VSTI's maken?

lennaerttol

Ingeburgerd
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om VSTI's te maken. Is er een manier om VSTI's te maken? Zo ja, hoe moet dat? Het maakt niet uit hoe lang het duurt, ik heb toch tijd zat.

met dat verschil dat het pakketje onder de link van gemmetje gratis is en die van looz... erm yoozer niet...
ik zou daarom als ik jou was een ff naar SE kijken en daar grondig mee gaan klooien en als je echt een pro aan het worden bent eventueel overstappen op SM (want die is wel verdraaide ingewikkelder dan die eerste)...

Synthedit is nie gratis hoor, kost $69.50.

Ik vind synth edit persoonlijk echt zooi, die ook nog eens voor geen meter klinkt.
leer programeren in C, of ga werken in Reaktor

Synthedit is nie gratis hoor, kost $69.50.
*fluiterdefluit*
SE site schreef:
Free Demo now.
See for yourself why SynthEdit is so addictive. No time limit!

Ik vind synth edit persoonlijk echt zooi, die ook nog eens voor geen meter klinkt.
want? heb je er zelf wel eens mee zitten knoeien dan? ;)

het grootste probleem zit hem in het feit dat bijna iedereen relatief makkelijk met SE kan werken waardoor er dus procentueel gezien idd veel meer rotzooi tussen zit... maar dat zegt niet zoveel over wat SE echt zou kunnen...
en van een definitieve klank kan je eigenlijk ook niet spreken wanneer de synthese mogelijkheden onbeperkt zijn...
leer programeren in C
is te tijdrovend voor de doorsnee VSTi sjaak en is niet nodig aangezien er al mooie programma's voor zijn...
of ga werken in Reaktor
zeker leuk maar heeft geen VSTi opslag mogelijkheid en daar ging het de TS om...

Ik ben nog nooit 1 synthedit plug tegen gekomen die goed klonk, alle plugs die ik gebruik zijn C++ / visual Studio based. REAKTOR klinkt wel goed. dan maar een essemble laden ipv een runtime uit synthedit

Ik ben nog nooit 1 synthedit plug tegen gekomen die goed klonk, alle plugs die ik gebruik zijn C++ / visual Studio based. REAKTOR klinkt wel goed. dan maar een essemble laden ipv een runtime uit synthedit

Sylenth1 ? ..die was een lange tijd nog SE based..

En alles SE based is geprogrammeerd in C++, maar dan in de vorm van vele modules die samen worden gevoegd tot een VSTi/VSTFX.

Sylenth1 ? ..die was een lange tijd nog SE based..

Nope niet het gedeelte waar het om draait.

Q: Was SynthEdit used in the creation of Sylenth1?
A: No! Although SynthEdit was used in version 1, it was only used to create the user-interface and not the audio processing engine. Sylenth1 version 2 however is completely written in C++ and assembler code and has vastly improved stability and compatibility with all VST hosts.

Mans, ik reageerde op Ralphie die nog nooit een SE plug was tegen gekomen die goed klonk.
Ik weet wel dat lennard z'n eigen modules had geprogrammeerd ervoor, maar uiteindelijk was het geheel "gecompiled" in Synthedit ( anders had hij z'n UI niet kunnen maken destijds, het was een makkelijke oplossing voor hem ).

Strikt gesproken was Sylenth1 dus een SE plug, en zo werd het ook geadverteerd op KVRaudio geloof ik.

Het audio gedeelte is niet gemaakt in SE staat er letterlijk. Dan kan je toch sylenth toch niet aandragen voor een SE plug die goed klinkt of ben ik nou gek?

Het audio gedeelte is niet gemaakt in SE staat er letterlijk. Dan kan je toch sylenth toch niet aandragen voor een SE plug die goed klinkt of ben ik nou gek?

Ik programmeer(de) modules voor Synthedit, als ik daar een VSTplugin mee maak in Synthedit.. is het dan geen SE based plugin?
Daarin is het geheel samengevoegd, dus een SE based VSTplugin. Net als de oude versie van Sylenth1.

Jeff heeft Synthedit gebouwd met het idee uiteindelijk dat mensen zelf modules maken, hij levert alleen een basisset modules om iig wat leuks te kunnen maken. Meer niet.

Ik programmeer(de) modules voor Synthedit, als ik daar een VSTplugin mee maak in Synthedit.. is het dan geen SE based plugin?

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Programmeer je die modules los van SE en importeer je ze vervolgens? Als dat het geval is, dan kan je toch moeilijk zeggen dat SE verantwoordelijk is voor het audio gedeelte. Dat maak ik op uit het antwoord van Lennard (No!) maar ik heb me nooit in SE verdiept.

Een UI heeft niks met klank kwaliteit te doen vanuit mijn optiek, ik geloof ook niet dat TS zelf modules wil / kan schrijven. het standaard slepen en verbinden van synthedit modules klinkt gewoon KUT. Zoals ik al zij is REAKTOR van NI dan een veel beter platform om zelf iets modulair op te bouwen. Alleen het nadeel van REAKTOR is dat wat je daarin maakt niet als zelfstandige VSTi DLL kan worden geexporteerd.

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Programmeer je die modules los van SE en importeer je ze vervolgens? Als dat het geval is, dan kan je toch moeilijk zeggen dat SE verantwoordelijk is voor het audio gedeelte. Dat maak ik op uit het antwoord van Lennard (No!) maar ik heb me nooit in SE verdiept.

Ik programmeer de modules in Codeblocks met GCC compiler, daarna zet ik ze in de modules folder van Synthedit en zijn dan te gebruiken in SE. In Synthedit verbind ik alles, en ontwerp ik een GUI. Voiceprocessing doe ik met Chris Kerry modules ( anders kan de eindgebruiker geen polyphonie instellen ). Als het geheel klaar is, druk ik op save-as-VST en is de VSTplugin ( .dll ) klaar voor gebruik.

Dat heeft lennard ook zo gedaan, maar dan met zn eigen modules.
De huidige VSTplugins die met hulp van Synthedit zijn gemaakt bevatten allemaal 3rd party modules omdat, zoals Ralphie nog even benadrukt, de standaard modules van SE niet "high quality" zijn. Maar da's al jaren bekend, en Jeff zal dat voorlopig ook niet wijzigen denk ik.. straks wel OVERSAMPLING op containers.. in Synthedit 1.2!
Kan niet wachten...zal de geluidskwaliteit zeker goed gaan doen!

Reactie van Jeff M. ( Sun Dec 19, 2010 : Yahoo Synthedit usersgroup ):
currently in 1.2 oversampling works on containers. Right click any container, choose “ oversampling” and every module inside the container gets oversampled. So it's pretty darn easy. If possible I'll extend this to individual module's also. I will also add a way of setting the degree of oversampling. E.g. x2, x4 etc.

OT:

Ik denk ook dat de topicstarter het beste met Synthedit kan beginnen, omdat het heel simpel is opgezet en er heel veel informatie beschikbaar is.
Synthmaker is leuk als je in het programma live DSP code wil testen ( code component ), verder vind ik het programma zelf maar een warboel. Zal wel komen omdat ik gewend ben aan SE..

De VSTsdk en GUI tools zijn niet erg makkelijk om te gebruiken, kost je letterlijk jaren om een toffe VSTplugin mee te kunnen maken. DSP programming = hard.

Laatst gewijzigd:
Back