Problemen met opnemen

unknowner

Stamgast
Ey!

ik heb wat problemen met het opnemen van me draaitafel mixer (Behringer VMX-300) naar Audacity.

me geluid is heel dof en plat en ik weet niet hoe ik het goed kan maken. Kabeltje van me mixer naar de pc zit in de AMP naar me mic ingang van me pc.

dit is wat ik nu opneem, heb ik iets verkeerds aangesloten of heb ik wat anders verkeerds gedaan?

Attachments

• test.mp3
    463,7 KB · Bekeken: 81
Ja goed je moet eerst even alles nalopen , neem eerst een andere bron ( bijv een CD speler ) en
sluit deze direct op je PC aan dus zonder tussenkomt van een mixer.

Neem op met Audacity en neem ook een keer op met een ander programma dan Audacity.

Welke geluidskaart gebruik je een losse of een onboard ?
Trouwens het beste is om Line ingang te gebruiken als deze op je kaart zit.

Ja goed je moet eerst even alles nalopen , neem eerst een andere bron ( bijv een CD speler ) en
sluit deze direct op je PC aan dus zonder tussenkomt van een mixer.

probleem is. ik heb hier alleen een pc met twee draaitafels en een mengpaneel

dus dat kon ik al niet proberen.

probleem is. ik heb hier alleen een pc met twee draaitafels en een mengpaneel

dus dat kon ik al niet proberen.

Oke , ja de opname klinkt overstuurd maar dit kun je zien aan je input meters , verder klink het alsof het geluid een versterking mist.

Oke , ja de opname klinkt overstuurd maar dit kun je zien aan je input meters , verder klink het alsof het geluid een versterking mist.

ja de meters staan allemaal goed, ik heb er geen versterker tussen.

zou het dus zo zijn dat ik zonder een versterker helemaal niet kan opnemen?

ik heb wat problemen met het opnemen van me draaitafel mixer (Behringer VMX-300) naar Audacity.
...
Een draaitafel heeft normaal een RIAA correctie nodig (versterking van lage en verzwakking van hoge frequenties). Ik peins dat dit het probleem is.

Dus draaitafel aan de correcte ingang van de mixer koppelen.... (geen CD of line ingang maar pickup o.i.d.)

Of, indien mogelijk die correctie door Audacity laten uitvoeren.

Laatst gewijzigd:
of een oude versterker met phone/pickup ingang en line uitgang ertussen ( voor de mixeringang ), of een los phone voorversterkingskastje aanschaffen wat de eerder genoemde correctie uitvoert.

en natuurlijk eerst eens kijken of de line-uitgang van de cd speler wel evenwichtig/voldoende helder en bass, wordt opgenomen inderdaad

Ey!
Kabeltje van me mixer naar de pc zit in de AMP naar me mic ingang van me pc.

Je mixer hoor je niet op je mic ingang aansluiten maar op een lijn ingang van je audio kaart, er zit een voorversterker op je mic ingang om het lage nivo van een mic op te krikken dus die wordt nu zwaar overstuurd door je mixer.

Back