Plaats een schema van je setup

RPH

Ouwe rot
Hoi,

Plaats hier een schema van de setup die je thuis of in de studio hebt, het lijkt me zeer interessant om te zien hoe anderen hun apparatuur aansluiten.
Het is waarschijnlijk ook zeer informatief voor mensen die net beginnen met mixers e.d. aansluiten, kunnen ze zien hoe anderen het aanpakken
( een foto van iemand zijn setup zegt niet veel over hoe het is aangesloten ).

Suggestie: Als je geen foto van je setup wil/kan maken, is misschien een schema een idee om toch te laten zien wat je hebt. :eureka:

Ik heb mijn schema gemaakt met Google Docs Drawing, maar paint of elk ander grafisch pakket kan hiervoor gebruikt worden.
Note: Heb die van mij een klein beetje aangepast van wat ik in "mijn studio annex crib" had geplaatst, omdat er toch een paar dingetjes niet klopten
( zo handig is zo'n schema dus! :P ).

Ik ben benieuwd hoe jullie routing eruit ziet! :biertje:

Attachments

• mijnsetup.jpg
    mijnsetup.jpg
    62,5 KB · Bekeken: 195
synth(s)>mixer>interface>versterker>boxen

Al dat moeilijke gedoe zorgt alleen maar voor (creatief) oponthoud......

...bij mij gaat alles naar m'n mixer. Drums groep 1/2, synths groep 3/4, FX groep 5/6. ALLES gaat ook naar groep 7/8, waar m'n recorder aan hangt.

Schema zit in m'n hoofd.. als ik da moet gaan tekenen.......... da kost me zo'n 4 uur met docs zag ik al.

mijn live-setup

Nice :okdan:

Ik gebruik zelf geen MIDI thru, wissel je op die Roland presets op de aangesloten synths&FX of speel je alleen met het keyboard gedeelte een synth/synths ( layering )?

Mijn set-up in 2009:

attachment.php

attachment.php

Attachments

• Studio Audio Layout 15-05-09.jpg
    Studio Audio Layout 15-05-09.jpg
    49,2 KB · Bekeken: 105
  • Studio Midi Layout 15-05-09.jpg
    Studio Midi Layout 15-05-09.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 107
  • Studio Patchbay Layout 15-05-09.jpg
    Studio Patchbay Layout 15-05-09.jpg
    167,1 KB · Bekeken: 97
een foto is wel interessant maar een schema.... pfff :erm:

...bij mij gaat alles naar m'n mixer. Drums groep 1/2, synths groep 3/4, FX groep 5/6. ALLES gaat ook naar groep 7/8, waar m'n recorder aan hangt.

Schema zit in m'n hoofd.. als ik da moet gaan tekenen.......... da kost me zo'n 4 uur met docs zag ik al.

Hier ook een schema in het hoofd maar niks getekend...Zo'n werk.

Bij mij gaat alles naar 22 kanalen van de mixer. Multi FX zit op send 1 en 2, en komt op 2 kanalen terug. Space echo zit op send & return 3.

Alle 24 kanalen gaan ook via de tape outs naar een 24 track recorder, en komen zo ook weer terug naar het mengpaneel. In de verbinding mengpaneel --> recorder zit een patchbay, om opname flexibeler te maken.

Verder dan nog een custom schakelkast om de stereomix op PC op te kunnen nemen, of op tapedeck, of om PC/tapedeck/PC te horen.

En tenslotte nog een compressor en smallstone als insert effecten.

Dan loopt er nog een triggerkabel van 707 naar JX3P en modular arpeggiator & sequencer. Mogelijk ga ik die in de toekomst actief moeten splitsen, want ik weet niet of die sterk genoeg is om in 4 te delen...

Qua MIDI is het minimaal: 707 clock synct de multi fx en de JP8000 clock. That's it, al de rest is dus audio en dat ene triggerlijntje.

Ik gebruik dus geen groepen op het mengpaneel.

Moeilijkste vind ik de small stone: die is mono, en bijna al mijn synths zijn stereo...

Los van de berg met toys, 20 scheerapparaten en brasilian wax.... een lekkere basic studio om fijne muziekjes in te maken en lekker vlot te kunnen werken.
De Fast Track dient eigenlijk meer als rack-vulling (lees: stabilisatie) maar die is als geluidskaart ook een prima beest en in mijn huidige setup het hart van de studio.

studioschema.jpg

Nice :okdan:

Ik gebruik zelf geen MIDI thru, wissel je op die Roland presets op de aangesloten synths&FX of speel je alleen met het keyboard gedeelte een synth/synths ( layering )?

Ik begrijp je niet helemaal, maar ik werk als volgt:

Normaal wissel ik geluiden alleen vanuit de Motif XS, ik gebruik dan dus de MIDI OUT en layer volop geluiden.

Als ik op de Keytar speel, wissel ik snel van MIDI OUT naar MIDI THROUGH. Op de keytar heb ik 10 "presets". Van hammond tot lead synths. Het gaat natuurlijk vooral om de leads die ook volop gelayered zijn. Met een keytar moet je een beetje de show stelen.

Back