patchname script Virus in Cubase SX

Op de Acces site heb ik een patchname script gedownload voor Cubase SX. Ik krijg hem alleen met geen mogelijkheid werkend. Iemand dat wel gelukt? En hoe heb je dat gedaan...

M'n Triton kon ik in het verleden gewoon importeren. Voor de Kurzweil heb ik er destijds zelf een gemaakt en die in de unused directory gekopieerd waarna ik deze ook gewoon kon importeren in de device manager. Snap alleen niet waarom dat verrekte tekstfiletje van de Virus C me niet lukt. :confused:

even dat bestandje copieren naar C:\Documents and Settings\bitcrusher\Application Data\Steinberg\Cubase SX\Scripts\Patchnames

en dan bitcrusher even vervangen door je eigen username van windows.

En dan kan je hem in cubase bij : Devices/ MIDI Device Manager, instaleren.

succes

Origineel geplaatst door Bitcrusher
even dat bestandje copieren naar C:\Documents and Settings\bitcrusher\Application Data\Steinberg\Cubase SX\Scripts\Patchnames

Hmm, die directory kan ik niet vinden. Ik kopieer de patchfiles altijd in de CubaseSX directory onder de subdirs zoals jij ze opgeeft. Wat ik wel heb ontdekt is dat ik met de Virus B patchscript gewoon m'n programs kan instellen in Cubase. Alleen kloppen de namen dan natuurlijk niet. Daarom heb ik ook beide files naast elkaar geopend in notepad en het gekke is dat deze kwa tekst van elkaar verschillen. De codes die voor de patchnamen staan zijn niet hetzelfde en die van de Virus C schijnt een geconverteerde Sonarlijst te zijn voor gebruik in Cubase. :S

Als jij de Virus C patch hebt, bitcrusher, zou je mij de jouwe dan kunnen toezenden zodat ik kan kijken of die wel werkt?

Die directorie moet je wel even zichtbaar maken omdat tie standaard op 'verborgen' staat.
In explorer: Tools/folder options/view/'show hidden files and folders'

Ben nu op de zaak, zal vanavond even dat bestandje sturen.

Ok, tnx BitCrusher... helaas moet ik zelf ook nog wel even doorwerken, dus ik heb de tijd :D

Bitcrusher's voorbeeld gaat er van uit dat je windows XP of 2000 hebt geloof ik?
Als je windows98(SE) draait, dan kan het zijn dat ie ergens anders moet staan.

Er schijnen mensen SX ook onder Win98 te kunnen draaien. Zelf heb ik iig WinXP.

Bitcrusher: vreemd dat dezelfde file bij jou correct werkt, of bij mij juist niet. Ik ga het nu iig nog even proberen. Tnx voor de hulp!

8) BitCrusher grote held zijn8)

Mijn folder options stonden idd nog niet goed. Maar de file zit erin en ik kan aan de slag nu! Alleen nog even mijn eigen patches hernoemen, maar das kinderwerk heheh...

Virus Indigo

Virus Indigo

Beste Thegreatmoffin,

Ik begrijp aan het begin van je treath, dat je je virus Indigo niet krijgt 'aangemeld'/ werkend in
Cubase SX ? Kon je er niet mee opnemen

Kun je uitleggen ( misschien snel, naar eigen keuze...) waarom het ook al weer niet werkt om gewoon de Virus KB aan te klikken ?

De sounds komen toch overeen met die van de Indigo ?

Ik zit min of meer met het zelfde probleem: heb alles goed aangesloten de computer erkent dat er midi aangesloten is...
alleen heb ik geen midi out en in signaal...

Dit heeft toch te maken met eerst mijn indigo ' aanmelden ' in SX ( midi device manager etc...) of kan dit makkelijker ?

:dj: :maffia:

@Jaccis.

Selececteer de juiste midi in en uit poort in je sequencer (dus de poort waar de virus aan hangt)
en als je hem in multimode heb staan heb je channel 1 t/m 16....
die moeten dus corresponderen in je sequencer...

dus een miditrack aan maken. channel 1 verwijst dan dus naar je eerste geluid in je multimode.
channel 2 naar je volgende geluid. enz. enz.

Back