Geen dj naam - Geen titel vandaag

Normaal maak ik eigenlijk best wel ruwe muziek ala Hardcore. Maar nu mijn mengtafel kapot was moest ik met software gaan werken. En aangezien je naar mijn idee geen goede hardcore kunt maken met software, ben ik maar wat trance oid gaan maken.

Tips altijd welkom... leer graag.

Paul:mega:

Bekijk bijlage 66217

misschien is een tip om het genoemde vooroordeel eens toe te lichten...

Wat is er nu zo bijzonder aan hardcore dat je het niet met software kan maken. Ik vermoed dat 3/4 gemaakt wordt met software.

Als je nu zegt dat je klassieke muziek, of subtiele Jazz, of dampende funk niet met software kan maken dan ga ik een eind met je mee, maar eenvoudige muziek als hardcore gaat dat m.i. niet op.

Paul

Wat is er nu zo bijzonder aan hardcore dat je het niet met software kan maken. Ik vermoed dat 3/4 gemaakt wordt met software.

Als je nu zegt dat je klassieke muziek, of subtiele Jazz, of dampende funk niet met software kan maken dan ga ik een eind met je mee, maar eenvoudige muziek als hardcore gaat dat m.i. niet op.

Paul

Distortion en digitaal = niet mooi.

Maar bedankt voor je reply.:D

Distortion en digitaal = niet mooi.

Joepie,. dezelfde domme eindeloze ouwe discussie die ik zag toen ik net op t forum kwam kijken ,. en toen was ie al ouder dan t laatst overleden forumlid,.. :P gheheh

Ik doe de kickoff,..

Da's gewoon een gebrek aan know-how!!!

klinkt niet verkeerd, wat heb je gebruikt naast vengeance samples & Nexus?
Mag van mij trouwens wel wat melodieuzer, met een goede progressie
ik hoor nu wel wat riedeltjes, maar mis de cohesie in de track.

resume
- groove ok
- de diverse ritmische patterns ok
- patchkeuze ok
- arrangement heeft nog wat werk nodig

klinkt niet verkeerd, wat heb je gebruikt naast vengeance samples & Nexus?
Mag van mij trouwens wel wat melodieuzer, met een goede progressie
ik hoor nu wel wat riedeltjes, maar mis de cohesie in de track.

resume
- groove ok
- de diverse ritmische patterns ok
- patchkeuze ok
- arrangement heeft nog wat werk nodig

Sow, dan toch nog een normale reactie. Dank.

Gebruikt:

Nexus
Vengeance samples
Polysix
Sylenth
Verder alleen cubase standaard plugins.

Wat je met cohesie bedoelde moest ik even opzoeken moet ik bekennen, maar dat betekent samenhang ben ik achter. Ik ga er nog mee stoeien.

Dank voor de reactie.:okdan:

Sow, dan toch nog een normale reactie. Dank.

:

Tsja, dat kun je verwachten als je ineens een discutabele stelling poneert.

De track zelf dan:
Ik vind de track wat aan de saaie kant, omdat alles wat erin gebeurd is nogal 13 in een dozijn is. Dat heb ik al zo vaak gehoord, dat is niet spannend meer.

Paul

Klinkt goed voor een uitstapje naar trance. Niet mijn ding maar vind voornamelijk de keuze van geluiden lekker en de atmosfeer die je hebt gecreerd. Goeie mix ook.
Ben geen fan van de kick. Mij veel te snappy... maar dat is smaak.
Overall een goed klinkend trance gebeuren, leuke hardcore invloeden bij de dropjes :) Alleen de lange break duurt mij te lang. Al die silence?
Blijkt toch een goed trackie zo met alleen software?
Ik zou die pitch van dat FX geluid die 2/3 keer voorbij komt toch anders doen. Deed me opkijken... Is dat goed?
Verder zou ik de leadbass meer body geven. En nog wat tweaken hier en daar aan de leads, misschien extra layertje hier en daar voor wat meer originaliteit. En in de op/afbouw wat minder grote verschillen.

Grtz.

Back