Catscan Studio filmpje

thanx
ik vind het zelf ook altijd leuk om bij iemand anders te kijken.
misschien dat er meer mensen een filmpje maken?

Filmpje maken kan ik niet; heb alleen een heel simpele digi camera. Maar ik moet binnenkort maar weer eens wat foto's maken voor de crib-draad....is al weer lang geleden :)

Toffe studio! :)

Gebruik je die Big Muff ook nog specifiek ergens voor of behoort die tot het rijtje pedalen die je weinig gebruikt (heb er hier ook eentje liggen maar heb hem nog niet lekker in combinatie met synths/drummachines weten te gebruiken)?

Wil je ook nog iets vertellen over de software die je gebruikt en die bijvoorbeeld je verkochte effects goed heeft weten te vervangen?

Nee ik heb een VCS3 die is ook helemaal modulair maar ik kijk wel erg naar de fenix uit, is deze ook helemaal modulair? dacht dat het het zelfde zou zijn als me 2600?
stom van me.. de VCS3 is modulair, alleen kan je vanaf de VCS3 niet doorpatchen naar een ander apparaat. Van de Fenix vermoed ik dat de envelopes en vca's voorgepatched zijn, en als je er een banana insteek dat de verbinding verbroken wordt. Das best handig en scheelt weer een kabeltje :)

Mooi filmpje Catscan! Ik hoop dat meer mensen een filmpje maken of foto's laten zien.

Het viel me al op dat je geen hw-verbs & delay hebt staan. Maar een paar posts verder zie ik ook dat je die allemaal hebt verkocht. dus itb nu. Relab o.a. vermoed ik :D

Jij hebt zoveel compressors dat je bijna de pindakaas op je brood kunt (dicht)smeren :-)

Van de Fenix vermoed ik dat de envelopes en vca's voorgepatched zijn, en als je er een banana insteek dat de verbinding verbroken wordt. Das best handig en scheelt weer een kabeltje :)

Ik ben benieuwd?

Toffe studio! :)

Gebruik je die Big Muff ook nog specifiek ergens voor of behoort die tot het rijtje pedalen die je weinig gebruikt (heb er hier ook eentje liggen maar heb hem nog niet lekker in combinatie met synths/drummachines weten te gebruiken)?

Wil je ook nog iets vertellen over de software die je gebruikt en die bijvoorbeeld je verkochte effects goed heeft weten te vervangen?

Big muff gebruik ik alleen voor me kicks. Gebruik het ook wel te weinig.

Mooi filmpje Catscan! Ik hoop dat meer mensen een filmpje maken of foto's laten zien.

Het viel me al op dat je geen hw-verbs & delay hebt staan. Maar een paar posts verder zie ik ook dat je die allemaal hebt verkocht. dus itb nu. Relab o.a. vermoed ik :D

Jij hebt zoveel compressors dat je bijna de pindakaas op je brood kunt (dicht)smeren :-)

Thsnx

Ja precies ik gebruik nu voor reverb LX480(wacht zo lang op de voledige versie...zo lang wachten op ilok 2)/PCM/valhalla/uad emt/uad plate 140
en voor delay de soundtoys bundle/uad time cooper en soms de uad space echo.

Ja ik heb genoeg compressors:)
Als iemand een goed bod heeft voor me dbx160 en spectrasonics gaan die er uit.(kan ik een api2500 kopen:))
Heel veel mensen spreken vol lof over deze compressors maar ik gebruik ze gewoon bijna nooit.
De dbx heeft zo'n specifieke klank(de uad versie lijkt er erg veel op de hw versie zit meer body en laag in)
Spectrasonics heeft heel weinig headroom en distrort heel snel schijnt de vieste comp te zijn... maar boeit me toch nog weinig...moet hem misschien iets meer uit proberen voor bv leads en drums.

Leuk filmpje en mooie gear, Catscan! :)

Misschien een keer een idee om van die mooie hoezen voor je gear te halen? (ik weet 't ... ik moet ze ook nog steeds eens bestellen........)

'k Ben [nog steeds] erg nieuwsgierig naar zo'n Culture Vulture; heb jij de gewone of de masterings versie?
En weet je misschien of deze echt zo heel verschillend zijn qua geluidskwaliteit?

Hoe is die neve summing mixer? Vraag me altijd of of je het verschil hoort als je er wat doorheen stuurt..

Leuk filmpje en mooie gear, Catscan! :)

Misschien een keer een idee om van die mooie hoezen voor je gear te halen? (ik weet 't ... ik moet ze ook nog steeds eens bestellen........)

'k Ben [nog steeds] erg nieuwsgierig naar zo'n Culture Vulture; heb jij de gewone of de masterings versie?
En weet je misschien of deze echt zo heel verschillend zijn qua geluidskwaliteit?

Klinkt interessant die hoezen waar kan je die bestellen?

Ik gebruik de culture vaak om geluiden op te dikken
Ik heb de standaard versie volgens mij is de mastering versie met stept knobs en een kleinere range voor instellingen.
Je hebt ook nog die rode die heeft nog meer distortion standen.
Volgens mij is er niet echt een geluidsverschil misschien iets minder noise floor?
Ik zou hem niet zo snel op me master zetten...kan ik wel een keer uit proberen voor de wat rauwere tracks.
Er komt wel altijd standaard een bonk laag bij de 40hz(ff uit me hoofd)...dus ook altijd weer een low cut achter de CV.

respect man!
The design is erg goed ;-)

Thanx!

Hoe is die neve summing mixer? Vraag me altijd of of je het verschil hoort als je er wat doorheen stuurt..
Je hoort alleen echt verschil als je de channel out puts helemaal open gooit. Van kwart over tot helemaal open.
eerlijk gezegd gebruik ik hem nooit.
Heb hem veel gebruikt maar ik vind de neve niet echt schokkend.
Ik kan beter me signaal door me 1073 halen voor een vettere sound dan door de summing.

Misschien ga ik hem meer gebruiken als ik electro/techno gaat maken.
Wil hem niet verkopen om dat hij niet veel meer opleverd 2e hands.

Hij is erg onstabiel met het stereo beeld.
Als ik bv de panning van een kick in center zet en ik zet er een analyzer er op dan is het niet precies in het midden.(veranderd ook steeds)
Hij voelt ook heel gierig aan. btw

Wat ik nu gebruik voor een zelfde effect is de slate pro digital VCC...hele vette plugin.
check gearsluz voor heel veel info.

a5htar schreef:
Hoi,

Ik vroeg me af wat jij nog aan software gebruikt met zoveel hardware :-) DAW, VST, DSP ?

keep up the good work :mega:

Ik gebruik nu Cubase 5 gebruik veel sonnox/Cytomic/uad(veel de massive passive/spl en camebridge)
Slate digital... heb duende/liquid mix gehad maar toch weg gedaan.
Ableton gebruik ik ook wel soms en zeker voor live optredens..

vette gear man, alleen jammer dat er alleen maar gare herrie uitkomt =( ;)

Klinkt interessant die hoezen waar kan je die bestellen?

Ik gebruik de culture vaak om geluiden op te dikken
Ik heb de standaard versie volgens mij is de mastering versie met stept knobs en een kleinere range voor instellingen.
Je hebt ook nog die rode die heeft nog meer distortion standen.
Volgens mij is er niet echt een geluidsverschil misschien iets minder noise floor?
Ik zou hem niet zo snel op me master zetten...kan ik wel een keer uit proberen voor de wat rauwere tracks.
Er komt wel altijd standaard een bonk laag bij de 40hz(ff uit me hoofd)...dus ook altijd weer een low cut achter de CV....

Ah, okee bedankt voor de info! :)

Die hoezen kan je hier bestellen/op maat laten maken:

Compu-cap

En hier een SF-topic erover met gebruikerservaringen, etc.

Seramon is net een kruising tussen hardcore en game muziek..nieuw genre? Gamecore?

thanx
ik wil graag nog een api2500 en dan me fatso voor andere sounds gebruiken.

ziet er goed uit! :okdan: de 2500 staat bij mij ook op de lijst, is dat trouwens de ex NEVE summer van Dione?

Ah, okee bedankt voor de info! :)

Die hoezen kan je hier bestellen/op maat laten maken:

Compu-cap

En hier een SF-topic erover met gebruikerservaringen, etc.

thanx maar ze hebben precies niet de hoezen die ik wil, kan je het ook op aanvraag laten maken? ik heb ze maar even een mail gestuurd.

Seramon is net een kruising tussen hardcore en game muziek..nieuw genre? Gamecore?

haha ik vind het een oldskool catscan track in een nieuw jasje:)

D-passion en Promo doen ook nog mee.;) Owja, en ikzelf ook.

Die gebruiken volgens mij veel hardware ja maar niet echt 19 inch hardware zoals compressors en eq's denk ik en zelf gebruik ik ook veel intern vst en mixing.
Volgens mij mixen hun op een mackie?

ziet er goed uit! :okdan: de 2500 staat bij mij ook op de lijst, is dat trouwens de ex NEVE summer van Dione?

ja zo veel goede verhalen gelezen over de api 2500 en voorbeelden gehoord.
ik zat eerst te twijfelen tussen een pair distressors en een 2500 maar de 2500 wordt het.

Nee die is niet van dione geweest. ik had hem nieuw gekocht.

thanx maar ze hebben precies niet de hoezen die ik wil, kan je het ook op aanvraag laten maken? ik heb ze maar even een mail gestuurd.

Je kan daar op maat laten maken.
Dit werkt erg eenvoudig: opmeten, in email zetten en hoppa...klaar is case.

Ik heb de Distressors ook, stereo pair met stereolink, en Brittish mod. Die gaan ook niet meer weg :) maar doen ook hele andere kunstjes als de API-2500, beide verdienen dus hun plekje.

Maar je werkt op dezelfde manier als ik merk ik, vervangen voor VST(i) waar het kan, en lekker met outboard blijven werken waar de meerwaarde duidelijk is.

outboard direct op de converters en kleuren met compressors en EQ.

top!

Back