Fenix XL (Dutch synth)

Zou wel grappig zijn om een lijstje op te stellen/bijhouden wie er een koopt/bestelt. Idd leuk dat zo'n synth ook een beetje in Nederland blijft. Niet dat ie ook naar het buitenland moet gaan maar toch erg leuk.

Even een lijstje opgesteld van de mensen waarvan ik het idee had dat zij een bestelling hebben geplaatst. Als het niet zo is laat het even weten!

Tot op heden 16 deelnemers:

CatScan
sms303
synthiaks
R-ond ?
nonamewanted
Jena_mu6
brz
gjb68
JohnnyBusca
faneflip
oberheim
Rombraz
falafelbiels
Leo
Fourier
sunny pedaal

kweenie ...kwil / geloof ergraag in ,..maar mn porto laat de wensen overt !!

Nou dat is niet zo mooi Cas.......hoop dat het nog recht gezet gaat worden, is vrij bizar dit.

Ik heb Bert gevraagd om een soortement van koopcontract.
Ik bedoel....."ff 2000 euro op iemands rekening storten" met als enige bewijs een mailtje........lijkt mij prettiger als er een echt een soort contract komt.

Of is dit gebruikelijk in dit soort situaties?

hele goeie ook al zijn we allemaal ,..synth vrienden !

:engel:

nou zo ranzig was ie niet ;) maar ok....dan maar zo:

Goodmorning SMS

Meen je dit nou....je bent toch niet genaaid door Bert nu of wel?....je staat op de lijst of?........

sms heerst de draad wel ,..mischien is bertje as ras egte breukelenaar nie soo gediend van al die rdamsuh ,..streste zaken / post
yioke hoor caspert ..:okdan:

zal ook freaky gek worden asje denk dat t langer duurt dan de rest

zoals ik al vermoedde is Bert de rotste niet...
hij heeft het uitgezocht en me opnieuw ingedeeld ....
ik zit in GROEP 3!!!
was eigelijk groep 6... dus ik ben gematst :okdan:

bij deze benoem ik mezelf tot de Synton Fenix XL DRAMA QUEEN!!!!

@Marcuuuuu: sorry man... maar ik kon het ff niet hebben, mea culpa :)

yoyo zo zie je maar weer ...

sms heerst de draad wel
dat doe ik sowieso....helaas slechts in mijn fantasie koningrijk vol met mooie wellustige vrouwen :D
zal ook freaky gek worden asje denk dat t langer duurt dan de rest
achteraf gezien schoot ik wel erg snel in de stress, ondertussen is het allang opgelost en doe ik het af met wat zelfspot.... :okdan:

Nopes, in het demo model zat geen delay.....mailen aan Bert?
Misschien kunnen we hier een vragen aan Bert lijstje maken en die als collectief sturen. Scheelt hem werk en wij weten wat we willen weten:)

Vragen die mij zo even te binnen schieten:

-Wat is de minimale delay tijd van de delay module?
-Wat zijn de CV inputs van de delay module?

Vul maar aan..

Goed idee van dat lijstje. Ik wilde Bert nog niet lastig vallen aangezien hij nu druk bezig is maar dat is ie natuurlijk de hele tijd. ;)

Aanvulling voor je lijstje:

- Snelheid van de envelops?
- Snelheid van de LFO?

BTW de CV inputs van de delay staan gewoon op het schema wat Bert heeft gemaild. Alleen een input, output en delay time is patchable. Da's genoeg want feedback en demping kun je natuurlijk patchen met andere modules.

Da's tot nu toe mijn enige kritiek....de rommelige layout. Je moet echt even zoeken. Maar dat had de Fenix I ook al. Maar als ik er nu over denk....'t is een kwestie van wennen want mijn eurorack modular zit ook niet super logisch in elkaar. Enige voordeel daar is dat de patchpunten en knoppen bij elkaar zitten.

Overigens...ik zag tot mijn grote verbasing een formant filter waar alle banden controleerbaar zijn. Heel erg gaaf! Ik kan niet wachten tot ik hem heb.

-Wat is de minimale/maximale delay tijd van de delay module?
- Snelheid van de envelops?
- Snelheid van de LFO?

Dus tD bij Delay inputs is de delay snelheid...dan is dat duidelijk....vraag kan dan weg:)

Ik zit nog eens naar de layout te kijken maar wat is dit ding toch compleet naar mijn beleving. VET!!

Ik zou ook wel een goede manual nodig hebben want van veel dingen weet ik niet snel hoe ik het toe kan passen.
Echt veel keuzen!!

Leo, je kent me toch een beetje........ik twijfel altijd.
Intussen ook al een deel v.h. bestemmingsgeld opgesnoept, maar dan verkopen we wel weer wat.

ik snap het ook wel, het duurt ook erg lang en dan valt het niet mee...

moet ook wel weer lachen, in het verlengde van de vorige verbazing, als ik lees dat er nu nog allerlei vragen opborrelen over de fenix die aan Bert gevraagd moeten worden. maar ondertussen wel gewoon inschrijven ;)

Ik zou ook wel een goede manual nodig hebben want van veel dingen weet ik niet snel hoe ik het toe kan passen.
dat heb ik met de sequencer.........
wie weet kunnen we es een fenix meeting houden en elkaar meer wegwijs maken ermee...

Rombraz zit trouwens in groep 3 :okdan:

@Jean..... bij twijfel nooit doen!
maar je zal wel enorm veel SPIJT krijgen!!!! :P

Als je vertrouwen hebt in het product, kun je er best op inschrijven. Die vragen heb ik ook en gaan met name over de gebruikte termen, maar de antwoorden komen vanzelf wel. Ik ken ook een van de testers en van hem kan ik objectieve informatie krijgen. Ik heb gisteren een bestandje met een tekening van de synth gehad en ik heb dat een uurtje zitten bestuderen en mijn conclusie is dat dit en behoorlijk uitgebreid instrument is. Een vco en eg meer was wel prettig geweest.

volgens mij is er trouwens niet echt veel veranderd ( niets ) tussen de eerste afbeelding enkele maanden terug en het huidige schema , toch ?
lijkt me erg leuk zo'n userclupje van fenix gebruikers.
1 vraag erbij : zag dat de afstanden eigenlijk niet zo groot waren en dat ik waarschijnlijk ook best een aantal korte ( 30cm max) kabels kan gaan nodig hebben bv om de oscilators naar de audiomixer te sturen , te syncen etc. en korter is altijd beter.
is die maat makkelijk te krijgen en .... kan ik ze niet zelf gewoon maken, zijn de plugjes los verkrijgbaar en wat voor 'n draad.
ben gewend altijd zelf m'n jack/line etc kabels zelf te maken, dus waarom niet met banane-stekkers, als het gaat.

ik ben gewend altijd zelf m'n jack/line etc kabels zelf te maken, dus waarom niet met banane-stekkers, als het gaat.
imo is zelf maken net zo duur als de aangeboden kabelset van Bert..
tenzij je er maar een paar nodig hebt. Eerder in deze draad is eenlink gepost voor bananakabels van 1 meter voor eur2 p/st. Als je die bestelt kan je ze altijd inkorten.

ik twijfel om evt. nog 1 of 2 setjes kabels erbij te bestellen voor het grote CGS project wat ook allemaal banana gaat worden :)

Een vco en eg meer was wel prettig geweest.
Het frontpanel zit helemaal vol en daar zou geen plaats meer voor zijn geweest.
Het is banana wat je makkelijk 1 of 2x kan doorstacken.

lijkt me erg leuk zo'n userclupje van fenix gebruikers
ik kan eens vrijblijvend informeren bij het buurthuis of we een middag een zaaltje kunnen gebruiken...
wie weet vinden ze het een leuk idee en kunnen we daar ook met de soldeerclub heen :)

Of we moeten Jena zo gek krijgen om zn pakhuis op te ruimen ;)

Back