Set opnemen via geluidskaart? het moet toch handiger kunnen..

Restrained

Hardcore Producer..
Ik zit hier met een probleem.
Ik draai regelmatig met mijn pioneer set thuis, en wil dus mijn sets ook af en toe opnemen, om het terug te luisteren.
Nu heb ik een probleem, want als ik mijn set wil opnemen, moet ik eerst een RCA stekker in de ''in'' van mijn geluidskaart doen, en daarna ook die kabel doorlinken naar mijn ''out'' van mijn DJM 400..
Dit zorgt dus constant voor een hoop werk, terwijl ik dacht dat het makkelijker moest kunnen.
Heeft iemand ervaring met een apparaatje bijvoorbeeld, die je je sets kan laten opnemen?
Dus dat je die RCA stekkers van de DJM 400 verbind met dat apparaatje, en zo bij je eigen mixertje alles kan opnemen?

Hoor graag of mensen weten of dit mogelijk is.
Ik heb deze apparaatjes nog niet kunnen vinden in ieder geval..
Een soort digitale recorder dus eigenlijk.

Wat is dat toch met mensen die 1 kabel tussen 2 apparaten steken "veel werk" vinden?

Maar goed...neem aan dat je uiteindelijk je mix toch ff wat wil opleuken qua overall sound, en hem als mp3 ofzo wil kunnen aanbieden, online zetten of mailen?

Dan nee, dan is er niet nog een makkelijkere manier dan 1 kabel ergens tussen proppen. En staat je setjes 'veels te ver weg' binnen dezelfde kamer zou je eventueel, als het niet te veel moeite is om naar een winkel te gaan, een langere kabel kunnen kopen.

Losse, kleine recorders zijn er natuurlijk ook (Zoom, Korg, Roland/Boss, bijna iedereen heeft er eentje). Doe ff wat onderzoek op bijv Thomann of Feedback

of je nu een digitale recorder aansluit, of je huidige geluidskaart.. Is toch identiek hetzelfde en evenveel werk?

Vind het opzich ook wel apart inderdaad dat er nog niet nagedacht is over zoiets, aangezien ze erg ver gaan met de techniek van die mixers, maargoed.

Het gaat niet zo zeer om het werk, maar de handigheid, want op je pc moet je een programma openen, dan wil dat weer net niet, terwijl als je een apparaatje aansluit je gelijk record doet, en klaar. je hoeft je pc er niet eens voor aan te doen..

ik deed dat altijd met minidiscs, waren handige dingen jonge

Even een 'update'..
Heb die American Audio recorder gekocht, en uitgetest..
Wat een belabbert ding is dat zeg, geen aanrader!
Hij neemt het stereo kanaal links en rechts apart op met 2 verschillende volumeknopjes voor de 'in'.
En hij overstuurt hem al heel erg snel, wat ook lastig in te stellen is..

Ik koop toch een kabel van 10 meter, zodat ik het via de pc doe, wat eigenlijk het beste werkt nog.

thx voor de opmerkingen ;)!

Het kan eventueel ook op een andere manier:

De meeste dj mixers hebben wel rec out of een 2de master out, zodat je met een verloopje van rca (tulp) naar mini-jack zodat je naar een recorder met line-in op kan nemen zoals deze.

MVG Vincent

Ja is beetje het zelfde idee als die American Audio..
Dat was meer een walky talky zo lomp en groot..
Ik houd het toch liever bij mijn geluidskaartje met een langere kabel :)

als je met Virtual DJ of Tractor werkt kan je gewoon je mix realtime in the box recorden.
dus gewoon PIO's met USB of een VJD/Tractor compatible remote en klaar ben je

of je nu een digitale recorder aansluit, of je huidige geluidskaart.. Is toch identiek hetzelfde en evenveel werk?

ik zeg gewoon ouwerewets tapies ..casettedecks kosten grol en doen hun werk goed
idd digitaal in je lappie/ pc opnemen = voor mietjes
:engel:

ik deed dat altijd met minidiscs, waren handige dingen jonge

waar zijn ze gebleven ..waren idd leuke machientjes die hun werk ..ook goed deden ..tsja vooruitgang ???
:eureka:

Back