptaurus

Ouwe rot
Ik probeer het geluid te maken van een radio die een zender zoekt en dan met het bekende piepen en ruisen.

Heeft iemand tips hoe te beginnen of hoe dat aan te pakken.

Ik heb o.a gladiator en sylenght tot mijn beschikking.
Het hoeft geen stappenplan te zijn, maar gewoon even wat algemeenheden.

Het lijkt me dat ik 2 of 3 sporen nodig zal hebben (eentje voor de ruis, eentje voor het piepen en eentje voor het kraken)

Alle tips zijn welkom

Paul

Misschien een idee om gewoon een echte radio te nemen, scannen en de output opnemen in je DAW. Daar moet je wel goed resultaat mee kunnen halen lijkt me.
Als het je puur te doen is om de uitdaging om dit met synths na te bootsen heb ik natuurlijk niets gezegd. :)

Misschien een idee om gewoon een echte radio te nemen, scannen en de output opnemen in je DAW. Daar moet je wel goed resultaat mee kunnen halen lijkt me.
Als het je puur te doen is om de uitdaging om dit met synths na te bootsen heb ik natuurlijk niets gezegd. :)

Waarom denk je nooit aan de simpelste oplossing????? :halleluja

Ik wil het gewoon als effectje gebruiken in een song en dan is dit natuurlijk de eenvoudigste oplossing. Kwaliteit is in deze niet heel belangrijk. Eeen ruis en piepen en kraken.

Bedankt!

Paul

Je kan ook een vork met lange tanden tussen je lippen bewegen terwijl je door je mond inademt! Werkt altijd leuk als je ergens anders eet ;)

Hey, ik denk dat dit wel wat voor je is!
Ik maak hier regelmatig jingles mee.....
Radio FX Effect Plugin
Let wel, dit is een fx plugin die je in een host moet laden, de rest spreekt voor zich :-)

Andere optie is om een synth te pakken, en zet alleen de noise aan en speel wat met een osc of volume's...
Bijvoorbeeld white noise (nee niet van 3fm, hehe) maar er zijn ook andere noises.

Ps, ik laat de link er 2 dagen op staan dus download hem svp wel snel.
Graag gedaan.

Groeten,
Barry

Hierzo

Attachments

• Tuning_old_tube_radio.wav
    113,6 KB · Bekeken: 112
Hey, ik denk dat dit wel wat voor je is!
Ik maak hier regelmatig jingles mee.....
Radio FX Effect Plugin
Let wel, dit is een fx plugin die je in een host moet laden, de rest spreekt voor zich :-)

Andere optie is om een synth te pakken, en zet alleen de noise aan en speel wat met een osc of volume's...
Bijvoorbeeld white noise (nee niet van 3fm, hehe) maar er zijn ook andere noises.

Ps, ik laat de link er 2 dagen op staan dus download hem svp wel snel.
Graag gedaan.

Groeten,
Barry

Bedankt!
Ik heb hem meteen binnegehaald

Paul

Ah, top!

Dan haal ik hem er weer af..
Als er nog meer geinteresseerden zijn, doe me even een pm en ik stuur je een link.

Succes Paul. Hoop dat je er wat mee kan!

Gr,
Barry

Back