Fenix XL (Dutch synth)

Geen idee maar Bert liet wel doorschemeren dat hij een beetje teveel hooi op zijn vork had genomen met dit project. Het is erg veel werk voor hem en het was als een soort hobby begonnen maar dat is het nu niet meer. Persoonlijk denk ik dat je het kunt vergeten.

Er worden er maar 75 gemaakt. Gelukkig heb ik er eentje op tijd besteld. :okdan:

75 x 5500 eu is 412500 eu omzet...dat kan je ondertussen niet meer hobbymatig noemen... :mega:

Omzet ja......als je dat afweegt tegenover de hoeveelheid onderdelen, afwerking, frontplaten, behuizing, bestukking, printplaten en al die uren die er in zitten.........dan rest mij niet anders dan te concluderen dat de beste man het puur uit passie en hobby doet.

Echt rijk zal ie er niet van worden.......maar dat geldt voor alle kleinschalige modular producenten.

Ik hoop in ieder geval dat ie er genoeg aan overhoudt en er veel voldoening van zal beleven.

Laatst gewijzigd:
1 : er zijn geen 75 sequencers gepland denk ik
2: tel onderdelen etc etc ervan af
3: ontwikkel uren
4 arbeidsuren overige
conclusie: denk dat de werkster alhier ruim meer verdient per uur
:mega: ralph , zo kan ie wel weer
( heb je er ook een besteld of is het naast het potje pissen ?? )

Het aantal sequencers was afhankelijk van het aantal aanmeldingen van de mensen op de pre-order lijst. Ik denk dat er waarschijnlijk 30 worden gebouwd.

Van Rombraz begreep ik dat Bert het voor de apparaten/uit liefde voor de knoppen doet en niet voor het geld. Als alle apparaten verkocht zijn zal Bert er heus iets aan overhouden en alles bijelkaar was het een grote investering.

Bulk inkopen van potmeters maakt ze nog iets van 90cent p/st. Voor knoppen zal dat iets goedkoper zijn. Maar al met al is het een supergroot intensief en kostbaar project. Respect voor Bert en de Fenix II & III :okdan:

Ik concludeer slechts "ruwe omzet" is geen winst natuurlijk...ik verwacht ook niet dat er bakken met geld aan word verdiend of zo..(mischien is een redelijke winst wel gerechtvaardigd). Dan nog...2 a 3 ton omzet is best fors..Daar kijkt de Belastingdienst sowieso naar.

Bulk inkopen van potmeters maakt ze nog iets van 90cent p/st. Voor knoppen zal dat iets goedkoper zijn. Maar al met al is het een supergroot intensief en kostbaar project. Respect voor Bert en de Fenix II & III :okdan:

Zeker mijn remark was slecht een natte vingen conclusie geen "laten we eens even uitvogelen of er geld aan word verdiend"..al hoop ik wel dat de producent er naar ratio winst op maakt.

Dan nog...2 a 3 ton omzet is best fors..Daar kijkt de Belastingdienst sowieso naar.

heb je connecties ?
begrijp dat je verder weinig affiniteiten hebt met het fenixproject...
toch leuk dat je even opbouwend meedenkt, sympathiek
ja wordt een hele mooie synth, zullen veel mensen blij mee zijn, waaronder , niet in de laatste plaats deze jongen :okdan:

Amen to that!
Ik hoop natuurlijk snel iets te horen van Bert over de aanbetaling van de synth, want dat betekent dat de mijne aan de beurt is, maar ik ga hem niet achter de broek aanzitten. Ik laat hem liever rustig doorwerken. Als ik aan de beurt ben, hoor ik het wel.

Heb vandaag bij Bert de nieuwe Fenix gezien maar dat ziet er erg strak uit!!!:{
Helaas heb ik ze niet gehoord bij Bert maar hoop dat er wat meer geluidsfragmenten worden geplaats door SF leden.

Wat voor sequencer(s) heb je in die Fenix II en III zoal om tot zo'n resultaat te komen?
Fenix II:
De synth heeft een 8 steps seguencer met eigen klok

Fénix III (Sequencer):
1 LFO board
3 Sequencer boards
1 CV expander boards (with potmeters)
3 gate expander 1 boards (with switches)
1 gate expander 2 boards (with switches)
1 Banana to 3,5 mm minijack connectors

LFO board has a LFO with divided outputs, delayed outputs, duplets and triplet’s outputs, attenuators, gate buffers, glide modules, quantizer, gate to S-trigger and a midi sync input (you can choose the internal clock or the midi sync).

Sequencer board is a standalone 16 steps sequencer without LFO. This board is internal connected to the main LFO and the Run/Stop and Reset input. Each sequencer board can be used as a standalone 16 step sequencer when using an externe clock. This board has control inputs (like clock, step length, mute, Run, CV to step). These inputs overrules the internal connected functions and CV Outputs with a CV input. Internal is a skip function available controlled by the switch expander. The direction of the sequencer be set normal, random and left/right.

Expander boards are connected to a sequencer board. The expander board will run sync with the sequencer board. There are 3 types of expander boards.
A CV expander board. This add an extra 16 CV step sequencer (can also be set at 2 x 8 steps).
A gate expander 1 board with 16 switches and 2 gate outputs and 1 PW input. This board can also be used for the skip function of the seq. board)
A gate expander 2 board with 16 switches and 1 gate outputs and 1 PW input and 1 mute input.
FII-II-19.jpg

Nieuwe soundbite.
Emx door de filter van de fenix. VCO3 doet de acidbubbles.
VCO2syncedVCO1
Halverwege ga ik draaien aan de soft/hard sync knob.

Iemand op muffwiggler vroeg hier om.
Extreme panning voor demo doeleinden......droog signaal geen effecten......dus scherp ):

Alles komt uit de Fenix II, live gesequenced met de III

http://soundcloud.com/jenamu6/fenix-sync-demo

Back