[Track] Electronics

Bosscher

Stamgast
Hello, na onze vorige track "Mañana" (latin house) nu een nieuwe track in onze andere styl ( de wat rauwere kant)
Een naam hebbe we nog niet dus tijdelijk ff electronics genaamd, en af is nog niet dus nog niet echt op de mix letten...

feedback welkom

---> Electronics

groeten bosscher & boestaman

:doei: :doei:

AAh deze track hij is vet,, STERK maakt indruk, nervewrecking. Dat stukje met dat geluidje op 2:40 vind ik een beetje afbreuk doen aan de rest. Ik zou daar iets originelers doen, iets waardoor je deze track blijft onthouden als je hem weer uitzet. Ik heb hem bij julie een aantal maanden geleden gehoord en het enige dat ik er nog van wist was dat ie vettig was en scheurgeluiden had. Vind de mix nu al best goed:dj:

De beat kan ook anders op sommige stukken,mischien gewoon switchen naar een andere beat,,,nu gaat ie een beetje teveel door op een drive

Na 4:00 laat je dat geluid van het begin weer terugkomen,,, dat zou ik niet doen,,, ik zou daar een string doen, zo'n kille string zou ik daar doen, het klinkt nu heel erg van,, oh er moet een geluidje bij, dan maar dat geluidje van het begin,

maar vet hoor, hij is sterk

1;27

Ik heb nog een ideetje over de beat.

Laat hem in het begin gewoon stompen, net als daft punk zo op de vierde,,, en doe hem als een breakbeat na 1:27min met nog wat hihats erbij of mischien een shaker.

Oh my goodness wat is dit goed!! Dit verdiend een vette clip a la Daft Punk en mag van mij zo de radio op! Oh oh oh... dit vind ik echt heerlijke muziek!

Fris, stevig, goed dansbaar, verrassende passages, mooie lengte, modder vet, vrolijk, duister... kan echt effe geen minpuntjes vinden... sorry ;). Misschien dat ie een tikkie dikker afgemixed mag worden maar dat zou ik aan de mastering over laten.

Dit is niet om te slijmen omdat ik op jullie vorige track wel wat commentaar had, vind dit gewoon knallen! Heb die track vorige week nog eens geluisterd en bleef me toch irriteren aan dat trompetje hoewel ik wel merkte dat ik wat meer aan de track "gewend" was geraakt. Tja... en dan laat het mij dus niet los en ga ik malen. Wat ik met dat trance-leadje bedoelde was een wat modernere klank die afgeleid is van een trompet. Dat zijn die trance-leadjes tenslotte ook maar daar stond ik toen effe niet bij stil.

Maar goed... nogmaals mijn welgemeende complimenten voor deze absolute topproductie. En voor wat betreft de naam... ik zou hem laten zo :halleluja.

Klinkt inderdaad wel goed. Dit is een van de betere dingen die ik op dit forum al gehoord heb. Misschien ergens nog degelijk laten afmixen en dan een leuk clipje opnemen hè ;)

Enige commentaar, ergens 2/3 van het nummer zwier je er een hooverachtige juno lead tussen, die zou ik gewoon weglaten, vind die niet echt passen.

Wauwwwwwww!!!!!!

Wat klinkt deze song Heftig, VET en origineel. Heerlijke geluiden gebruikt. TOPPIEEE!

Hoeveel oude synths gebruikt? Die ene vette synthsound is dat een Oberheim?

Groet Erik

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa

Hoeveel oude synths gebruikt? Die ene vette synthsound is dat een Oberheim?

Groet Erik

welke "ene" bedoel je dan? zitten er wel een hoop in nl ;)

we hebben voor deze track een Virus C en een juno 106 gebruikt... mwja dat zyn ook gelijk de enige synths die we hebben dus iets anders is ook niet echt mogelijk... ;{

Origineel geplaatst door Mike-E
Oh my goodness wat is dit goed!! Dit verdiend een vette clip a la Daft Punk en mag van mij zo de radio op! Oh oh oh... dit vind ik echt heerlijke muziek!

Fris, stevig, goed dansbaar, verrassende passages, mooie lengte, modder vet, vrolijk, duister... kan echt effe geen minpuntjes vinden... sorry ;). Misschien dat ie een tikkie dikker afgemixed mag worden maar dat zou ik aan de mastering over laten.

Dit is niet om te slijmen omdat ik op jullie vorige track wel wat commentaar had, vind dit gewoon knallen! Heb die track vorige week nog eens geluisterd en bleef me toch irriteren aan dat trompetje hoewel ik wel merkte dat ik wat meer aan de track "gewend" was geraakt. Tja... en dan laat het mij dus niet los en ga ik malen. Wat ik met dat trance-leadje bedoelde was een wat modernere klank die afgeleid is van een trompet. Dat zijn die trance-leadjes tenslotte ook maar daar stond ik toen effe niet bij stil.

Maar goed... nogmaals mijn welgemeende complimenten voor deze absolute topproductie. En voor wat betreft de naam... ik zou hem laten zo :halleluja.

thankx ! en no offense taken wat betreft je commentaar op de vorige track, moet alleen wel zeggen dat ik in de lach schoot .... ik zag de combi van het nummer met een trance lead niet echt samengaan... kreeg het idee dat je de essentie van het nummer miste. Maakt ook verder niet uit, ieder zn smaak

holy kneiter wat een lekker nummer is dit zeg!
ik heb geen zin om een complete review te schrijven nu, ik luister 'm gewoon nog een keer...

Nou schiet me ineens te binnen. 1 van die lage vette sounds deed me een beetje aan de Gary Numan sound denken. vandaar dat ik op Oberheim kwam, want hij gebruikte dit vaak in de jaren '80.
wauw een virus C. Heb hem ook staan. Top bak dus!!!!!!

Groet Erik

Holy kneiter wat een lekkere knaller.

En blij dat je zelf aangeeft dat de mix nog niet af is. ;) Deze versie ruist als ik weet niet wat. Daar zou ik zeker op letten. Maar als ik wat tips zou mogen aandragen is proberen het nog dynamischer te mixen en af en toe lekker sublaag erbij gooien om die climaxen extra vet te maken. En die rare geluidjes ook wat effect mee te geven zodat ze lekker wat meer buiten de mix vallen. Het zit nu allemaal dicht op elkaar en da's lastig om dan alle geluiden goed te mixen. Als je het wat losser haalt dan heb je meer speling qua mixage.
En dus wat geluiden subtiel pannen. Die kick en bas superstrak afmaken zodat die snare er lekkerder bij valt (kick layeren met nog een kick zodat hij zwaarder wordt). En nog meer details van sampletjes, geluidjes en variatie zodat het een grote rush wordt en dan lijkt het me een puik stukkie muziek. Nog puiker dan nu. :)

het zit goed in elkaar, maar misschien moet ik later op de dag nog 's luisteren want ik vind de geluiden nu echt een beetje irritant

Wel lekker vet dit. Ook lekker retro, want een flinke portie ruis 8o)

Zonder dollen, lekker nummer, lekkere beat. Verder is het jammer dat deze track zo'n 'wall of sound' is, een beetje brij-ig. Ik denk dat dit nummer nog lekkerder wordt als je de mix wat meer opentrekt. De beat wat dikker, ietsies minder in het mid zitten met je geluiden.

Overigens vind ik het stukje vanaf 3.21 met die vette lead echt te gek. Doet me erg denken aan -sjit ik kan er niet opkomen, zo'n hitje over music op 3fm, nederlandse gozer-...

Ja lekker hoor! iid Mid iets zachter beats iets harder ... waaaahh!! :halleluja

Ik zat net wat afvalstoffen te lozen op het kleine kamertje -altijd goed voor ingevingen- en toen kwam ik er op: het doet me af en toe denken aan Laidback Luke!

leuk idee, als je dit wat meer uitwerkt dan word het wel wat...

de opbouw vind ik wel wat zwak & de beat moet herwerkt worden , die klinkt als een casio keyboard-beat.
je moet je drums laten leven.

grz jzz

Wreed nummer zeg!
Nadat 'ie afgelopen was, heb ik hem meteen nog een keer geluisterd:dj:
Vooral het stukje rond 3:15 vind ik leuk!! Ik hou wel van dat soort aparte dingen erin.

De commentaren over de mix, daar kan ik me wel in vinden; Kan beter, dynamiischer.

Er zitten alleen een paar melodien/geluiden in die het nét niet zijn vind ik. (bijv. die van 2:45, die voegt weinig toe aan het nummer)

Maar goed, wel een erg coole track!

Origineel geplaatst door fuse
Holy kneiter wat een lekkere knaller.

En blij dat je zelf aangeeft dat de mix nog niet af is. ;) Deze versie ruist als ik weet niet wat. Daar zou ik zeker op letten. Maar als ik wat tips zou mogen aandragen is proberen het nog dynamischer te mixen en af en toe lekker sublaag erbij gooien om die climaxen extra vet te maken. En die rare geluidjes ook wat effect mee te geven zodat ze lekker wat meer buiten de mix vallen. Het zit nu allemaal dicht op elkaar en da's lastig om dan alle geluiden goed te mixen. Als je het wat losser haalt dan heb je meer speling qua mixage.
En dus wat geluiden subtiel pannen. Die kick en bas superstrak afmaken zodat die snare er lekkerder bij valt (kick layeren met nog een kick zodat hij zwaarder wordt). En nog meer details van sampletjes, geluidjes en variatie zodat het een grote rush wordt en dan lijkt het me een puik stukkie muziek. Nog puiker dan nu. :)

We gaan er deze week aan werken. Het lag ff een tijdje op de plank. Qua mix kan die zeker een stuk beter, ook niet echt veel tijd aanbesteed. Rare fx moeten zeker toegevoegd worden. Iedergeval bedankt voor de tips , gaan we zeker iets meedoen. Dus mensen commentaar, tips altijd welkom !!:okdan:

Origineel geplaatst door n0_key
Ik zat net wat afvalstoffen te lozen op het kleine kamertje -altijd goed voor ingevingen- en toen kwam ik er op: het doet me af en toe denken aan Laidback Luke!

Wat stof voor een beetje ingeving werl niet kan doen. Snuif je stof ook op ?!? ;) Iedergeval bedankt voor het compliment.

Origineel geplaatst door JazzMann
leuk idee, als je dit wat meer uitwerkt dan word het wel wat...

de opbouw vind ik wel wat zwak & de beat moet herwerkt worden , die klinkt als een casio keyboard-beat.
je moet je drums laten leven.

grz jzz

We gaan ook zeker naar de beat kijken. Nog suggesties ?

Alvast bedankt

Back