ds 2 crumar

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
iemand ervaring met crumar de ds2
ik vond iemand hier op het forum[belg] die er een had /heeft
ben benieuwd....!!!

zn text
Eerste synth : Crumar DS2 (echt analoog)
gekocht : ongeveer 24 jaar geleden.(Antwerpen Belgie)
Gewicht : heel zwaar(moest met dat ding met tram en bus naar huis terug)
Bediening : 2 Osc en veel knopkes en een polyfoon orgel klank
Kostprijs : 1100 eurokes (gekocht op afbetaling)
Verkocht :3 jaar later

Groetjes,

marcE

Attachments

• crumar.ds2_03.jpg
    crumar.ds2_03.jpg
    41,8 KB · Bekeken: 146
ooit 1 jaar gehad, niet echt specta maar wel leuke synth maar ik zou er nu niet meer dan 500 Euro voor geven.
ze gaan trouwens erg snel stuk.

Leuke bak met DCO's. Niet spectaculair... heb er 12 maanden geleden 300 Euri voor betaald (dus 1100 vind ik wat overdreven veel, maar goed... is ook een Belg... geintje) Lijkt qua klank op een PPG 1020...

Origineel geplaatst door P-Five
Leuke bak met DCO's. Niet spectaculair... heb er 12 maanden geleden 300 Euri voor betaald (dus 1100 vind ik wat overdreven veel, maar goed... is ook een Belg... geintje) Lijkt qua klank op een PPG 1020...

1100 euro 24 jaar geleden ...

Enkele mooie klanken

Enkele mooie klanken

Het is een typische synth die niet bekend staat om zijn geweldige totaal sound (TOTAALSOUND nieuwe term?),maar eerder een synth die enkele klanken geweldig goed deed.

MarcE zit hier ook op het forum. Is een zeer relaxe gozer, die ook op de vorige synthmeeting was! :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
MarcE zit hier ook op het forum. Is een zeer relaxe gozer, die ook op de vorige synthmeeting was! :)

Ik moet gewoon beter leren lezen... ik blijf een hollander hè... Sorrie MarcE... :biertje:

Helemaal puur analoog is ie toch niet?
Er zitten toch DCO in i.p.v VCO?
Er staat er een te koop op ebay.
Mee bezig geweest.
Helaas overboden.
Ik lees weer eens niet goed zie net dat de opmerking DCO al gemaakt was.

ik heb er twee
ben er wel kapot van
het digitaalverhaal heeft alleen betrekking op de stemstabilisering is verder geheel analoog .
24db filter, klinkt echt goed. perfecte layout. mooie grote knoppen veel plaats om te bedienen.
heel intuitief te bedienen en als je de basisorgelsound combineerd met een beetje oscillators dan kom je dicht in de buurt van de moogsound
ik gebruik hem ook live ben echter altijd een beetje beducht voor schade, derhalve een tweede voor 125€ erbij gekocht
ik vind het een sterk ondergewaardeerde synth, daarom hierbij (nogmaals) een plaatje

Attachments

• ds2**.jpg
    ds2**.jpg
    24 KB · Bekeken: 124
stond in een advertensie in de keyboard(duitse versie). was kapot, een oscillator deed vreemd.
had hem eigenlijk gekocht voor de onderdelen, kon het echter niet over m'n hart verkrijgen en heb hem/haar laten reparen. daarom heb ik er nu twee.
ter overvloed hierbij nogmaals mijn eerste ervaring met synth's:

(topic : mijn eerste synth)
in gedachte:een crumar ds2,
ik had een reclame folder van de muziekwinkel en daar stond hij/zij ook in . had hem/haar nog nooit gezien
in het echt of gehoord maar kon me bij ieder knopje van de foto een voorstelling maken !
gekocht: kort daarna een ms-20.
ben de crumar nooit vergeten, 25 jaar kwam ik haar voor het eerst weer tegen. ik had inmiddels goed geboert , dus ....
om een verhaal kort te maken, we zijn nog bij elkaar
groet, sunny

Origineel geplaatst door sunny pedaal
stond in een advertensie in de keyboard(duitse versie). was kapot, een oscillator deed vreemd.
had hem eigenlijk gekocht voor de onderdelen, kon het echter niet over m'n hart verkrijgen en heb hem/haar laten reparen. daarom heb ik er nu twee.
ter overvloed hierbij nogmaals mijn eerste ervaring met synth's:

(topic : mijn eerste synth)
in gedachte:een crumar ds2,
ik had een reclame folder van de muziekwinkel en daar stond hij/zij ook in . had hem/haar nog nooit gezien
in het echt of gehoord maar kon me bij ieder knopje van de foto een voorstelling maken !
gekocht: kort daarna een ms-20.
ben de crumar nooit vergeten, 25 jaar kwam ik haar voor het eerst weer tegen. ik had inmiddels goed geboert , dus ....
om een verhaal kort te maken, we zijn nog bij elkaar
groet, sunny

Wat kan liefde toch mooi zijn *D

Kan je'm qua sound vergelijken met het synthgedeelte van een Trilogy (waarmee ik dan vooral bedoel dat je de harmonischen binnen een geluid goed kan horen?) Ik vind zowel de DS1 als DS2 er wel gaaf uitzien (Trilogy trouwens ook wel).

:doei:

het karakter heeft inderdaad iets( zoals je beschrijft hoor je de harmonische erg goed ) van de (crumar) trilogy, maar iets voller en natuurlijk heb je veel meer mogelijkheden om het geluid een richting uit te sturen die je wilt
ben op dit moment trouwens bezig om een trilogy van wat extra functies te voorzien zoals orgel/stringsectie door de vcf's en een extra noisegenerator.
wel klinkt de filter van de ds2 nog een tik echter, wat b.v . bij hoge resonantiewaarde prettig is.
de trilogy heeft daarentegen geen bijgeluid (soort aliasis in het laagste deel van het klavier!)

Origineel geplaatst door sunny pedaal
het karakter heeft inderdaad iets( zoals je beschrijft hoor je de harmonische erg goed ) van de (crumar) trilogy, maar iets voller en natuurlijk heb je veel meer mogelijkheden om het geluid een richting uit te sturen die je wilt
ben op dit moment trouwens bezig om een trilogy van wat extra functies te voorzien zoals orgel/stringsectie door de vcf's en een extra noisegenerator.
wel klinkt de filter van de ds2 nog een tik echter, wat b.v . bij hoge resonantiewaarde prettig is.
de trilogy heeft daarentegen geen bijgeluid (soort aliasis in het laagste deel van het klavier!)

Hoi Sunny :)

Ik wist het nog dat je met de modificaties van je Trilogy bezig bent. Hoe ver sta je d'r mee? Ik ben wel eens benieuwd. Weet je ook iets over midikits voor de Trilogy? Ik zou hem graag mee aansturen via de sequencers ... maar ja, zonder enige aansluitingen daarvoor is dat nogal moeilijk ;) .
Als je resultaat hebt en je wil, contacteer me dan nog maar eens ;) .

De enige synth die ik nog ken waarbij je die harmonischen hetzelfde hoort als bij de Trilogy is de Korg Poly 800. Als de Crumar geen MIDI-kit zou hebben, ga ik op zoek naar zo'n dingetje ... maar eerst effe zien of er toch niks voor de ouwe bak bestaat :D .

Origineel geplaatst door marcuuu
Waar vind je z,n ding voor 125 euro :)
125 euro is belachelijk goedkoop ik heb ze al zien weggann voor 400 500 euro.

Back