ochtendje tracken, wat vinden jullie van deze vocal?

Erg lekkere track, natuurlijk niet erg origineel omdat het een cover is.

ik vind de snare op de tweede snare te hard en kunnen de drums wel wat leven gebruiken.

tja die 909 hihat .. mm das smaak denk ik.

het refrein zou ik er wel meer uit laten springen zodat het wat dynamischer word.

Goede zanngeres heeft een fijne stem en de productie vind ik heeeeeeeeeeel erg goed:okdan::okdan::okdan:

hoop dat je wat aan mijn gezeik hebt;)

ThnX, heb nog ongeveer 5 keer de complete vocal aan andere takes waarmee ik nog kan schuiven :)

Wat ik hier wilde laten zien is dat ik niet een "single trick pony" ben, heb ook wel eens eerder hier progressive rock gepost en nu weer dit. vind het leuk om met "produceren" bezig te zijn, mijn hart ligt bij dance, maar af en toe uitstapjes zijn wel verfrissend.

dan zou je m misschien ook wat minder dance moeten benaderen

Tja, Fjoesz, zijn toch altijd wel weer bepaalde dingen die ik graag terug wil horen. Of het altijd overal bij past is i.d.d. de vraag.

das ook logisch natuulk
iig ben je lekker bezig met allerlei shizzlarij.. das leuk :)

ja, hallo, waar dienen die 2 knoppen anders voor?

zo istur toch geen lol meer an?

best redelijk gedaan dit, ik vind overigens ook dat de uitspraak en timing van de zangeres niet zo best is. Maar goed, om te oefenen is dit acceptabel genoeg.

wat kritiekpuntjes om nog aan te werken:
- de zanglijn is soms te duidelijk bewerkt (autotuning), Je hoort op die momenten de zang instorten kwa formanten, daar moet je goed op letten als producer en dit proberen te voorkomen.
- de productie zelf is te midi achtig (met name hoorbaar in de solo, ik zou een ander geluid gekozen hebben en de solo zelf ingespeeld hebben).

wat ik heel goed gedaan vindt vanuit producer oogpunt is hoe je de stem gedubbeld hebt op bepaalde punten. Ook vind ik het geluid kwa totaal productie goed.

Maar nu staat er naar mijn optiek je nog 1 grote uitdaging te wachten, gooi die midi file weg en zet een compleet andere productie eronder (dus alles zelf inspelen), kies hiervoor een stijl die totaal niet bij het origineel past, zoals bijvoorbeeld Lounge in een compleet ander tempo als het origineel (wat volgens mij wel in je straatje ligt).

Zorg er in dat geval voor dat het een spannende productie wordt, wat je met name door het arrangement voor elkaar moet zien te krijgen. Als je dat gelukt is ben je een heel eind op weg :).

Back