Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mooie collectie hierboven...
Die sony hr (of is het gp?) heb ik verkocht en later toch maar weer aangeschaft omdat het zo'n tof dingetje is...ik heb de gitaar versie.

Die Sony HR-MP5 heb ik nieuw gekocht voor €50 bij Schreeven in Nijmegen. Die dachten ooit 'n electronica afdeling te hebben, maar dat loopt voor geen meter. Dus vandaar, deze nieuw voor €50. Zeker de moeite waard voor dat geld. Leuke multiFX, en hij past in je rugzak :P

Raphie, wat is dit toch voor 'n ding.. je VCR?

attachment.php

Attachments

• Screen shot 2011-03-29 at 8.40.11 AM.png
    Screen shot 2011-03-29 at 8.40.11 AM.png
    80,9 KB · Bekeken: 92
Wat kosten die dingen, als ik t vragen mag. En is t zo dat t je stroom echt "helemaal" schoon maakt, dus als iemand (om maar een lomp voorbeeld te noemen), op dezelfde groep een zaagmachine aan zet, je dat niet hoort door de speakers na dit apparaat?

Goede 2000 euro.

In principe heb je van geen enkele netvervorming last, omdat hij het net volledig opnieuw opbouwt ipv wat filtert en klooit.

Ow vet! Schone stroom!!!
Maar werkt het ook onderling tussen apparaten? Dus dan wat achter het ding zit..

Is dat nu echt nodig?? Geluids apparatuur trekken toch niks...
er kan 3600watt op een groep, hoeveel watt is een synth??? versterker zal het meest trekken...maarje 300watt is nog geen 10%....

het is geen pomp die een aanloopstroom heeft ofzo.... ben wel benieuwd wat de beweegredenen zijn voor zoiets...
zeker als het 2K kost...

er kan 3600watt op een groep, hoeveel watt is een synth??? versterker zal het meest trekken...maarje 300watt is nog geen 10%....

het is geen pomp die een aanloopstroom heeft ofzo.... ben wel benieuwd wat de beweegredenen zijn voor zoiets...
zeker als het 2K kost...

Ja, als je t goed wil doen, is dat echt nodig. Je hebt geen tikjes, kraakjes, brommen of wat dan ook meer doordat je stroomaanvoer niet optimaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op t industrie terrein erg veel last ervan als de buren een zaagtafel aanzetten, dat hoor ik door de speakers. Om nog maar niet te spreken als de andere buren een stroboscoop aanzetten. Dat hoor ik letterlijk tikken door mijn speakers.

Als zo'n bak dat helemaal weg kan filteren, is het de overweging om er een te kopen zeker waard!

zeker als het 2K kost...

Uiteraard ligt het eraan hoe de groep is afgezekerd.
In een doorsnee woonhuis zal dat 16a zijn, dus inderdaad rond 3600W
Ik heb nooit echt het nut gezien van een powerconditioner, maar goed, ik heb geen last van tikjes en plopjes..

Ik zie een klap high-end apparatuur staan, wellicht wilt Raphie deze ook voorzien van high-end stroom ;):D
Afijn, ik deel de nieuwsgierigheid wat betreft de beweegreden hierachter, Raphie? Merk je in de praktijk nou iets van onderstaande ''claims''?

Specs van de unit:
■True dynamic voltage regulation
■Better bass from equipment
■Real isolation
■Protection for everything connected
■Lowers distortion by 10 times
■Ultra low output impedance
■Superior noise reduction
■Delayed turn on for proper startup
■Protect satellite or TV as well
■Harmonic analyzer gives complete visibility of your power

Laatst gewijzigd:
Hmm, volgens mij heeft dat ding wel nut als je stroomvoorzienng door bv een dieselgenerator wordt geleverd....
Voor de rets moet je huis aansluitng gewoon wat rek hebben en kom je dan al een heel eind, maarja ik heb net als boelie035 ook nooit tikjes of spanningdipjes ofzo...

ruisvloer daalt meetbaar met 18db met loopback gemeten
idd geen tikjes reutels wifi muis processor gsm achtige piepjes en kraakjes
alles is gewoon stil en daardoor hoor je detail veel beter, owh ja ook nog eens een flink strak laag
en op alles wat in deze studio wordt gegenereerd geen DC offset.

kortom voor mij de voordelen wel waard, tevens ook nog de PS audio powerkabels erbij en al m'n apparatuur (met EIC inlet) voorzien van Belden stroomkabels

Ik probeer i.d.d. het e.e.a. serieus aan te pakken, dus goede monitoring, goede akoustiek (er is nog een bestelling onderweg van GIK voor panels) en een mix waar outboard ook echt toevoegt aan de plugins die ik gebruik.

GSM (en TL) storing en dergelijke worden volgens mij niet tegengehouden omdat die niet via de netstroom binnenkomen.

maar als de buurman gaat lassen, de buurjongen zijn home disco aanzet, de koelkast aanslaat of de buuf gaat strijken, dan gaat deze bak wel alle narigheid tegenhouden.

klopt, GSM op een speaker hoor je natuurlijk of een dect op een zender die ook rond de 1800mhz zit maar soortgelijke reutels die uit je PC komen zijn compleet verdwenen.

t.o.v. wat is die 18db reductie? als het verschil 11 a 12db is hoor je dat toch al niet.....

Ken dat slappe 1864732db-moeilijke-frequenties-staande-golf-REW-EIC-KUT-gelul niet in een andere draad besproken worden. Om de 10 posts is dat geouwehoer weer.

Bij ons maakt het niet uit... wij zijn gewend aan de analoge ruis :D

Maar ik snap Raphie wel. Tikjes enzo zijn 'n pain in the ass.... vooral als je ze terug hoort in je mix. 12 dB is nie veel, maar je ziet ze wel terug op je waveform. En da wil je niet als je er centjes voor krijgt.

Dan nog, is allemaal aftrekbaar :P

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back