Modified Roland TR-505 Drum Machine

wImPiE

Ingeburgerd
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met de 'Modified Roland TR-505 Drum Machine' van 'alien-devices'?...
Klinkt in ieder geval megabangelijk wat je met je oude TR-505'je kan doen...
Wat over de prijs? ...

Check it out!

www.alien-devices.com

deze circuit-bending mods zijn ook te doen op bv. de boss 220A, klinkt precies hetzelfde, is allemaal eigenlijk digitale vervorming/kortsluiting, maar levert naast leuke sounds wel een enorme zooi noise op, en in sommige gevallen onleesbare displays, crashes en een 'dood' apparaat...

eerst dacht ik: wow, bizar!
toen dacht ik eigenlijk: euh, is het wel bruikbaar?

de leukste van die gasten vind ik eigenlijk die sk1 conversie, klonk verassend goed! :)

Bruikbaar misschien...De sounds van de gemodifieerde TR-626 leken mij ook ietsje 'aanvaardbaarder'. Wel leuk wat je met de soms 'cheezy' sounds van een TR-505 kan doen.

Weet iemand of het mogelijk is een TR of andere beatbox aan de sluiten op een gitaareffectenbak? Al dan niet mits aanpassing aansluitingen?...

Als die Gitaar effect bak audio in en out heeft kan dat altijd :D

Bizar echt die Casio SK-1 en SK-5 mods. Prachtig wel eigenlijk als je van freaken houdt :okdan: :okdan:

circuitbending .. is nie echt een mod, maar idd klein omleggingen in het elektronisch circuit (dmv schakenlaars) die er voor zorgen dat je veel supersonisch kabaal krijgt.
kan wel leuk zijn met oude bakjes..
maar dat hangt wel af in welk muziekgenre je jezelf thuisschrijft

yop!

zijn er niet ergen schemas ofzo van die gemodificeerde 505 te krijgen of iemand weet waar ze staan?

ga ik het lekker zelf doen

Origineel geplaatst door RVooh
circuitbending .. is nie echt een mod, maar idd klein omleggingen in het elektronisch circuit (dmv schakenlaars) die er voor zorgen dat je veel supersonisch kabaal krijgt.
kan wel leuk zijn met oude bakjes..
maar dat hangt wel af in welk muziekgenre je jezelf thuisschrijft

Kleine omleggingen in het circuit ja dmv een hele serie schakelaars, zie ik toch wel als modificatie = wijziging. Je moet wel van het soort geluid houden wel ja. Als je die mp3's hoort komt het allemaal wel neer op een zelfde soort of type geluid.

Origineel geplaatst door BCA303
Kleine omleggingen in het circuit ja dmv een hele serie schakelaars, zie ik toch wel als modificatie = wijziging. Je moet wel van het soort geluid houden wel ja. Als je die mp3's hoort komt het allemaal wel neer op een zelfde soort of type geluid.

modificatie = inderdaad wijziging. Maar een mod zie ik meer als bevoorbeeld een filter control knob op een poly 800.
of bijkomende controls op een 606.
=> dit is een wetenschap

circuitbending is meer een kunstvorm dat eruit bestaat de raarste geluiden te creeën uit alles van speelgoed die elektronisch is, alsook goedkope synthjes. EDIT: er is geen sprake van wetenschap, maar toeval; het ontdekken van geluiden.
Ik denk niet dat iemand het in zijn hoofd zal krijgen om een TR-909 te circuitbending.

Origineel geplaatst door BCA303

Je moet wel van het soort geluid houden wel ja. Als je die mp3's hoort komt het allemaal wel neer op een zelfde soort of type geluid.

ja, elk geluid heeft toch zn karakter. Volgens jouw redenering is een kick dan altijd maar een 'kick'. Ik vind het wel origineel dat er andere dan de conventionele geluiden gebruikt worden in hedendaagse muziek.
muziek is een kunstvorm, in mijn ogen dan, dus een beetje creativiteit met de geluiden is mooi meegenomen.

modificatie = inderdaad wijziging. Maar een mod zie ik meer als bevoorbeeld een filter control knob op een poly 800.
of bijkomende controls op een 606.
=> dit is een wetenschap]

Dat kun jij zo zien, maar ja... dat is weer jouw mening.

circuitbending is meer een kunstvorm dat eruit bestaat de raarste geluiden te creeën uit alles van speelgoed die elektronisch is, alsook goedkope synthjes. EDIT: er is geen sprake van wetenschap, maar toeval; het ontdekken van geluiden.
Ik denk niet dat iemand het in zijn hoofd zal krijgen om een TR-909 te circuitbending.

Gekken genoeg op deze wereld :P Ik denk wel dat er mensen zijn die niet op een 909 meer of minder kijken.

ja, elk geluid heeft toch zn karakter. Volgens jouw redenering is een kick dan altijd maar een 'kick'. Ik vind het wel origineel dat er andere dan de conventionele geluiden gebruikt worden in hedendaagse muziek.
muziek is een kunstvorm, in mijn ogen dan, dus een beetje creativiteit met de geluiden is mooi meegenomen.

Volgens mijn mening is dat helemaal niet zo hoor. Ik had het meer over het karakter van de geluiden dat ik gehoord heb. Veelal rauw, ruw en knetterend. Ik vind het zeker ook origineel dat er juist andere geluiden in muziek gebruikt worden dan de standaard hap dat je de hele dag al op bijvoorbeeld de radio hoort. M'n cd-kast is dan ook aardig gevuld met in die zin "afwijlkende" muziek.

Muziek zie ik verder niet als kunstvorm ofzo. Er wordt vaak heel moeilijk en ingewikkeld over muziek gedaan. Ellenlang slap geouwehoer over hoe prachtig iets wel niet in elkaar zit en hoe goed het bedacht is, maar muziek is voor mij om naar te luisteren en al het andere daar omheen neemt bij mij een hele lage plek in.

Origineel geplaatst door wImPiE
Weet iemand of het mogelijk is een TR of andere beatbox aan de sluiten op een gitaareffectenbak? Al dan niet mits aanpassing aansluitingen?...
Pff, tuurlijk! 'k Heb de mijne een keer via mono-out naar een gitaarpedaal en weer door naar de mixer gestuurd..
KAN altijd, beetje ruis, e.d. maar ranzig! :D

Origineel geplaatst door marcuuu
Als die Gitaar effect bak audio in en out heeft kan dat altijd :D

Zijn er geen problemen qua impedantie en zo??? Zwak signaal gitaar wordt rechtstreeks op effectenbak aangesloten, niet?...

Back