verborgen MIDI messages?

als het niet in de list editor staat, bestaat het binnen Cubase niet. Gebruikers fout is het zeker niet. :D
Wel ALS JIJ GELIJK HEBT, heb je een prul van een software, maar dat zullen anderen dan weer aanvechten.
Ik vrees echter dat zij dan toch gelijk zullen krijgen, al ben ik zelf geen Cubase-gebruiker.

Bedenk gewoon dat onkunde makkelijker zichtbaar is dan pitchbend data. :D

Audiocollage, zoals je hopelijk weet is pitchbend een continious controller en die zijn allemaal verwijderd.

Audiocollage, zoals je hopelijk weet is pitchbend een continious controller en die zijn allemaal verwijderd.
Toon die 'Pitchbend continious controller' dan eens aan in bvb. deze wiki-lijst :
http://improv.sapp.org/doc/class/MidiOutput/controllers/controllers.html

De pitchbend-controller staat daar niet bij (evenmin in andere lijsten die je zelf nog mag opzoeken)
omdat deze een range heeft die veel groter is dan de standaard controllers 0 tot 127 namelijk 127*127.

Delete de pitchbend-controller-waarden en je probleem is opgelost en anders dien je ze juist in te stellen en laten uitvoeren, dat is mijn mening.

Oke daar is hij dan. Het is echt een lowlevel viewer dus je moet wel verstand hebben hoe MIDI messages zijn opgebouwd.

Je dient .NET Framework 3.5 geïnstalleerd te hebben, maar dat heeft men volgens mij tegenwoordig standaard. Er kunnen trouwens nog wel bugs in zitten, dit is echt een late-evening project. Mocht je tegen een bug aanlopen dan hoor ik het graag! 8)

Succes!

attachment.php

Attachments

• Screenshot.jpg
    Screenshot.jpg
    65,4 KB · Bekeken: 140
  • LowLevelMIDIFileViewer.zip
    142,7 KB · Bekeken: 154
waarom drop je hem niet in een ander progje om het te tjeken. als hij daar ook omhoog schiet dan zit het in de taal. maar denk toch dat je ergens overheen gekeken hebt. of is alleen het stukje dat jij denkt dat fout is alleen goed, en de rest vaud. ik kan geen 000en 1111 lezen.

ik heb hetzelfde geklooi ook wel gehad met exporteren van midi files.
is dacht tussen cakewalk en coebeest., die projecten heb ik uiteindelijk afgeschoten als niet te doen.
gewoon afgemaakt waar ze mee opgenomen zijn.
het was overigens wel in combinatie met audio, wat het nog erger maakte.

het leek mij toen een bug in coebeest, het was iigv geen pitchbend, die werd niet meegestuurd met midi.

:mega:

Oke daar is hij dan. Het is echt een lowlevel viewer dus je moet wel verstand hebben hoe MIDI messages zijn opgebouwd.

Interessant :)

In aanvulling op Organix programmaatje:

MIDI-OX vind ik ook een handige tool om dit soort problemen op te lossen. Hierin kun je live bekijken welke MIDI signalen binnenkomen en verstuurd worden.

MIDI-OX

ik heb i.d.d. gisteravond even met midi OX lopen stoeien, maar niks zichtbaar in de stream, het lijkt erop dat er een BUG zit in het importeren van midi bestanden in Cubase

Ik ga de parts gewoon overspelen in een nieuw arrangement, het zou dan opgelost moeten zijn.

Ik denk dat ik eruit ben!

om de een of andere reden gaat m'n TI over de zeik van dat project en switched hij lijkt het wel van samplerate frequency (44.1 > 48khz waardoor dit komt weet ik nog niet, maar hem rebooten lost het probleem op, totdat er weer iets gebeurt wat het triggert. wat "iets" is weet ik nog niet.

...
om de een of andere reden gaat m'n TI over de zeik van dat project en switched hij lijkt het wel van samplerate frequency (44.1 > 48khz waardoor dit komt weet ik nog niet, maar hem rebooten lost het probleem op, totdat er weer iets gebeurt wat het triggert. wat "iets" is weet ik nog niet.
Zoiets kan enkel door meta-data gebeuren of andere interne commando's maar die behoren zeker niet tot de standaard midi commando's. Dus filter al de standaard midi data uit die import en kijk wat er over blijft : daar zou het dan tussen te vinden moeten zijn.

Verder raad ik deze tool aan : MIDI File Disassembler/Assembler
http://home.roadrunner.com/~jgglatt/progs/software.htm
Werkt op win95 t.e.m. XP de rest weet ik niet, maar behoeft in elke geval geen extra tonnen software installatie zoals .NET Framework 3.5. 8)

Laatst gewijzigd:
Back