Presonus Audiobox probleem

ano040425

Gedeactiveerd account
Hey,

Ik heb een probleem met mijn Presonus Audiobox. Als ik Ableton opstart en het apparaat selecteer bij mijn Audio Preferences gaat alles nog goed, maar als ik vervolgens de snelheid van het ding aan wil passen loopt Ableton helemaal vast. Als ik hierna Ableton opnieuw opstart, moet ik opnieuw een Audio apparaat kiezen, en als ik 'm dan aanklik loopt Ableton meteen al helemaal vast, enige oplossing is om de drivers opnieuw te installeren, maar ook dan blijft het probleem dat ik de snelheid van de Audiobox niet aan kan passen.

Iemand die ervaring mee heeft/de oplossing hiervan weet?

Op wat voor machine werk je? Mac / PC? Welke versie van het OS heb je? Welke drivers gebruik je voor de AudioBox en welke latency settings heb je ingesteld?

Ik werk op Windows Vista, heb de drivers van Presonus, versie 2.8.40, latency settings: 44,1 kHz, 24-bits, system performance: normal.

Drivers zijn inderdaad laatste versie. De audio resolutie (44.1 / 24 bit) is iets anders dan latency settings (buffergrootte). Je kunt de latency settings in de Universal Control terugvinden.

Probeer Ableton te runnen met admin privileges, rechter muisklik op de snelkoppeling en dan 'run as administrator'. Vanaf Vista is er nieuwe veiligheidszooi toegevoegd die nog wel eens problemen geeft.

Drivers zijn inderdaad laatste versie. De audio resolutie (44.1 / 24 bit) is iets anders dan latency settings (buffergrootte). Je kunt de latency settings in de Universal Control terugvinden.

Probeer Ableton te runnen met admin privileges, rechter muisklik op de snelkoppeling en dan 'run as administrator'. Vanaf Vista is er nieuwe veiligheidszooi toegevoegd die nog wel eens problemen geeft.

Ik ben vrijdag waarschijnlijk pas weer in de buurt van m'n spul, dan zal ik het meteen proberen!

Back