da's inderdaad vrij jammer
heb je ze al zelf eens bijgeregeld, de oscilatoren ?
vraag me af of het een heel karwei is ze in de middenpositie terug te zetten.
op zich tracken ze wel goed over meer dan 7 octaven !
Nee, nooit bijgeregeld. Heb hem ook nooit zelf open gemaakt. Bert heeft me wel eens de binnenkant laten zien. Bij mij tracken de osc's ook erg goed hoor. Maar als je ze allemaal gelijk tuned staan de markeerstreepjes van de osc knopjes niet allemaal gelijk. Op zich helemaal geen probleem.
Vind die clock out trigger die altijd aan staat veel vervelender
en als je hem extern aanstuurt ?, geeft ie dat dan ook steeds uit, of aansturen via de cv, ga het ook eens proberen...
nou bij mij staan ze echt verder dan " een streepje" uit elkaar, is ook mee te leven, maar zit toch nog de voordelen ervan op een rijtje te zetten..
en osc 2 klinkt wat door op audiomixer 2.
2 ledjes uitgevallen
hij "leeft", klinkt goed, prettig om mee bezig te zijn. mooi instrument zekers
Bedoel je de sequencer? Die stuurt altijd clock trigger uit. Ongeacht of de sequencer loopt of niet. Ongeacht of je CV/gate gebruikt om de osc's of oid aanstuurt. Ook als je er een externe trigger in stuurt....dan krijg je zelfs dubbele triggers. En dat is super irritant.
Ik heb al diverse keren gehad dat het een probleem was in patches die ik maakte.
je bedoelt die 8 kanaals op de fenix2 toch?
ik gebruik hem met name als een soort veredelde lfo, heb de fenix3 voor het betere sequence werk.
een aantal regelbare voltages cq attentuators met eigen uitgangen had op die plek ook niet misstaan
tja zoveel keus
vraag me af waarom ik er 2 heb aangeschaft ?
en als je de 8 ongebufferde uitgangen samenvoegt en buffert en die als trig out gebruikt ?
Ja idd ik bedoel de 8step sequencer op de synth zelf. Vond de Fenix III sequencer te duur maar had hem er eigenlijk wel bij willen hebben. Maar ben niet zo'n analoge sequencer man. Hou te veel van controle
Tja....2....da's 6 osc's...en dubbel de pret. Persoonlijk vind ik 1 prima. Ben nu verslaafd aan eurorack spul....is net cocaine. Je hebt nooit genoeg en wilt altijd meer
gelukkig heb je met bananen wat beperkter keus, heb ook nog een rack van euro's, maar trek er niet teveel aan, heb voorlopig zeker genoeg , both hands full.
heb hem wel goed met patchbays in de studio geïntegreerd dus kom ook "out of the box" redelijk aan m'n goesting tegemoet
die sequencer past er wel goed bij, alsof hij ervoor gemaakt is.
zag er pas eentje tweedehands op marktplaats dacht ik, zal wel al weg zijn.
d'r staat ook meer dan 7 !
en ik ben kritisch, vertrouw op m'n oren, maar nog meer op m'n peterson strobetuner met een accuracy van 1/100 hz..
nee technisch zeker fijne oscillatoren, evenals de rest/ eg's / filters , vca's etc
een vraagje over de phaser :
de grote rode/linker knop ervan doet bij mij opmerkelijk weinig.
hoe is dat bij jullie? wat zou hij moeten laten zien en zijn er manieen om het effect meer uitgesproken te maken ?
jawel die knop , die doet het wel duidelijk.
de feedback , met aansluiting/terugkoppeling, doet het prima
ik bedoel de knop die er links van zit, de grote rode .....
ik heb de indruk dat ie erg weinig verschil maakt.
uit de handleiding wordt ik ook niets wijzer
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.