Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Strakke etsen!
Fotopapier/ammoniumpersulfaat?
Is dat erg een gedoe, met fotogevoelige print werken (belichten, ontwikkelen)?
En het is een stuk trefzekerder en scherper dan toner-transfer IMHO.
De meeste van die chips zitten in de exponentiële converters. Bij VCFs is dat niet super kritisch, dus daar zou ik gewoon twee transistoren gebruiken. En voor oscillatoren kun je ze ook zelf matchen. Tegenwoordig zitten ze al dichter bij elkaar als ze uit eenzelfde batch komen, en met een simpel circuitje kun je het zo zelf matchen. Een batch van 100 torren kost minder dan een zo'n chippie, en je hebt die transistoren uiteindelijk toch wel nodig. :-)

HeerlijkDat is inderdaad ook de weg die ik ga volgen! 50 stuks BC5xx voor 2 euro bij Dick Best bijvoorbeeld.
Voor de Yusynth VCO's ga ik ook de torren zelf matchen. Leuke bezigheid voor de koude winteravonden![]()

Je kan met DEZE mini jacks ook stapelen en ze veroorzaken geen onderlinge storingen, wat bij bananen wel kan gebeuren.
Zeer goed bezig , wel nog 1 tip , als je zelf eens iets wilt ontwerpen(bij name vco) , kijk dan eens naar de XR-2206 ,geweldige chip , heeft ook grote audiocapaciteit , het zou geweldig zijn als hier iemand een echte vco van kan maken , ik ben nog maar geraakt tot een DCO versie met een vactrol voor modulatie![]()
Etaoin heeft die XR2206 (zie ook mijn draadje) maar schijnt niet tevreden te zijn over de stabiliteit. Sowieso maak ik er ook een 3-tal, met SSM2210 dubbeltransistors en de tempco. Naar mijn mening moeten die dan wel stabiel zijn?
Wat zou kunnen is wat j.baars al opperde: misschien toevallig een brakke dubbeltransistor. Ik heb er verder niet echt meer naar gekeken, zal dat binnenkort eens doen. Ik weet ook niet of dat vroege printontwerp van bugbrand helemaal correct was. Het al een jaar of wat geleden dat ik hem gemaakt heb.Nog veel rondsurfen toch maar besloten om met 3,5mm jack te gaan werken.
Is volgens mij iets goedkoper. Vooral kabel met ietwat degelijke banaanpluggen zijn vrij duur
in vergelijking met mono jack patchkabels
of je maakt als een soort aparte module een paar split-modules: een stekker in--> meerdere outputs 3,5 jack out.