geheugenbatterij CR-78

DJ Bies

Ouwe rot
Mijn CR-78 onthoudt z'n geprogrammeerde ritmes maar een paar dagen. Ik denk dat de batterij voor het geheugen op is. Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze batterij? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet open gemaakt heb, maar heb wel gelezen dat deze batterijen moeilijk te krijgen zijn. Ik heb ook al geprobeerd om de CR-78 24 uur aan te laten staan (zoals in de manual vermeld wordt). Dit helpt helaas niet.......

Als ik jouw was zou ik hem meteen laten of zelf vervangen ( ik heb het niet zo op interne batteryen )Heb laatst zelf m,n juno gedaan met wat hulp het was zo gedaan.

Re: geheugenbatterij CR-78

Origineel geplaatst door DJ Bies
Mijn CR-78 onthoudt z'n geprogrammeerde ritmes maar een paar dagen. Ik denk dat de batterij voor het geheugen op is. Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze batterij? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet open gemaakt heb, maar heb wel gelezen dat deze batterijen moeilijk te krijgen zijn. Ik heb ook al geprobeerd om de CR-78 24 uur aan te laten staan (zoals in de manual vermeld wordt). Dit helpt helaas niet.......

Had jij ook dat het geluid van de CR78 ging storen en misschien helemaal wegviel? Of bleef het enkel bij kwijtraken van geheugens? en bleeft het ding verder goed klinken?

Ik zit namelijk ook met een probleem van mijn CR78.

Volgens mij is het enige wat daar aan geheugen batterij inzit de 3 1.5V batterijen die je aan de onderkant kunt vervangen.

In de CR78 zit een speciale, oplaadbare accu. Ik heb hetzelfde gehad: er werden geen patterns in het geheugen vastgehouden. Ik heb de accu laten vervangen en heb geen idee wat er nu inzit. Heb hem nog niet open gehad maar hij doetut wel ;)

Maar hebben jullie met die kapotte batterij erin ook last gehad van veranderingen in het geluid of niet?

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Maar hebben jullie met die kapotte batterij erin ook last gehad van veranderingen in het geluid of niet?

Nee...

Heb je een dagje vrij Matthijs? Zoveel posts... ;)

Origineel geplaatst door Toon
Volgens mij is het enige wat daar aan geheugen batterij inzit de 3 1.5V batterijen die je aan de onderkant kunt vervangen.

Ik vergis me, had het over de cr8000 :confused:

Back