DX100 sounds spelen op de DX7

DD626

Stamgast
Hallo,

Ik wil graag een pach van de DX 100 spelen op mijn DX7 het gaat om de "windbells" factory patch van de DX100. Preset: Normal Mode / Group 4 /geluid nr. 20

ik vondt hem hier in sysex formaat
http://www.pic101.com/4opfactory/factory_patches.htm

het geluid "windbells' komt voor in de lijst " Preset Normal Mode Group 4"

Ik vindt dit een bijzonder leuk FM geluid.... zijn ze te converteren naar 6 opp DX7 formaat of kent iemand DX7 patches die hier op lijkt.

groet,
David

Aan je bericht te zien heb je alletwee de synths. Dan moet het toch niet al te moeilijk zijn de patch gewoon even na te bouwen op de DX7..
Kies de algoritme die het beste past/erop lijkt, en zet gewoon de twee extra operators die je op de DX7 hebt uit. Dan een beetje experimenteren met de parameter instellingen, want deze zul je niet 1 op 1 kunnen copieren waarschijnlijk....

ik heb de dx100 al een paar jaar geleden verkocht.... toen nog wel een paar samples gemaakt op de p2000
vandaar dat ik het geluid nog heb....wellicht toch voor het eerst de dx7 proberen te programeren aaargh

het verbaast me dat ik het geluid nog niet ben tegengekomen in de dx7 liberaries die ik van het net heb gehaald,
( tim's atari / midi world )

Kun je het niet een (soft) sampler afspelen dan? Bespaard je denk ik wel een hoop werk :D

ik heb maar 2 samples gemaakt ...c2 en c4 geloof ik...dan je hoor je toch wel valse noten...voor een goed effect had ik er 4 of 5 verschillede toonhoogtes moeten sampelen..

daarbij dit is zo'n typisch fm soundje wat toch wel leuk is gewoon met fm.

Back