Juno 106

Analogman

Gedeactiveerd account
Ik heb sinds kort een juno 106.
Alle voices doen het nog perfect, de knoppen/sliders voor PWM en NOISE ontbreken (is dit een groot probleem? zijn die nog te krijgen, of enige varianten hierop?) en de pitch bender moet even gerepareerd worden (veertje zit waarschijnlijk los).
Verder is hij 100%.

Nu vroeg ik me af, hoe zit het qua betrouwbaarheid, is een juno 106 vragen om problemen of valt dit wel mee?

Het is gewoon bang afwachten wanneer de eerste voice chip het begeeft, da's alles 8D
Ik heb een tijdje terug gelezen dat er een aantal slechte batches zijn geweest van die voice chips, dus als er 1 vervangen is is de kans wel groot dat er meer stuk gaan. Als ze allemaal nog origineel zijn is de kans groot dat ze nog wel even blijven werken...

Uiteindelijk gaat alles toch een keer kapot...

JUNO's & Andromeda's zijn toch wel berucht geworden door deze issues
Met de Andromeda's schijnt het nog erger te zijn, Alesis repareert niet en geen spare parts

Ik zou me er niet te druk over maken. Zolang 'ie het doet klinkt 'ie vet, en als een voice het begeeft zou ik ze allemaal tegelijk vervangen.

Wist niet dat het met de Andromeda zo slecht gesteld was trouwens Raphie! Dan houden die ouwe Juno's het toch wat langer uit!

Begeven alle juno 106's voice chips na verloop van tijd? Of zijn er ook goede modellen gemaakt?
Geef maar hier, hoef jij je er geen zorgen meer over te maken. :kont:
hahaha, ventje toch

Beetje of topic..

Bij technology Transplant verkopen ze setjes met alle slider-caps. Ik heb zelf één slidercap nodig... :-/ Verder zoek ik nog een vervangende pitchbender unit (plastic is gebroken). Dus als er meer mensen zijn die ook wat losse onderdeeltjes nodig hebben. Wellicht kunnen we samen wat aanschaffen???

On topic: M'n (x-ste hands) Juno heeft het een jaar uitgehouden met de original chips. Nu is er eentje stuk en die heb ik zelf vervangen. Is op zich goed te doen, maar mooier wordt ie er niet van...

je hoeft niet bang te zijn voor een synth, het is in principe niet levensbedreigend.
hoewel somswel aanleiding tot die gedachte wordt gegeven.

uiteindelijk zullen waarschijnlijk alle voice chips het begeven, maar gelukkig is er een redder in nood, uit belgie.
die zet er voor een gering bedrag, in verhouding tot de werkelijke waarde ( juno 105 synths kan je erg goedkoop kopen) 6 nieuwe vcf´s in die eigenlijk nooit stuk gaan.

dan hoef je niet bang te zijn, althans, niet meer voor de juno.

wel oppassen voor andere synths, die kunnen ronduit aggeresief uit de hoek komen, maar dan is een bijl voldoende om dat probleem te slechten...

:mega:

Nu vroeg ik me af, hoe zit het qua betrouwbaarheid, is een juno 106 vragen om problemen of valt dit wel mee?
je hebt hem (wederom een niet 100% perfecte) nu toch al gekocht dus afwachten maar... wat kan je anders doen?
wel oppassen voor andere synths, die kunnen ronduit aggeresief uit de hoek komen, maar dan is een bijl voldoende om dat probleem te slechten...
heeeeeeeeeeeeeereeeeeee's poly!

een gouden kogel ende knoflook schijnt ook te helpen...

Volgens mij missen niet alleen de slider caps, maar ook dat ijzeren dingetje waar je ze op schuift die aan het print plaat bevestigd zijn. Ik zal vanmiddag wel even een foto posten.

Volgens mij missen niet alleen de slider caps, maar ook dat ijzeren dingetje waar je ze op schuift die aan het print plaat bevestigd zijn. Ik zal vanmiddag wel even een foto posten.

Breng hem dan vlug naar de hersteller, fotos posten gaat niet helpen :biertje:

Back