Controllers naar de Nova via Cakewalk?

expossy

Nieuwkomer
He mensen,

Bij deze een zeer enerverende vraag betreffende de Novation Nova Laptop met operating system 4.1. Ik gebruik Cakewalk (uit de steentijd) om deze en anderen aan te sturen en ik ben zeer tevreden, ware het niet dat ik er maar niet achter kom hoe je controllers naar je Nova kan zenden, als dat Uberhaupt wel kan.

En ja, de incoming controlchange is enabled, en ik heb al geprobeerd mijn controllers vanuit de nova te bedienen en op te nemen in cakwalk via midi-out, maar dan neemt cakwalk niets op...

Is er iemand die mij kan vertellen dat dit gewoon niet kan, dat ik een nieuwere versie van cakewalk nodig heb (uit de ijzertijd) of dat het wel kan en die dan zelfs wil vertellen hoe? Zou ik zeer op prijs stellen.

En bedankt alweer en de groeten...:okdan:

Expossy

Re: Controllers naar de Nova via Cakewalk?

Origineel geplaatst door expossy
ik heb al geprobeerd mijn controllers vanuit de nova te bedienen en op te nemen in cakwalk via midi-out, maar dan neemt cakwalk niets op...

Wanneer je je knoppenbewegingen op je Nova wil opnemen met Cakewalk dan moet je de Nova aansluiten op de MIDI IN van je computer, ik denk dat je je MIDI-aansluiting net andersom hebt.

Dus

NOVA MIDI OUT -> PC MIDI IN om controllerinfo (keys, knoppen,...) in Cakewalk op te nemen
PC MIDI OUT -> NOVA MIDI IN om het allemaal terug af te spelen vanuit Cakewalk

Dan zou het moeten lukken.

Ik ken Cakewalk niet maar kijk ook eens na of je Cakewalk misschien controllerinfo eruitfiltert?

Volgens mij moet dat ook kunnen lukken met met die cal (cakewalk application language) file-tjes die je kan maken(als jou versie dat kan). Of via system exlusive......?

Nou bedankt voor de hulp hoor, maar...

Mijn midi is goed aangesloten. Ik gebruk mijn Nova al tijden en Cakewalk speelt wel de muziek zelf af. Mijn kabel en Cakewalk deden het trouwens wel (controllers) bij aansluiting van de CS2X waarvan ik eerder de niet-trotse bezitter was. Denk eraan dat de Nova met een vrij eigen systeem werkt dat heel erg verschilt met XG- en andere bakken, waarbij bv. Cutoff vrijwel altijd 74 is en bv. res. 71, galm 91 e nchorus 93...

Dus ik weet hoe het werkt en alles is goed aangesloten... Is er nog iets dat ik fout zou kunnen doen?

Altijd bedankt en groeten...

Expossy

Origineel geplaatst door expossy
Is er nog iets dat ik fout zou kunnen doen?

Misschien heb je wel een gelijkaardig probleem dat BamBamstudio een tijdje geleden had.

Hij wou met de Korg Karma zijn Supernova aansturen maar blijkbaar is bij Novation de CC-mapping anders dan gewoonlijk? Misschien is dat de oorzaak dat er iets niet werkt.

Meer hierover vind je trouwens in dit draadje misschien heb je er wat aan?

Cakewalk ken ik zelf niet dus daar kan ik je niet verder mee helpen, indien daar de oorzaak van het probleem zou zitten.
Maar aangezien je geen problemen hebt met CC-info en je CS2X, wordt er misschien wel in je NOVA juist geen CC-info toegelaten (misschien heb je dit ooit uitgezet om te vermijden dat beide synths reageren op CC-info die slechts bedoeld was voor bv je CS2X?)

Misschien is het wel gewoon een brakke MIDI-kabel?

Ja ik begrijp nu dat er een andere CC-mapping is in de Nova... Nu rest alleen nog de vraag of er iemand, wie o wie weet, of ik dat in kan stellen. Ik heb operating system 4.0. En zoja hoe en bedankt en zo nee jammer maar bedankt!!!

He bedankt dus he?;)

Groe expossy dusz

Hm, komt niet zo prof over he... De Nova heet geloof ik een Novation Nova Desktop en niet Laptop... En ik dacht OS 4.1 te hebben I.p.v. 4.0

Scherp...:Z

Expossy

Back