Pianet T ombouwen naar Pianet N

jaccogardner

Nieuwkomer
Beste mensen,

Aangezien ik nergens een Pianet N kan vinden om te kopen heb ik het plan om een Pianet T uit '77 met een elektromagnetische passieve pickup om te bouwen naar de Pianet N, met een elektrostatische actieve pickup. Mechanisch zijn de Pianets ongeveer identiek. Het grote verschil zit 'm vooral in de elektronica.

Ik heb zelf weinig ervaring met het bouwen van instrumenten of modificeren van elektronica maar ik ben bereid om het uit te zoeken en toch te proberen aangezien de N niet te vinden is. Als er iemand is die mij kan helpen of mij een pianet N wil verkopen hoor ik het graag!

Groeten,

Jacco

En het is nog een gevaarlijk klusje,
want op de elementrail van een Pianet N staat 400 volt of 630 volt (hangt van de versie af).

En het is nog een gevaarlijk klusje,
want op de elementrail van een Pianet N staat 400 volt of 630 volt (hangt van de versie af).

Ben een Cembalet aan het renoveren en die heeft ook een 400v rail!!! oei..daar wil je niet aanhangen.

hoi Jacco,
je kan beter een compleet nieuwe pianet bouwen dan.
ze zijn totaal verschillend.
:mega:
Wat zijn dan precies de grote verschillen? De pads van foam bij de N kun je volgens mij tegenwoordig al via clavinet.com vervangen door rubberen pads waardoor ze eigenlijk het zelfde mechanisme hebben als de T dacht ik. Ik heb zelf geen N waardoor ik ze niet echt makkelijk kan vergelijken qua mechaniek, maar als ik er zelf een zou moeten bouwen en het mechanische deel niet hoef te bouwen dan lijkt het nog wel haalbaar...

Back