Nieuwe track "Manana"

Bosscher

Stamgast
Hier onze 1e track die we posten!

http://home.planet.nl/~bossc223/manana.mp3

FF bij vermelden dat we voornamelijk 2 stijlen hebben, de ene is de wat clubbier kant en de andere is een wat rauwere kant die wat meer naar bigbeat/electro/funk neigt, als je het al in een hokje kan plaatsen...

Anyway, luister t maar en we horen wat je ervan vind

greets,

bosscher & boestaman

:doei: :doei:

Best wel lekker swingent nummertje. Alleen is het voor mijn smaak een beetje te vrolijk. Ben geen liefhebber van vrolijke trompet geluidjes. En nu ik verder luister, hoor ik die constant, dus helaas vindt ik het niet zo relax. Maar zeker wel dat zo'n plaatje in de wat commerciele dancehoek heel goed ontvangen wordt!! Dus complimenten alsnog.
Kan best een soort van hit worden. wie weet deze zomer wel :okdan:

Hebben jullie een zangeres ofzo ingehuurd of is dat ergens anders vandaan gehaald?

:doei: :D

Ik zou zelf het nummer wat korter maken en de vocalen veel eerder laten komen.
In de clubs zou het wel kunnen zoals ie nu is, maar al wil je er een commerciele hit (in de zin van op radio en tv gedaaid te worden)mee scoren, moet de boel echt anders opgebouwd worden.

Lekkere track, top arrangement en errug lekkere feel!

1 puntje van kritiek: ik mis wat sprankel (BBE plugin lichtjes erover?)
en heel misschien een pietsie meer delay op de vocals, mag ook wel ietsies harde in de mix.

Het valt me bij dit soort plaatjes altijd op dat de vocals lekker geproduceerd en upfront zijn,
dat mis ik een beetje, maar verder 200% okee!

:okdan:

Ik ben ook niet echt kapot van de trompettertjes... misschien iets meer trancy zaagtandje? Het klinkt zo niet echt dance-achtig. Gezien de filtering en de beat neem ik aan dat dat wel de bedoeling is.

Het melodietje van de trompetten is ook niet echt pakkend en wel zeer nadrukkelijk aanwezig. Mag wat meer zijn.

Origineel geplaatst door sander
Best wel lekker swingent nummertje. Alleen is het voor mijn smaak een beetje te vrolijk. Ben geen liefhebber van vrolijke trompet geluidjes. En nu ik verder luister, hoor ik die constant, dus helaas vindt ik het niet zo relax. Maar zeker wel dat zo'n plaatje in de wat commerciele dancehoek heel goed ontvangen wordt!! Dus complimenten alsnog.
Kan best een soort van hit worden. wie weet deze zomer wel :okdan:

Hebben jullie een zangeres ofzo ingehuurd of is dat ergens anders vandaan gehaald?

:doei: :D

Dit is ook onze vrolijke stijl:engel: Daarnaast hebben we ook nog een rauwe stijl:duivels:

Als we iets af hebben zullen we wel iets posten:doei:

Ik denk dat dit zowiezo al geen hit kan worden,vindt het een beetje spaans,cubaans stuur hem naar de spaanse radio of iets zou ik zeggen! of ik zou het nummer totaal veranderen zoals beetje die curry song als je commercieel wil.

Origineel geplaatst door justin
Ik denk dat dit zowiezo al geen hit kan worden,vindt het een beetje spaans,cubaans stuur hem naar de spaanse radio of iets zou ik zeggen! of ik zou het nummer totaal veranderen zoals beetje die curry song als je commercieel wil.

hmmm, het nr is zeker niet met de intentie gemaakt om er een super commercieel plaatje van te maken. En wat hitpotentie betreft hetzelfde, maar hij staat wel op de playlist van ministry of sound radio (UK), dus iets moet er toch goed aan zijn

Zeg ook niet dat ie niet goed is,zeg alleen dat dit geen hit word commercieel gezien dan,dat is mijn mening !
Mischien is het ook wel dat ik dit ook een beetje te happy vind,is niet mijn style dus oordeel er ook niet meer over.Maakt ook verder niet uit

Hij is ook goed:D

K vind het een lekkere track, misschien kun je er nog een leadmelodie overheen doen ofzow en wat subtiel percussiewerk. het blazer idee vind ik goed maar misschien moet je er wat aan doen om ze nog voller te laten klinken zodat ze er echt uitspringen.

maar goed, k vind het een lekkere track*D

Ben het daar niet helemaal mee eens. Ik herinner me toch meerdere hits met vrolijke trompetjes, tropische geluiden en spaanstalige (of wat dan ook) vocalen. Dat slaat zeker bij de dames aan :)

Origineel geplaatst door sander
Ben het daar niet helemaal mee eens. Ik herinner me toch meerdere hits met vrolijke trompetjes, tropische geluiden en spaanstalige (of wat dan ook) vocalen. Dat slaat zeker bij de dames aan :)

ik heb cd's met alleen maar dit soort muziek en in de zomer is dit echt heerlijk!!!

en jah, je kan hier heerlijk op dansen met een stel mooie dames:D

:walker:

Het is duidelijk dat mensen die van de 2 gedetuned zaagtanden door de arpeggiator op een 909 4 on the floor beat beter hier niet te veel zinnigs over kunnen zeggen. No offense, maar als je niet van swingende latin-house houdt (of hoe heet dit?)....

Anyway ik vindt het een goed nummer, een lange versie, geen 'radio-hit' edit, dat is duidelijk. Ik mis (maar dat is misschien de mp3) nogal wat (top)hoog, zeker op de vocal...misschien kan je de vocal zelfs heel zachtjes dubben met 'n 'luchitg' gezonden versie die door een hpf komt...of exciten...ik weet het niet maar dat meisje heeft een prima stem voor dit genre, toch komt die stem in deze mix niet goed door.

De piano die ik af en toe hoor, zou je af en toe naar voren kunnen halen in een break ofzo...de drums zijn lekker...ik zou alleen voor de 'korte' (de hit-versie) niet te veel klooien met je filterkunstjes...gewoon lekker stampen...dit is een lekkere (hippere) stranttenttrack of het soort track...denk 'bloemendaal' of de duurdere tenten op Curacao...je kent het wel.

Luister 's naar een mix van morales ofzo..die weet dit soort elementen vaak lekker te combineren (naar mijn smaak)...

ik vind het een toffe track en ook al is het niet de meeste origele track (hij lijkt op dat 'lallallallalllalaaaaa' + trompet trackje, naam ff vergeten) hij heeft zeker hit-potentie ook al (?) is het niet de 'ik wil net als tiesto/vanburen/rank1' trance duizend in een dozijn plaat klinken....

Als je nog een mix maakt dan hoor ik die heel graag.

Ik denk dat dit zowiezo al geen hit kan worden,

Tjonge, dan moet je er toch echt een tussenuit gaan en eens naar een 'hippe' tent gaan...zeker op het strand doen deze tracks het altijd supergoed.

vindt het een beetje spaans,cubaans stuur hem naar de spaanse radio of iets zou ik zeggen! of ik zou het nummer totaal veranderen zoals beetje die curry song als je commercieel wil.

Tjonge, dat laatste is wel het raarste (no offense) advies dat ik vandaag gehoord heb...dat is net zoiets als tegen mijn uitstekende Italiaanse restaurant gaan zeggen dat ie maar 'big-macs' moet gaan verkopen als ie ECHt commercieel wil zijn...

Oh nog een tip: als je de track echt lekker wil maken moet je er een salsa claves onder proberen te zetten...dat lijkt me de track helemaal latin te maken...

Ja ieder zijn style bazziman,zou zeggen luister hem nog eens jongen drink er desnoods een biertje bij:biertje:
Oke het is een leuk nummer ja als achtergrond,maar daarna ben ik hem ook gauw vergeten.

Mischien is het ook wel,dat ik hem niet echt orrigineel vind. het zegd me gewoon niks ga naar plato en koop een latin cd,heb je ook een beetje van deze tracks.

Ben het met Justin eens... track is gewoon (nog) niet af. Hij mist gewoon iets.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de beats lekker zijn. Ook de zang is goed, ook al mis ik een pakkend lijntje. Dit zou je op kunnen vangen door de trompetoeters iets pakkends te laten spelen. Daarnaast denk ik (persoonlijk dus) dat een meer trancy-leadje (kan dus naar een trompet klinken) het wat meer hedendaags maakt.

Maar goed... ze vragen om een mening en dit is de mijne.

:D

Back