Fenix XL (Dutch synth)

Fenix II testjeeeee........

HAKKUHHHHHHHHHHHH!!!

Attachments

• Fenix II Hoover.mp3
    245,7 KB · Bekeken: 243
ehhh ja maar toch ook niet helemaal, de ibanez ue400 ging ook nog even aan :)

het is een uitgebreid filter met:
- LP
- 3 banden (ieder met een cv input)
- verschillende outputs en een mix output

van iemand anders:
http://vimeo.com/29282088

edit: mn pa trekt het geluid niet :D

post eens iets bruut modulairs ben zo benieuwd

Kan ik de synth op een midi klok mee laten lopen?
I know ---> RTFM!!! (ben niet thuis en kan m er niet ff bijpakken ;) )

Zoals je weet heeft de Fenix geen midi maar wat je wel kunt doen (mits je de apparatuur er voor hebt) is een trigger out van bv een TR909 gebruiken om de interne sequencer te laten lopen. De 909 stuurt zijn rimshot uit als trigger en als je deze als 1/8ste programmeert dan loopt ie strak mee.

Je kunt ook proberen om mbv een CV/Gate midi interface de gate out in de clock in van de sequencer te prikken en dan noten (weer 1/8ste) in je DAW te programmeren zodat de sequencer mee gaat lopen.

Sommige CV/Gate interfaces hebben ook een trigger out en dan kun je die dus gebruiken.

Hoop dat het helpt!

Thanks Fourier! :okdan:
In mn 707 gebruik ik de rimshot als instrument. Het lijkt me niet handig om deze dan ook als trigger output te gebruiken. Even proberen of ie op de Crash uit de 707 reageert (de rest is in gebruik) en anders zal ik de 22e de Fenix 3 ook mee moeten slepen....

Crash zal niet werken ben ik bang, deze heeft geen eigen trigger output en is niet percussief genoeg. De 909 heeft echt een aparte trigger out, los van de rimshot audio out. De Tr808 heeft er zelfs 3 uit en de 606 2 dacht ik.

Je kunt ook een ander geluid proberen wat een beetje staccato klinkt (korte puls) uit een sampler oid. Mocht het niet goed werken kun je het signaal eerst door een VCA sturen om het signaal te versterken.

He Casper....ben je bang van die sequencer?
Monkey see, monkey do! Van afkijken leer ik sneller dan van lezen ;)

Ik heb de 8 steps sequencer in gebruik voor patches die ik de 22e wil gebruiken. Om het te clocken moet de grote sequencer mee. Nu meer sjouwen enzo :P

zo, wat een stilte alhier,
iemand nog bezig met de fenix?
nog nieuwe ervaringen die het delen waard zijn?

zag net op vemia een oude 3000 verkocht, link:
http://www.spheremusic.com/Bargaindtl.asp?Item=11528
en een folder met de verschillende modules:
Img11528-6.jpg

die andere twee punten ben ik ook wel benieuwd naar, wat je daar precies mee bedoeld ?
die resonantie schijnt trouwens intern anders af te regelen te zijn. ben wat punten aan het verzamelen en plan tzt een afspraak bij bert in met alle wensen mijnerzijds.
nu het koud wordt valt me op dat het soms dik 15 minuten duurt alvorens de groene lampjes gaan, hebben jullie dat ook ?
heb inmiddels 2 kasten-nr2 aangeschaft en 2 kentoninterfaces, dat werkt goed.
opvallend vind ik dat de oscilatoren allemaal anders lijken te zijn ingesteld. de middenstand op de een ligt "octaven" lager dan de middenstand op de anderen... weet niet of dat de bedoeling was en of dat wat meer bij elkaar gebracht kan worden.
ook de octaafswitch knob ligt op een wat ongemakkelijke plaats vaker raak ik de stemknop van oscilator1 in het voorbij gaan.
en de sequencer is oa erg welkom als extra 5 attentuators, wat meer daarvan in de volgende versie misschien.
wat ik helemaal niet snap is waarom de portamento van de 2 niet toonzuiver reageert en die op de fenix3 wel ? zou het juist omgekeerd verwacht hebben

verder geregeld mee bezig en moogachtige en rolandachtige patches al voorbij zien komen.
klaterende beekjes is me nog niet gelukt, de ringmodulator klinkt altijd wel goed, filteroverdrive is opvallend gematigd en muzikaal, blijft interessant, alleen wat weinig feedback van medegebruikers ,dus dat is welkom, waarvoor bij deze alweer dank...
ben zelf niet zo in de sequencer gedoken maar opvallend was wel dat een externe trigger op een spoor apart alleen werkt als de global run aanstaat. dat kan ik niet verklaren en ook niet omzeilen , iemand anders tips ?

De resonantie gaat al vrij snel over zijn nek. Zou fijner zijn als dat gebied veel groter is zodat er meer kleuren te maken zijn. Goed te weten dat ie af te regelen valt.

De delay delayed alleen als je er eerst -5v in stuurt. Anders is het een soort van flanger. Ik heb van Bert begrepen dat er een andere BBD chip in kan met een langere delay tijd. Ga ik misschien toch doen aangezien ik het op deze manier niet ok vind.
Ook de wet/dry werkt volgens mij niet ok. Ben er nog niet helemaal achter wat er nu gaande is.

De LAG kun je niet gebruiken om portomento te genereren voor de oscillatoren. Jammer.

BTW De waveshaper heeft 2 CV inputs en maar 1 controller. Wordt in de HL ook niet duidelijk beschreven hoe en wat.

De oscillatoren zijn bij mij binnen ±5 minuten in tune. Stuur hem ook aan via een Kenton.
Ze hebben bij mij maar een kleine afwijking qua pot positie en de tuning als je ze met elkaar vergelijkt.

Back