Novation super nova VS. roland gaia

luxxer

Ingeburgerd
welke zal ik voor mezelf onder de kerstboom doen? het word mijn eerste hardware synth, dus ik ben nog een beetje aan het twijfelen.
De supernova spreekt me wel aan vanwege de uitgebreide software editor, maar de Gaia heeft ook wel erg vette features en meer schuiven :koffie:

wat zouden jullie doen?

wellicht niet onbelangrijk: ik ga er een breed scala aan muziek mee maken, van dubstep tot terror.

Vergis je je niet? Ik heb een Supernova maar daar is zover ik weet geen uitgebreide software editor voor, tenzij je Sounddiver bedoelt, maar dat vind ik persoonlijk niet lekker werken. Bedoel je niet de Ultranova?

De supernova is uitgebreider dan de gaia, dus dat is een pré. Qua sound heb ik alleen de gaia ff bepingeld op de messe, de supernova niet. heb alleen de latere novations gehad en die zijn wat dunnig qua sound, maar de supernova is dat zo ik lees nog niet.

Maar met de rekenkracht van computers anno 2010 vind ik de volgende vraag belangrijker: waarom een virtueel analoge synth? De plugins van nu zijn even goed zo niet beter, en met een mooie midicontroller erbij kun je imho een veel mooiere synth maken.

ah ja, daar had ik ff niet aan gedacht (terwijl ik zelf onlangs een module voor op t podium heb gekocht :) )

Ik denk ook dat je de UltraNova bedoelt. Ik zou zelf iig kiezen voor de Nova. Ik vind de sound erg fijn, en hij gaat zeker dieper qua programmeren. Mar probeer het ook vooral zelf uit. Daarnaast vind ik het zelf altijd belangrijk om bij het proberen even alle effecten uit te zetten en kijken wat er dan van de klank overblijft. De effecten kun je namelijk ook altijd met andere apparatuur (software matig) toevoegen.

Back