Roli Airwave

Ik heb mijn order geannuleerd, was het zo zat met dit bedrijf.
Veel plezier ermee.

dat is wel jammer, en enigszins te begrijpen...

ik heb nog niet veel tijd gehad om er mee te werken; klein voorbeeld met de Airwave Player, en daarom ook een factory preset;

het echte plezier begint, wanneer ik 'm ga gebruiken met eigen presets. het is zeker een andere manier van spelen, dus ik denk dat de presets ook moeten worden aangepast.
midi learn mogelijkheid, gaat vrij makkelijk...

dat is wel jammer, en enigszins te begrijpen...

ik heb nog niet veel tijd gehad om er mee te werken; klein voorbeeld met de Airwave Player, en daarom ook een factory preset;

het echte plezier begint, wanneer ik 'm ga gebruiken met eigen presets. het is zeker een andere manier van spelen, dus ik denk dat de presets ook moeten worden aangepast.
midi learn mogelijkheid, gaat vrij makkelijk...

Nice, ik ben echter zo klaar met Roli dat het er bij mij nooit meer inkomt en alles wat ik van ze heb de deur uit gaat.

Nogmaals veel plezier ermee want de Airwave is echt een gaaf ding.

Nice, ik ben echter zo klaar met Roli dat het er bij mij nooit meer inkomt en alles wat ik van ze heb de deur uit gaat.

Nogmaals veel plezier ermee want de Airwave is echt een gaaf ding.

Waarom is dit? Zit zelf over een block m n te denken. Heb je kwaliteitsissues ervaren?

Ik heb een Block Seaboard M en ik vind het inderdaad een vrij waardeloos ding. Het oppervlak vind ik niet fijn aanvoelen en het ding zelf is te licht waardoor hij makkelijk wegglijdt. Daarnaast is 25 'keys' ook eigenlijk gewoon te weinig, vooral als je met MPE juist grootse meeslepende akkoorden enzo wilt voortbrengen. Je kunt er dan wel weer meerdere koppelen, maar dan heb je weer een naad erin zitten en is het compact ook wel een beetje weg, kun je beter voor een grotere gaan. Ik bewaar hem nog omdat ik verwacht dat 'ie 2e hands niet veel doet en het wel handig is dat 'ie ook batterij en bluetooth heeft zodat je hem overal even snel bij kunt pakken, maar ik gebruik hem verder niet voor normaal studiowerk en zou hem achteraf gezien nooit gekocht hebben.

Ik heb geen ervaring met hun support/after sales dus daar kan ik niets over zeggen verder.

Dank voor de info. Het leek me wel tof te gebruiken naast mijn midicontroller. Dus voor drone achtige dingen, of lijntjes die expressie vragen. Is dat glijden niet te voorkomen door zo’n antislip matje?

Misschien is het voor jou ook wel superbruikbaar, maar dit was mijn ervaring. Anti-slip matje zal misschien wel iets doen, niet geprobeerd. Je kunt er misschien ook wel van die anti-slip plakkertjes onder doen. Omdat ik het ding sowieso niet prettig vind spelen ligt 'ie momenteel in een hoek ergens.

Ja snap ik! Dank voor de info in ieder geval. Het heeft mijn GAS wel weer wat bekoeld:D

nog even een update:

de Roli Piano was een 'faulty unit'. in februari geloof, is ie teruggestuurd, op verzoek van Roli.

de wachttijd werd steeds langer, en uiteindelijk merkt ik dat ik een midi keyboard niet miste. voor de spaarzame momenten heb ik een Arturia Minilab aangesloten, die ik toch had liggen.

voor poly aftertouch/channel aftertouch kan ik de Embodme Erae 2 gebruiken (gaat sneller met wisselen, van instellingen...), bij voorbeeld.

ik heb dus een refund aangevraagd, enkele weken geleden, én gekregen..

de Roli Airwave heb ik wel gehouden. en pas nu doe ik er ook echt iets mee, in combi met een Roli Seaboard Block en een Roli Seaboard M.... (en 2 lightpad M blocks).

ik zat wel te denken aan een upgrade, naar een Seaboard 2. ik twijfelde; of het het geld waard is/was.

sinds een week, is de Roli site in maintenance mode, en is er volledige radiostilte...

m.a.w. Roli is wéer in financiele problemen (meest waarschijnlijke scenario dan...).

er is weinig of niets bekend. alleen wat geruchten in de Roli Discord Server.

uiteindelijk heb ik dus dubbel geluk; de refund is er al, en de Seaboard 2, is nooit besteld....

wel gaat het een probleem worden voor de software, de ondersteunende software voor de Seabord Block/M en de Airwave.

maar goed, hoe het afloopt is louter speculeren...

ik ben zeer blij met mijn huidige setup, 3 MPE controllers.... en 2 nieuwe midi controllers (niets met MPE te maken). dus eindelijk is alles naar wens (totdat ik weer iets in mijn hoofd haal). jammer van Roli alleen...

blijft er in de goedkope klasse nog immer de Exquis over van Intuitive Instruments.. wat blijkbaar als een zeer fijne MPE controller ervaren wordt.

Back