Valse midi in klaviertje

CloudRiders

Stamgast
Hey medeforumleden,

De afgelopen maanden ben ik flink bezig geweest met het opbouwen van een liveset en zo langzamerhand begint het echt wat te worden. Waar ik alleen erg veel last van heb is van valse midi signalen. Die komen uit het klaviertje dat wij gebruiken, soms blijft er een midi noot hangen en moeten we de liveset stoppen om verder te kunnen. Nu in de studio is dat geen probleem, maar als we het ooit naar een podium willen brengen, kan dat natuulijk niet.

Daarom zou ik graag wat ervaringen horen van mensen over het keyboard dat zij gebruiken. Genereert die weleens valse midi of eigenlijk nooit? En welke gebruiken jullie? Ik zelf zit nu te denken aan de M-audio Axiom25. Die is lekker klein en dus prima om live wat lijntje mee te spelen.

Voor in de studio gebruiken we een Yamaha YS100 over het midikanaal en dit levert nooit problemen op. Het is dus alleen voor live. Hij moet dus klein, licht sterk, maar vooral betrouwbaar zijn.

Iemand een mening?

Martin

Wat voor keyboard gebruik je nu dan......het probleem wat je hebt herken ik niet.

...Genereert die weleens valse midi of eigenlijk nooit? En welke gebruiken jullie? Ik zelf zit nu te denken aan de M-audio Axiom25. Die is lekker klein en dus prima om live wat lijntje mee te spelen...
'...valse midi...' :?
Een degelijk klavier gebruiken, of :
CC = 123 op waarde nul verzenden : midi All Notes Off (Panic).
Dit is een standaard-midi-controller, maar er bestaan ook dingen zoals
http://tomscarff.110mb.com/panic/panic.htm

Gebruik nu deze LINK USB 25 wat ik me via het internet heb laten vertellen is het eigenlijk een m-audio oxygen (eerste generatie) zonder dat dat er op geschreven staat.

@brz, welke heb jij dan?

@ audiocollage, klinkt interessant zo'n apparaatje, maar koop gewoon liever nu een goeie en dat ik het dan niet meer heb. Welke gebruik jij of kun je aanraden?

Martin

Die axioms zijn prima kwalitatieve controllers met veel schuiven en knoppen. Vind alleen het keyboard een beetje stug en zwaar om het zo maar te zeggen. Heb ook een Behringer umx maar dat is ook geen toppertje wat toetsen betreft. Doet z'n werk echter wel prima.

Back