upgrade van Focusrite Saffire

OK computer

Ingeburgerd
Nu heb ik besloten om eventueel een niewue geluidskaart te kopen vanwege een finaciele meevaller. budget is zo rond de 600 euro.

Mijn vraag alleen is het wel nodig is voor mij. ik heb sinds een paar jaar de saffire (de witte)

Het enige wat voor mij belangrijk is in een kaart is dat hij stabiel is en goed geluid heeft.
soms hang ik er in mic in en de datzelfde geld voor een synth. veel ins en outs heb ik niet nodig.

Ga ik echt vooruit in geluidskwaliteit als ik in het hogere segment ga zoeken?

ben benieuwd wat men denkt:okdan:

Ga ik echt vooruit in geluidskwaliteit als ik in het hogere segment ga zoeken?

ben benieuwd wat men denkt:okdan:

Ik stel mezelf precies dezelfde vraag. Heb ook een Focusrite saffire (de witte) en wil ook upgraden naar hoofdzakelijk meer inputs, en mogelijk betere geluidskwaliteit.

Nu lees ik op internet dat De saffire reeks al zeer goed klinkt. Beter zelfs als de Motu's 828 en ook nog stabielere drivers heeft. De RME geluidskaarten zouden wel iets beter klinken maar het verschil schijnt gering te zijn.
Dus als iemand dat kan bevestigen graag !

Een potentiele candidaat voor mij is nu de Saffire Pro 40 (kost 389,-), maar ben nog niet overtuigd

828? welke 828? RME is wat drivers, routing etc betreft ook ijzersterk. Dat is ook wat waard.

Saffire Pro 40 is wat prijs kwaliteit verhouding goed zeker voor het geld maar de Steinberg MR816X hebben we nu nieuw voor 599 en dat is echt voor het geld een top kaart!!

Wil je meer info pb me ff

voor 600 een mr816, dan zou ik het wel weten, die mr's worden vergeleken met prism op gearsluzzz

Heb jij 'm aan een imac gehangen? ik heb namelijk ook de pro 24 dsp, maar ik krijg de kaart niet herkent door mijn imac :(
weet iemand raad? drivers zijn geinstaleerd

Back