Zijn er nog meer TI-achtige synths met USB en VST plugin?

Roland SH-201 kan alles via USB en heeft een VST editor en ik vermoed dat dit bij de Gaia ook zo zal zijn.

Ik zou de sh-201 niet kopen als je al een TI hebt. Ik weet niet of de sh-201 zich gedraagd als een plugin, volgens mij niet.....

Yamaha Motif Rack XS kun je ook inladen en besturen zoals een vst instrument. De audio moet wel via je audio-interface gaan, maar ik geloof dat dit ook via firewire (kaart te installeren in de Motif Rack XS) mogelijk is.

Peter.

Volgens mij de Novation UltraNova ook

1736409281_21.jpg

Kijk hier maar

ti

ti

volgens mij is momenteel alleen de Virus TI een echte TI
Die sH201 kan je alleen editten, is geen TI

Maar er komen er zeker aan!
Roland liet in een mail weten dat ze niet werken op een ti Synth omdat dat geen technomogie is die ze zelf bedacht hebben en Roland wil alleen echt NIEUWE dingen ontwikkelen, beetja raar maar ach ja

Roland liet in een mail weten dat ze niet werken op een ti Synth omdat dat geen technomogie is die ze zelf bedacht hebben

Het is geen technologie, het is een concept, en Roland laat z'n software aan Cakewalk over.

Access heeft zich er in 't begin hard de kop aan gestoten om alle bugs glad te strijken, en Roland speelt het hoogstwaarschijnlijk liever op safe.

Er bestaan vele (vst) editors voor zowel nieuwe als oude synths....
Check deze link maar eens:

http://code.google.com/p/ctrlr/downloads/list?deleted=1&ts=1286145663

Ook een paar synths met een usb aansluiting zitten ertussen, maar ik denk dat dit puur voor midi sysex/data gebruikt wordt. Maar desalniettemin leuk spul :)

Zo, die zijn flink vooruit gegaan, de vorige keer dat ik keek hadden ze nog niet zoveel vst-editors. Die ga ik zeker ff proberen.

Back