Roli Airwave

vink

atropos-krans-os
de meest diepteloze stad van dit kale land

een midi controller die gestures volgt, van je handen.... theremin like.... maar dan anders...

hoe interessant is het?

ik weet het zelf nog niet, het lijkt erop dat het 2 handen kan volgen, je moet eerst de noten zelf aanslaan, dan sustain.... en pas dan kun je 'spelen'.....

hoe dit werkt met software, soft synths.... of hardware....

dat moet nog blijken...

het is andrew huang, maar toch; de meest duidelikke video tot nu toe;

er is nu veel meer bekend, over de basis funktionaliteit, 5 CC per hand, ook nu geschikt voor windows, kan met alle keyboards werken.... etc.

De Airwave kan per vinger tracken dus het zou mogelijk moeten zijn om mpe te doen met welk keyboard dan ook. zelfs met een keyboard op papier getekend.
maar waarschijnlijk zit dat teveel in de weg met de business van hun mpe controllers de lumi en seaboard...

Daarom geen pre order voor mij.

Kan me voorstellen dat het wel leuk is als je dingen loopt en dan de loop en of effecten ermee kan bedienen. Op het moment dat je met 2 handen speelt heb je er niks aan. Mijn MPE patches hebben vaak geen sustain (ik doe pressure als envelope) dus zoals Andrew het hier gebruikt werkt niet voor mijn speelstijl.

Vet en spreekt tot de verbeelding. De vraag is in hoeverre zou ik zoiets daadwerkelijk gebruiken in de praktijk of blijft het een beetje gimmicky.

Ik kom net dit tegen

nadeel aan webcam dingen is dat ze erg gevoelig zijn voor licht, leuk als je thuis in je studio zit maar absoluut niet mobile. ken dit script niet en je kan wel wat optimaliseren maar basicly iedere keer dat licht verandert moet je opnieuw calibreren anders krijg je heel snel glitches

zelf dit ooit gemaakt, we mochten ermee naar 3 conferences maar we hebben het alleen werkend gekregen op de eerste lokatie omdat daar geen ramen waren waar de webcam tracking dus erg gevoelig voor was

@SanderSwi ik reageer hier even over de Airwave.... het is een te interessant ding om niet te proberen, voor mij.....
en hoe het gaat werken? ik weet het niet, maar kan heel bizonder worden. de Roli Piano kan geheel mee reageren (maar alleen via de Airwave Player denk ik....)...

Equator 2 wordt aangepast voor de Airwave op een bepaald moment (wanneer die echt uitkomt...)

en Roli heeft nu de Roli Piano uit;

399 intro prijs

samen met de Airwave € 648, maar je kan 50 euri korting krijgen tot nu???

EBPIANO-j2325x

voor 50 euri korting extra, voor de Piano alleen of in een bundel.....

EDIT: heb dus zelf de bundel gekocht: Roli Piano + Airwave

@SanderSwi ik reageer hier even over de Airwave.... het is een te interessant ding om niet te proberen, voor mij.....
en hoe het gaat werken? ik weet het niet, maar kan heel bizonder worden. de Roli Piano kan geheel mee reageren (maar alleen via de Airwave Player denk ik....)...

Equator 2 wordt aangepast voor de Airwave op een bepaald moment (wanneer die echt uitkomt...)

en Roli heeft nu de Roli Piano uit;

399 intro prijs

samen met de Airwave € 648, maar je kan 50 euri korting krijgen tot nu???

EBPIANO-j2325x

voor 50 euri korting extra, voor de Piano alleen of in een bundel.....

EDIT: heb dus zelf de bundel gekocht: Roli Piano + Airwave

ik hoop zelf nog steeds op een standalone versie daar zou ik meer interesse in hebben gezien ik geen laptop heb, gebruik momenteel af en toe de e-ther samen met mijn osmose die is erg leuk maar die is wel heel beperkt hiermee vergeleken ( Intergalactic Vegvísir [Space Opera/Drone/Ambient] )

zag trouwens ook wel een goed nieuw demo filmpje recent

ik hoop zelf nog steeds op een standalone versie daar zou ik meer interesse in hebben gezien ik geen laptop heb, gebruik momenteel af en toe de e-ther samen met mijn osmose die is erg leuk maar die is wel heel beperkt hiermee vergeleken ( Intergalactic Vegvísir [Space Opera/Drone/Ambient] )

zag trouwens ook wel een goed nieuw demo filmpje recent

een standalone versie, zou ook mooi zijn... ik zie dat niet snel gebeuren met Roli, alhoewel, dat soort dingen zijn wel meer 'in'... wie weet...

zag dat er inderdaad meer demo filmpjes over/voor de Airwave zijn.... en die hebben wel geholpen om de beslissing te bevorderen......

een standalone versie, zou ook mooi zijn... ik zie dat niet snel gebeuren met Roli, alhoewel, dat soort dingen zijn wel meer 'in'... wie weet...

zag dat er inderdaad meer demo filmpjes over/voor de Airwave zijn.... en die hebben wel geholpen om de beslissing te bevorderen......
roli is daar inderdaad niet zo van heb ik de indruk omdat ze hun eigen sound engine op de pc hebben maar wie weet..

roli is daar inderdaad niet zo van heb ik de indruk omdat ze hun eigen sound engine op de pc hebben maar wie weet..

de Lumi kan b.v. op batterijen, evenals de Seabord M/Block.... bluetooth verbinding met b.v. iPad... dus die zijn in zekere zin standalone te gebruiken.... nou ja, spekulaas!

Wordt een steeds grote bende bij Roli lijkt het... vandaag wederom de 2e vertraging via een B#llshit (Kuch) mail ontvangen, mocht jezelf interesse in een Airwave hebben dan raad ik je aan te wachten tot daadwerkelijk de eerste geleverd zijn.

De mail die de pre-orderaars (hoe moet je dat noemen, wordt dit het woord van het jaar?) hebben ontvangen:

Hello,

Thank you for being one of the very first to preorder ROLI Airwave — we’re hugely grateful for your support. Airwave is shaping up to be a truly unique and groundbreaking product, set to open up new and inspiring ways to make music, wherever you are on your musical journey. We’re incredibly excited to share it with you. We are currently in the midst of our production ramp process, and it’s been awesome to have the initial development units in our hands, as we fine-tune them.

However, we assume you have also seen the recent news about tariffs, which continues to create a very dynamic and uncertain environment for hardware manufacturers like us. Our goal is to mitigate any further complications and sustainably produce our products. And crucially, we want to avoid passing on additional costs to our loyal first customers. To achieve this, we have made some difficult decisions around where and how we manufacture ROLI Airwave.

We want to reassure you that this will not affect the price you’ve already paid, but it will, unfortunately, impact delivery timing. That said, your place in the queue is secure, and we’ll be shipping in batch order as planned.

Shifting production to a new site is a complex undertaking. It requires relocating tooling, establishing new logistics, and revalidating quality across every step of the process.

As you are part of Batch 5, you would have originally been informed that your estimated delivery date was end of April. A subsequent email informing you of a delay stated that your new expected delivery date was mid-June. These recent developments mean that there will be an additional delay of up to 8 weeks from the last date you were informed of.

We know this news is disappointing — we’re disappointed about it, too – and we’re very sorry for the delay. We’re confident the ROLI Airwave is going to be worth the wait, and we know you’ll make amazing music together. We’ll continue to keep you informed with updates, and in the meantime, check out these videos of Airwave in action for both Learners and Creators. Thank you again for being on this journey with us, and thank you for your continued patience.

Sincerely,
The ROLI Team

Back