Roland Gaia owners! help me out met een Pad sound..

patturik

Stamgast
Hey allemaal,

Ik heb net een Roland gaia SH-01 gekocht. Leuk ding en zeker vet als instap model voor mij.
Ik heb nog niet veel met synths gewerkt en ik ben een beetje aan het experimenteren met de sounds from scratch maken.
Ik ben bezig met het maken van een pad soundje voor onder bijvoorbeeld een elektrische bas solo. Op de 1 of andere manier krijg ik de sound niet dik genoeg... het draagt niet. Heeft iemand ervaring met het maken van pad sounds met de gaia?? En heeft iemand voorbeelden van vette pad sounds, zodat ik ze kan namaken?

Help is appreciated :)
Groet,
-Patrick

Hello!

No i've got geen Gaia, maar wel een sh-201, bijna hetzelfde...
Maar can you not speel wat met de effecten om je pad's dikker te maken? Chorus doet het altijd goed.
En verder je waveforms licht detunen will also help je.

Post anders eens a few samples van je pads, zodat we can beoordelen if you need iets hier of daar.

Hypersaw all the way !

nee, je kan beter een PWM sound gebruiken voor een pad, deze heeft meer laag inzich en klinkt daarom warmer.
en de PWM zorgt voor levendigheid. Sowieso 2 oscs gebuiken en idd een beetje detunen.

Supersaw maakt het al gauw trancey...

Oh, als je het goed filtered valt dat "trancey" ook wel mee. Ik heb erg mooie pads gemaakt met gefilterede zaagtanden, een beetje hypersaw en een lage sinus voor een beetje extra warmet. Idd, PWM.. maar welke golfvormen bedoel je nu Alex?

Ik geloof dat patturik nieteens de moeite neemt om op zijn eigen topic te reageren...

Hehe, nou dan kapen wij z´n topic toch

Jij nog goede ideen voor lekkere pads met minimale middelen. Het valt me op dat ik de lekkerste resultaten krijg met de wavetable van m´n access virus. Maar als we terug naar de basis gaan want de SH01 heeft niet zoveel.

Ach ja... leuk!
Pads met minimale middelen... Met elke synth is wel een pad te maken. Bestaat al een topic van op het forum.

blokgolf met een lfo erop die de pulsbreedte moduleerd...... en een andere rijke golfvorm (zaagtand of blok), iig 2 oscs.

Back