Trance met een vleugje mystiek

EnTrancer

Ingeburgerd
Lang geleden dat ik hier een track heb laten horen.
Er kunnen zeker nog wat puntjes op de i gezet worden.

Sunrise

Dus commentaar hartelijk welkom! :okdan:

Het begin vind ik erg matig, beetje amateuristisch zelfs, geluidjes op zich zijn niet spannend. Het deed me niks. Even verder skippen, kijk, daar waar het steeds voller wordt begint toch eindelijk die 'mystieke' sfeer te ontstaan waarvan ik denk dat je hem bedoelt.

Na even wennen is het toch best een aardige track met een vreemd, maar wel mooi sfeertje geworden.

Ik mis alleen nog wel diepte in de mix. Nu zit alles ongeveer even hard op hetzelfde plekje in de mix. Speel eens wat met EQ en galmpjes. Sommige geluiden mono maken en andere heel breed stereo kan ook wonderen doen.

Dank je voor het commentaar. Inderdaad ik heb vaak moeite de intro en de opbouw naar de climax interessant te houden. Maar dat komt omdat ik zelf ook vaak skip naar de climax als het om (prog) trance gaat :D

Zal eens kijken wat ik aan het stereo beeld kan doen, nogmaals bedankt! *D

Bedankt voor je reaktie! Mwa, trance is ook een bijzonder groot muziekgebied. Zodra je een beetje kan wegdromen op muziek noem ik het al trance ;)

Trance word gekenmerkt door de bpm van ergens tussen 130 en 140? Dit lijkt me meer in de ambient hoek passen.

De samples opzich klinken mij te puur... kan nog wel wat saus ocerheen.. Panning, EQ en compressie maakt het verschil.

Heb er dus vrij weinig aan toe te voegen.. Maar dit is dan ook mijn genre niet. :)

Lekker belangrijk of het trance is of niet, ik hoop dat dat geneuzel op de milimeter ooit nog eens ophoudt.

Lekker plaatje. word er wel vrolijk van. Om weg te dromen is het prima, anders wordt het wel wat saai.

Ik vind het lage tempo wel wat hebben, maar mag wat mij betreft net een paar bpm sneller.

De snare vind ik nog niet zo lekker in de mix. En ik ben het eens met een reactie hierboven dat één en ander wel wat eq aanpassingen kan gebruiken.

Hihats vind ik erg schel.

Maar, lekker plaatje.

Sorry, mar dit is geen trance, percussie is als van een oude Bill Withers plaat (zoals bijv lovely day)
de snare is idioot hard en distorted, de rest klinkt als de demo song van een jaren 80 synth zoals de D20 als alle issues opgelost zijn geen nare muziek, maar absoluut geen trance/dance ambient.

volgens mij is dit geen trance

zelfde als de bakker je appelflappen aanbiedt maar het blijken bij thuiskomst bedorven saucijzenbroodjes te zijn.

Ok tnx voor de comments so far. Ik heb al een paar aanpassingen gemaakt (hihats en clap wat minder schel)
Zal de rest ook nog eens onder handen nemen maar nu eerst een appelflap al lijkt die wel wat op een saucijzenbroodje, en bedorven =(

Btw die comments over trance: trance is niet iets wat Tiesto en Armin v. Buuren hebben uitgevonden hoor :D

Nee, maar je kan Jan Smit ook niet Trance noemen. muzikaal niks mis met je track, maar het is geen trance. ligt veel dichter bij jaren 80 funk muzak dan moderne electronische muziek.
als je het electro funk zou noemen, zit je er dichter bij

moderne electronische muziek

Trance is ZOOOO 1999 toch? ;)

Ik heb 't. Het is een track geschikt voor de intro van een retro "natuurfilmpje" ;)
De clap zit nu een stuk beter in de mix dan wat ik me kan herinneren. Soundscaping is toch wel erg goed. Dromerig. Helemaal niet verkeerd voor dit retro genre.

Ok tnx voor de comments so far. Ik heb al een paar
Btw die comments over trance: trance is niet iets wat Tiesto en Armin v. Buuren hebben uitgevonden hoor :D

Dat klopt...Trance stamt af van Techno ;)

Anyway, het is duidelijk dat dit geen trance is (ook al raak je in een trance).
Meer ambient/lounge style.

Maar het klinkt wel lekker maar geef mijn voorgangers gelijk; hij is erg kaal en sommige sounds staan te hard (zoals die snare).
Verder mag er nog een hoop ge-EQ'ed worden en de effecten mogen er ook wel meer bij.

Succes!

Volgens de wiki zou dit wel onder trance vallen.:D;)

Trance (Engelse uitspraak: trɑːns) is een subgenre van dance waarin de nadruk op de melodie, de opbouw en de euforische/spacey sfeer ligt. Een tranceplaat begint vaak met een eentonige beat, en na verloop van tijd komt er steeds meer percussie en melodie bij. In het midden van de plaat is vaak een break, die toewerkt naar een climax. Het aantal beats per minuut ligt vaak tussen de 125 en 150 en de melodie wordt vaak herhaald. In een goede tranceplaat krijgt de luisteraar het gevoel alsof hij 'in trance' is, vandaar de naam.

Het doet me zelf een beetje aan Mystical Experencies denken van The Infinity Project, of in ieder geval schoot me die naam mij te binnen toen ik dit hoorde.
Verder ben ik t met de rest eens dat het nog wel wat werk kan gebruiken.

Back