Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

psst baars, misschien handig om de volgende keer CODE te gebruiken voor TEXT graphics zoals hierboven
zie icoontje in de post editor:...overigens kan je bijv JAVE zeer snel ascii schema's tekenen![]()
tot zover desch tip... continue!![]()

ik sta op de eerste rij als het gaat om budget-verantwoorde hobbies!
Zelf heb ik echter maar al te vaak gemerkt dat het me achteraf spijt dat ik toch niet dat "ietsje meer" heb voorzien. Wat ik nu vooral doe om te besparen is vooral recuperatie van onderdelen: voorbeeld: Op kapaza een oud mengpaneel (1983) gekocht van JB systems voor 25 euro. Van dat mengpaneel heb ik een hele reeks TL071, TL072,... Leds, transistorkes, weerstanden, trimmers, kleine condensators (elko's van 30 jaar geleden zijn steeds uitgedroogd), 75 bruikbare knoppen, potmeters, schakelaars,... kunnen recupereren. Alle componenten uitgelezen voor analoge audio! Nog plezante bronnen zijn de oude orgels. Die gooien ze naar je kop....
Op die manier bespaar ik voor mijn modular in aanbouw vrij veel. Een leeuwendeel gaat echter nog steeds naar de mechanische hardware zoals connectoren, frontplaatjes, behuizingen...
Mijn raad zou dus zijn: doe er iets langer over om je budget iets meer te spreiden en zoek recup materiaal om zo toch iets meer modular te hebben...

Drum doosjes die in orgels zijn ingebouwd? Spring reverb circuits? En heb toch ook al een keer een chorus circuit weten te redden. Zitten zeker leuke delen tussen hoor!stukken print die bruikbaar zijn voor een synth zal je wellicht niet vinden.