Exporteren in pro tools

BaSiQ

Italian hardstyle lover
Goedemiddag,

Ik heb een korte vraag over protools. Ik Werk zelf normaal met Cubase maar voor mijn werk werk ik met protools en ben nog druk lerende met het programma.
Dus, nu wil ik een stukje multitrack exporteren, ik krijg alleen het bovenste spoor in mijn geëxporteerde wav file.
Hoe exporteer ik dus meerdere sporen?

Zoals ik het doe (en volgens mij goed zou moeten gaan):
- selecteer het stukje wat ik wil exporteren
- highlight de sporen (de naam wordt wit ipv grijs/bruin)
- file/bounce to disk
- formaat ingeven etc.
- naam geven
-bounce

Maar dit werkt dus niet, ik mis 2 van de 3 sporen.

Iemand die mij kan helpen hiermee?

Dank alvast

Goedemiddag,

Ik heb een korte vraag over protools. Ik Werk zelf normaal met Cubase maar voor mijn werk werk ik met protools en ben nog druk lerende met het programma.
Dus, nu wil ik een stukje multitrack exporteren, ik krijg alleen het bovenste spoor in mijn geëxporteerde wav file.
Hoe exporteer ik dus meerdere sporen?

Zoals ik het doe (en volgens mij goed zou moeten gaan):
- selecteer het stukje wat ik wil exporteren
- highlight de sporen (de naam wordt wit ipv grijs/bruin)
- file/bounce to disk
- formaat ingeven etc.
- naam geven
-bounce

Maar dit werkt dus niet, ik mis 2 van de 3 sporen.

Iemand die mij kan helpen hiermee?

Dank alvast
mute/umnute de tracks die je wel/niet wilt horen. en selecteer je de lengte wat je wilt bouncen. bestand--> bounce to.

hmm zoals je het uitlegt, doe je het juist. niet toevallig de output van de audiotracks naar een bus toegewezen?

Niet dat ik weet, bij bounce source staat out 1-2 (stereo).

Het loopt op een mac en gaat via firewire naar een D-show profile. Uiteraard meerdere outputs, is dat misschien het probleem?
Het rare is namelijk dat 'ie realtime exporteert en ik kan mn kanalen op mn mixer zien en die andere 2 zie ik ook op mn mixerkanaal en hoor ik ook.

heb je elke track naar een aparte output geroute? aangezien je bij bounce source alleen stereo 1-2 heb staan. Als dat zo is kan het zijn dat je de rest niet opneemt. Als dat het niet is, maak dan even een printscreen van je mix en je arrange scherm. Kunnen we verder kijken.

Ja klopt.

Ik ga daar even verder naar kijken dan, dank voor je hulp tot zover in ieder geval!

Back