Logic loopt de laaste tijd steeds vast jullie een idee?

Delcone

Ingeburgerd
Ik heb de laaste tijd steeds vaker dat logic pro vast loopt,hetis gewoon een gekochte versie,daar kan/mag het niet aan liggen.
Hij loopt vast als ik wat wil opslaan, en soms ook met bounce.Hebben jullie hier ook wel is last van gehad?
De muis is beweegbaar maar hij staat gewoon helemaal vast,nu maakt hij wel backups in de prullenmand maar hoe moet je zoiets openen?

Ik hoor het graag!

Nouja, neem aan dat Delcone via de Mac, Logic gebruikt?
Maar ik denk alsnog dat je te weinig info geeft.

Gebeurt dit ook als je enkel Logic Pro plugins gebruikt?
Of misschien slechts 1, puur om te testen?
Heb je binnen het OS zelf ook problemen met andere programma's, zoals een trage PC of overige programma's die raar doen?
Dat soort dingen..

Mijn ervaring is dat dit soort dingen gebeuren als je een bepaalde niet lekker draaiende plugin gebruikt (gekraakt) waardoor het een en ander crashed.

Maar misschien kun je wat meer info geven? Welke versie? op een intel?

Laatst gewijzigd:
Ik werk idd met mac,ik heb een macbook waarverder niks op staat alleen logic,motu,virus,en wat plugins.
Mac OSX 2,53 ghz intelcore idd 2 duo
4GB 1067 Mhz DDR3
--------------------------------------------------------------
Gebeurt dit ook als je enkel Logic Pro plugins gebruikt?
Of misschien slechts 1, puur om te testen?
Heb je binnen het OS zelf ook problemen met andere programma's, zoals een trage PC of overige programma's die raar doen?
Dat soort dingen..

Mijn ervaring is dat dit soort dingen gebeuren als je een bepaalde niet lekker draaiende plugin gebruikt (gekraakt) waardoor het een en ander crashed.
-------------------------------------------------------------
Nee daar heb ik geen last van dat hij traag is, als ik de stnd logic plugins pak heeft hij er ook last van.
Alleen soms heeft hij het achter elkaar dus elke keer als ik het wil opslaan heeft hij het,en soms de hele dag niet.

-------------------------------------------------------------
Al een nieuwe autoload gemaakt?
Na verloop van tijd is de autoload corrupt....dan word een en ander nogal buggy...

Dat zal ik effe proberen thanx!

ff vraagje aan de topic starter,

welke externe usb of firewire apparaten heb je er op aangesloten en is al je software legaal?
Draai je snow 10,6,5 en heb je alle update's gedaan? en op hoeveel bit heb je hem draaien?
welke logic draai je 9?

opslaan en bounce zijn alletwee momenten dat je de harddisk moet aanspreken. sowieso repair permissions, misschien zoiets als Onyx checken en alle daily, weekly, monthly tasks laten uitvoeren:

http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx

Probeer je op de interne disk op te slaan of is het een externe?

Hoe groot is je project? Bestaat het uit veel files? Ik heb kort geleden ook vergelijkbare problemen gehad, maar ging om afwerken van 1,5 uur film in 1 project waarbij de file count absurd werd. In 2'en splitsen heeft geholpen.

Autoload heet tegenwoordig "template project". Kunt je eigen template maken, maar een lege is gewoon een verse.

Mocht je er echt niet uit komen dan kun je;
Voor Logic 9, draaiend op een Intel, support krijgen van Apple. Mits je Logic gekocht hebt.
Of,
Langs een dealer, en je macbook f na laten kijken. Weet je in ieder geval of het wel/niet hardware matig is.

Maareh, krijg je niet iets van een error message popup?? Of is t, eerst het bekende zandlopertje en vervolgens poeff, weg logic?

Kan ook met je audio-interface te maken hebben, of ieder ander extern apparaat... Misschien alles los koppelen en kijken of t dan ook gebeurd.

Alleen, leg mij is uit hoe jij Logic draait op een PC ...
Ik werk nog steeds 'probleemloos' met Logic Audio Platinium op PC en alle nodige VST's.
(dat zijn er niet veel maar wel de goede : Pianoteq, FM8, Reaktor met alle mogelijke ensembles).

Een Imac komt er mogelijk dit jaar (2011), hoewel twee 'Ossen' dat wordt misschien wat verwarrend.

Back