An1x checksum probleem

Ruubje

The Rubenizer
Ik moest de batterij vervangen van m'n Yamaha An1x, dus backup gemaakt met Sysex Librarian (m-audio 410, macbook pro), batterij vervangen, resetten. So far, so good.

Laatste stap, back up terug zetten. Maar ik krijg steeds een checksum error.
Ik heb in Sysex Librarian bijna alle instellingen gehad (pause, time-out, transmit speed), maar de checksum blijft tevoorschijn komen.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Of zou de back up corrupt zijn somehow?

Attachments

• Untitled-1.syx
    254,3 KB · Bekeken: 61
Weet niemand er raad mee?

Vrijdag moet ik weer optreden, dus ik vrees dat ik al weet wat me komende dagen te doen staat ;{

Even vanuit een ICT-point-of-view:

die checksum heeft een nut.
Het moet duidelijk maken aan het apparaat dat het op een bepaald moment alle data correct heeft binnengekregen.

Ofwel is je backup inderdaad corrupt, ofwel raakt de datastroom ergens tijdens het zenden corrupt door een te zwak/slecht signaal. (wanneer er teveel bits omslaan, kan het oorspronkelijk pakket niet meer worden gereconstrueerd)
Met wat geluk is het het tweede. Maar dan ligt het probleem wel bij je M-audio of firewire-connectie.

Het lijkt me dat ie corrupt is dan. Ik heb de file even bekeken en de dump bestaat uit een heleboel kleinere dumpjes. Ik denk voor iedere patch eentje, behalve de eerste, want die is een stuk kleiner. In 1 van die stukjes zit een checksum error en dat is dan waarschijnlijk bij het dumpen al mis gegaan. Maar het zou wel heel toevallig zijn als die checksum error in het eerste stukje zit. Alle stukjes daarvoor zouden dus goed gerestored moeten worden. Zie je misschien wel een deel van je backup terug? Zoja, kun je eens proberen te achterhalen bij welke patch het mis gaat?

Dan kijk ik ondertussen even verder of ik nog meer kan zien/doen. Ik vind dit namelijk een heerlijke puzzel voor op de dinsdagavond, waarvoor dank:D:geslaagd:

Keybern, schot in de roos! Ik heb het zojuist op m'n iMac geprobeerd, en gaf geen enkel probleem. Bizar dat de setup met m'n macbook pro dan niet stabiel genoeg die midi-signalen doorgeeft. Trouwens, met de midi out van m'n usb-keyboard lukte het ook niet. Ik ga hier zeker nog even mee aan de slag.
Ook niet echt handig voor on the road backuppen :/ Mijn dank is groot in ieder geval! :halleluja:okdan:

Dus zmooc, ik moet je teleurstellen, puzzel is al opgelost. Bedankt voor je meedenken though!

(Goed voornemen voor volgend jaar: an1x uit m'n live setup gooien)

SLECHT voornemen! An1x is een super synth voor live!

Dus zmooc, ik moet je teleurstellen, puzzel is al opgelost. Bedankt voor je meedenken though!

Bummer! :-) Maar gefeliciteerd. En niet wegdoen, die AN1x!

Haha, ohjee, nu mag ik hem niet eens meer weg doen? Maar ik wil een kleinere setup, en daarin wint m'n Dave Smith MEK het van de AN1x. Hoewel die dan waarschijnlijk ook niet makkelijk te backuppen is bedenk ik me nu :/

Back