Helaas ben ik een leek op het gebied van synthesizers en keyboards, dus neem het me niet kwalijk als ik een domme vraag stel 
Sinds kort oefen ik met een band en gebruik daarbij 'n oude Roland D5, waarvan ik de geluiden helemaal beu ben. Thuis gebruik ik die Roland uitsluitend als midi-klavier en komen de mooiste geluiden uit m'n pc, dankzij allerlei VST-plugins. Daar kan de "kale" Roland D5 niet aan tippen, maar ik kan moeilijk behalve m'n Roland ook nog eens m'n pc enz. meeslepen naar de oefen-avonden.
Ik ben daarom op zoek naar een synth of keyboard van maximaal 2000 euro (minder mag ook
) waar al kant en klaar mooie natuurgetrouwe klanken op zitten (vooral piano, orgel, akoestische gitaar vind ik belangrijk), maar waar ik bovendien de mogelijkheid heb om daar andere geluiden aan toe te voegen. Voor mij zijn mooie natuurgetrouwe klanken én het niet voor eeuwig vast zitten aan de kant en klaar geïnstalleerde klanken véél belangrijker dan allerlei toeters en bellen.
Wie heeft er een goede tip voor mij?
Alvast bedankt voor je advies!
Vriendelijke groet,
Hans

Sinds kort oefen ik met een band en gebruik daarbij 'n oude Roland D5, waarvan ik de geluiden helemaal beu ben. Thuis gebruik ik die Roland uitsluitend als midi-klavier en komen de mooiste geluiden uit m'n pc, dankzij allerlei VST-plugins. Daar kan de "kale" Roland D5 niet aan tippen, maar ik kan moeilijk behalve m'n Roland ook nog eens m'n pc enz. meeslepen naar de oefen-avonden.
Ik ben daarom op zoek naar een synth of keyboard van maximaal 2000 euro (minder mag ook
) waar al kant en klaar mooie natuurgetrouwe klanken op zitten (vooral piano, orgel, akoestische gitaar vind ik belangrijk), maar waar ik bovendien de mogelijkheid heb om daar andere geluiden aan toe te voegen. Voor mij zijn mooie natuurgetrouwe klanken én het niet voor eeuwig vast zitten aan de kant en klaar geïnstalleerde klanken véél belangrijker dan allerlei toeters en bellen.Wie heeft er een goede tip voor mij?
Alvast bedankt voor je advies!
Vriendelijke groet,
Hans

.