Hoe vind je makkelijk akkoorden op een gitaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En voor dat je begint met je vingers in de knoop te helpen
Kan je ook zoiets proberen...

En dan krijg je al snel dit ...
http://www.youtube.com/watch?v=QwU9tKOmHfk
D D D D A A (Schizophrenia, Catholic Block)
kwaliteitje he heej
Maar zo kan het ook bedoel ik maar
8>
en dat kan met een toetsenbord niet! eh hoewel :D

YEEEEEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :okdan::halleluja:halleluja:halleluja:halleluja

Emineur met een Ab erin ???? Volgens mijn theorie zou dat een majeur zijn.

Wat ook weer niet klopt, want het is theoretisch een G#.

Verder is akkoorden spelen op een gitaar juist simpeler dan op een piano, omdat een piano de ongelijke verdeling heeft tussen witte en zwarte toetsen. Gewoon opschuiven om hetzelfde akkoord een toon hoger of lager te spelen is er op een toetsinstrument dus niet bij...

Waarom niet gewoon bestaande nummers spelen, zo leer je snel allerlei akkoorden spelen.
B.v. Otis Redding sitting on the dock of the bay. En daarnaast wat theorie en toonladders

succes

en ladders leren overal op de hals!
vooral heel veel spelen
je hebt ook een miljard guitar backing tracks zodat je lekker ken soleren
das heel vermakelijk en daar leer je stiekum ook veel van

Ik heb veel geleerd door een simpel pentatonish bleus laddertje op en neer te spelen,in E of C.. wat dan ook.. uit eindelijk als je die in je kop hebt zitten dan kun je daar wee akoorden mee maken... maar ook belangrijk eelt kweken en vingers soepel maken en laten wennen aan die rare houdingen...;)

oh fjoesz zei t al....

Yes, ik heb me er duidelijk een beetje op verkeken. Drummen kon ik al van vroegah en de piano theorie had ik redelijk snel onder de knie. Voor de gitaar moet ik er duidelijk gewoon wat meer tijd in stoppen. Bedankt voor alle reacties! :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back